gooブログはじめました!

写真付きで日記や趣味を書くならgooブログ

new season

2006-03-14 14:10:58 | アート・文化

Sany0014_2 いよいよ春の陽気と思いきや、全国的に真冬の寒さに逆戻り。

次男が高校受験に合格した。これにて、私の父・私・次男と、親子孫3代続けて同じ校歌を歌うことが可能となった(笑)。なんというか、とても面白い現象ではある。歴史の古い学校で、父はその8期会会長というのを務めているらしい(その活動内容は、ほぼ飲み会onlyと思われるが・・)。私は、画家という異色の(?)職業のせいか時々在校生への社会人講話を頼まれ、今なお出身校への愛着がある^^。

さて、我が子がどのような道を見つけるのか(あるいは踏み外すのか・笑)知らないが、素晴らしい高校生活を送ることを心から祈り、応援したいと思う。

Here in Okinawa, it seems get back to the winter season! Spring sun shine seems change into very chilly wind.. strange.

Anyway, my second son succeed to pass the high school entering exam. well done,really.As a matter of face, I and my father was the graduates of the high school . wow, it means, we 3 generations could sing the same school song.funny.Anyhow, i wish my son would have the wonderful, greatful school days. He might find the best way for his life at high school, or he might sometimes loose the way to go among the terrible confusion.In any case, I truly want to watch over him and wish to give him some advice as his mother!Thank god.


最新の画像もっと見る

コメントを投稿