理系のじじいリケジイのブログ

リケジイがアッチコッチ行ったことや蝶や料理の話です。

カノコガ

2024-06-25 08:34:06 | 日記

蝶の仲間の蛾です。
同じ鱗翅目のカノコガ 学名(Amata fortunei
Orza, 1869)が我が家を訪ねてくれました。さすがに玄関のドアホンは鳴らしませんでしたが私が朝起きてドアを開けたらニコッと微笑んでくれました。
おはよう👋😃☀️

我是蝴蝶夥伴的飛蛾。
同樣是鱗翅目的卡諾科加學名(Amata fortunei Orza1869)來我家拜訪了。 雖然玄關的門鈴沒有響,但是我早上起來打開門後笑了。
早上好 👋😃☀️

It is the moth of the friend of the butterfly.Kanokoga scientific name (Amata fortunei Orza, 1869) of the same Lepidoptera visited my family. Still I did not sound the door phone of the entrance, but smiled with a smile when I was up in the morning and opened a door.
Good morning 👋😃☀️


最新の画像もっと見る

コメントを投稿