野田氏は「極右の政治家」…韓国テレビ
というわけで、産経社説
野田新代表 やはり早期解散こそ
筋だ 信を失った民主党は出直せ
2011.8.30
民主党は駄目だが、野田氏には、好意的である。
いずれにせよ、仕事を始めてみなければ何もいえない。せいぜい頑張ってもらいたい。
ということですね。
どれひとつも欠かすことはできない。だれがやるにせよ、この3つのバランスをどうとっていくか、だね。
順序も問題になるし、広報でも、税収増を前面にもってきてはまずい。
財政の危機を説き、そのための徹底した歳出削減の有限実行、成長戦略のための規制改革、構造改革にともなう雇用移動のためのセーフティーネットの充実、そのあとに、やむにやまれぬ増税のお願い、ということでなければ、国民は納得しまい。
それ以前に、民主党にせよ、自民党にせよ、メディアにせよ、権力闘争とその中継、野次などやっていたら、日本はぽちゃんだろうが。
NHK
円高 3割の企業が海外移転検討
8月28日
まったなしである。
義足ランナー活躍、関係者の反応様々…世界陸上
いろいろ問題はあるのかもしれないが、頑張ってもらいたい。
しかしなんだな、スポーツ界で、男女別の枠組みをなくすという話がでてこないのも不思議である。
POSTED: Sunday, Aug. 28, 2011
Chinese-American community divided over proposed shark fin ban
By STEVEN HARMON
これはなんだ、カリフォルニアでフカヒレ料理が禁止になるかも、ということで、中華系アメリカ人の間で波紋。捕鯨で参考になる反対の論陣の張り方として、
1)はストレート
2)は、鮫の場合は、フカヒレスープは駄目だが、鮫財布はいいというのはおかしい、というものだが、鯨なら、日本は駄目で、なして、アメリカ先住民はいいのか、ということはいえる。
日本人がよくやる、「文化・伝統の一部」という論拠は無駄。不合理で、反倫理的な伝統は維持する理由がないからからである。
鮫でも殺害方法が残酷である、という主張がある。これは鯨・イルカでも傾聴に値する。牛や豚でも養育法、殺害法に残酷な面は多々あるのだが、しかし、なるべく痛みのない殺害方法、という建前になっている。そうした建前論が英語圏の論者には有効なのである。少なくとも殺害方法に工夫を凝らすべきだ。
。
Is an Apology Enough for Genocide?
By Edwin Black
これはなんだ、この前でてきたやつ。つまり、ナチの差別政策はアメリカの優生学をもとにしたものだ、というもの。ほんまにそうなんだね。で、不妊手術を受けた人達に謝罪はあったが、それだけでいいのか、補償をすべきではないか、と。
AUGUST 28, 2011 · 1:56 PM
Australian Airline Apologizes For ‘Black Face’ Stunt
オーストラリア ”黒人”ラグビー選手に敬意を表して、ブラックフェースをした、本人も怒っていないし、むしろ楽しんでいる。しかし、謝罪。
ブラックフェイスは脊髄反射的にだめ、というのはいかがなものか、と思う。
ニュージーランドにせよ、オーストラリアにせよ、アメリカ的価値観にはすぐに白旗をあげるようですね。
北米映画興行収入=「The Help」が2週連続で首位キープ
2011年 08月 29日
The help という映画が話題になっている、らしい。
で、いくつか評論がでている。評価がたかいのもあるが、”黒人”からは、フィクションで、実態とかけ離れているという批判がある。そのなかで、
'The Help' is fiction disguised as reality
BY JIM DOWNS AND THAVOLIA GLYMPH
当時”黒人”女性には、使用人として働くしかなかった、それは制度的な問題であり、いいもんvsわるいもん、の問題ではない、と。
現代の日本にひきつけて考えてみると、いい夫に恵まれた主婦はわりにいい生活をしているが、いったん家庭崩壊したときが問題になる。例えば、夫が浮気をして、冷たい関係になっても離婚しない理由の一つが、社会にでて暮らしいけない、というのが大きいのではないか?
Dangerous White Stereotypes
By PATRICIA A. TURNER
Published: August 28, 2011
わるいもんは人種差別主義者、いいもんは反人種差別主義者という色分けがされているが、しかし、人種差別をしていたのは中流階級のごく普通の人達である、と。
これは、いまでも、程度の差こそあれ、日本でも米国でもどこでもそんな感じなわけですね。
それと、実際には、善人のなかに悪が巣くい、悪人のなかにも良心がある、といった場合が多いのであるが、ハリウッドの映画ってのは、水戸黄門や子供向け漫画のように、勧善懲悪的で、善と悪がはっきりわかれていて、いいものと悪役の特色もそれにしたがって、わりに単純にしあがっているのが多かったように思う。
で、それは、米国発の国際政治のナラティブでも似たようなところがある。
というわけで、産経社説
野田新代表 やはり早期解散こそ
筋だ 信を失った民主党は出直せ
2011.8.30
民主党は駄目だが、野田氏には、好意的である。
いずれにせよ、仕事を始めてみなければ何もいえない。せいぜい頑張ってもらいたい。
代表選で「歳出削減で足りないところは税制措置(増税)で対応する」と主張したように、まずは徹底した歳出削減で復興財源を捻出することに全力を傾けることが必要だ。その上で、成長戦略などを通じて企業収益を高め、税収増を促す姿勢も問われる
ということですね。
○歳出削減
○成長戦略
○税収増
どれひとつも欠かすことはできない。だれがやるにせよ、この3つのバランスをどうとっていくか、だね。
順序も問題になるし、広報でも、税収増を前面にもってきてはまずい。
財政の危機を説き、そのための徹底した歳出削減の有限実行、成長戦略のための規制改革、構造改革にともなう雇用移動のためのセーフティーネットの充実、そのあとに、やむにやまれぬ増税のお願い、ということでなければ、国民は納得しまい。
それ以前に、民主党にせよ、自民党にせよ、メディアにせよ、権力闘争とその中継、野次などやっていたら、日本はぽちゃんだろうが。
NHK
円高 3割の企業が海外移転検討
8月28日
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工場の海外移転を検討しているなどとした企業は、製造業を中心に全体の30%近くに上り、円高で産業が空洞化する懸念
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個人の所得や雇用の悪化につながりかねない・・・・・
まったなしである。
義足ランナー活躍、関係者の反応様々…世界陸上
国際陸上連盟は2008年、「同選手の義足は、反発力などで健常者に比べて少ないエネルギーでスピードを維持でき、装置による助力に当たる」として五輪や世界選手権への出場を禁止。同選手の提訴を受けたスポーツ仲裁裁判所が「有利となる十分な根拠はない」として出場を認めた。7月に参加標準記録を上回る45秒07をマークし、義足の選手として初めて世界選手権出場を決めた。
すねの骨が生まれつきなく、生後11か月で両膝から下の切断手術を受けた同選手。開幕前日の26日に大邱市内で開いた記者会見では「この舞台に立つことで、健常者と障害者スポーツの融合の象徴となれることを誇りに思う」と話した。
(2011年8月29日09時52分 読売新聞)
いろいろ問題はあるのかもしれないが、頑張ってもらいたい。
しかしなんだな、スポーツ界で、男女別の枠組みをなくすという話がでてこないのも不思議である。
POSTED: Sunday, Aug. 28, 2011
Chinese-American community divided over proposed shark fin ban
By STEVEN HARMON
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But a bill to outlaw shark fins now heading through California's Legislature has threatened that custom and sparked a split in the Chinese-American community, pitting tradition against the environment.
The bill would force retail shops, restaurants and small processing plants to deplete their entire stock of shark fins by the end of 2012. Critics say thousands of California businesspeople will have to shutter their stores and fire employees if the bill becomes law.
Although the bill is sponsored by a Silicon Valley assemblyman of Chinese descent, opponents have accused the bill's sponsors of discrimination against ethnic Chinese by targeting one of their cultural institutions.
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The problem with the legislation, opponents say, is that it targets only a small subset of shark consumers.
State Sen. Ted Lieu, D-Torrance, noted that killing sharks would remain legal, and Beverly Hills shoppers could buy their $440 sharkskin leather wallets, while others could continue ordering Mako shark steaks at restaurants.
"Clearly, the bill would have some effect on reducing shark consumption, but they've done it in a discriminatory way," Lieu said. "The government shouldn't say you can kill a shark for the cultural practice of skinning for wallets but you can't use the same shark for shark fin soup."
Tony Mak, who has run a one-person shark fin distribution company in San Francisco since 1995, disputed the data showing that shark populations are endangered.
"This business is highly monitored and managed by the federal government," Mak said. "If they decide the shark population is in danger, the federal government would have shut down commercial fishing of sharks already. They don't have evidence to show sharks are endangered. That's why they don't stop the production side and come to the consumer side to take away consumers' rights."
Critics of the bill also argue that it probably won't end the tradition because it would just force it underground, with consumers forced to buy shark fins from unsavory dealers.
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これはなんだ、カリフォルニアでフカヒレ料理が禁止になるかも、ということで、中華系アメリカ人の間で波紋。捕鯨で参考になる反対の論陣の張り方として、
1)絶滅の危機にない
2)制限の仕方が人種差別的
1)はストレート
2)は、鮫の場合は、フカヒレスープは駄目だが、鮫財布はいいというのはおかしい、というものだが、鯨なら、日本は駄目で、なして、アメリカ先住民はいいのか、ということはいえる。
日本人がよくやる、「文化・伝統の一部」という論拠は無駄。不合理で、反倫理的な伝統は維持する理由がないからからである。
鮫でも殺害方法が残酷である、という主張がある。これは鯨・イルカでも傾聴に値する。牛や豚でも養育法、殺害法に残酷な面は多々あるのだが、しかし、なるべく痛みのない殺害方法、という建前になっている。そうした建前論が英語圏の論者には有効なのである。少なくとも殺害方法に工夫を凝らすべきだ。
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Is an Apology Enough for Genocide?
By Edwin Black
Everyone knows that Nazi Germany designated Jews and others for mass murder. Some know that Hitler's racial ideas were inspired by the early twentieth-century pseudo-scientific American eugenic concepts he studied and adopted. But few are aware that long before Jews and blacks were targeted by eugenicists, white Virginian Appalachians with dark hair were chosen for extinction. They were not only targeted by academics, but by Virginia's own state government. The state perniciously traced their ancestry and, periodically, agents rounded them up and dispatched them to sterilization mills.
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In 2002, Gov. Mark R. Warner promulgated a formal apology to the thousands the state had coercively sterilized, some as late as the 1970s. Since then, other culpable states have issued their own apologies. Only one state, North Carolina, has advanced beyond mere words of regret and is now contemplating official compensation to surviving victims. Should Virginia follow in the footsteps of North Carolina, and who should pay compensation?
Remember the history. The academic and financial elite believed better men and women could be cultivated using the same techniques a farmer would employ to create a better herd of cattle or field of wheat―eliminate the bad stock and proliferate the good. Eugenicists planned to eliminate all those who did not resemble themselves, 10 percent at a time―as many as 14 million people at a slice. The goal: eliminate the reproductive future for some 90 percent of Americans.
The preferred method was the gas chambers. The first public euthanasia laws were introduced into the Ohio legislature in 1908. That measure was unsuccessful. The next best thing was forced surgical sterilization under specific state authority. In 1927, one of America's stellar jurists, Oliver Wendell Holmes, ruled on an obviously collusive Virginia lawsuit seeking to justify the forced sterilization of three generations of Carrie Buck's Lynchburg family. Carrie Buck was considered "poor white trash" in the parlance of the day.
"It is better for all the world," Holmes infamously wrote in validating Virginia's statute, "if instead of waiting to execute degenerate offspring for crime ... society can prevent those who are manifestly unfit from continuing their kind ... Three generations of imbeciles are enough."
The U.S. Supreme Court's validation of Virginia's law opened the floodgates of sterilization nationwide. Ultimately, more than 60,000 Americans, mainly women, were forcibly sterilized. Of this number, some 7,300 to 8,300 individuals were sterilized in Virginia―more than 60 percent female. While the justification was generally the never-defined condition of "feeblemindedness," the real crime was poverty.
America's eugenics movement, powered by millions of dollars from the Carnegie Institution, Rockefeller Foundation, and the Harriman railroad fortune, sought to extend its reach into Germany. Rockefeller and Carnegie spent Depression-era fortunes to finance the worst Nazi doctors and race institutes. Hitler promptly implemented American precepts with stunning ferocity and velocity. Among the chief recipients of Rockefeller money was top Nazi doctor, Otmar von Verschuer. During the Holocaust, Verschuer's assistant, Josef Mengele, continued Rockefeller's eugenic twin research at Auschwitz, yielding monstrous experiments.
これはなんだ、この前でてきたやつ。つまり、ナチの差別政策はアメリカの優生学をもとにしたものだ、というもの。ほんまにそうなんだね。で、不妊手術を受けた人達に謝罪はあったが、それだけでいいのか、補償をすべきではないか、と。
AUGUST 28, 2011 · 1:56 PM
Australian Airline Apologizes For ‘Black Face’ Stunt
Wallabies sponsor Qantas Airways was forced to apologise publicly on Sunday for posting a picture on its Twitter feed of two fans in black face paint and “afro” wigs at the Tri-Nations decider.
The pair had won tickets to the match in a Qantas competition and were dressed up in tribute to Fiji-born Radike Samo, a key try-scorer in the high-stakes decider.
“We apologise the photo of two Radike fans offended people,” Qantas said on its Twitter feed after the image, taken by a fan and retweeted by the airline, sparked a barrage of complaints.
“We’ve spoken with Radike and whilst he has no issue with it we have removed the image.
“It was meant to show their support ― Radike Samo is their favourite player. Certainly not meant to offend anyone.”
Once used in black-and-white minstrel shows, the practice of donning black face paint, or “blacking up”, is considered racist in Australia. A television network had to apologise over a skit in which white actors painted their faces to mimic the Jackson Five in 2009.
But Samo, making a remarkable comeback to international Test rugby at 35, said he’d gladly posed for pictures with the pair and didn’t understand “what the fuss is all about”.
“These guys were actually paying me a tribute, it was a bit of fun and I think it’s great that they regarded me as their favourite Wallaby,” he said.
“I didn’t have an issue with it at all… I don’t know why anyone’s getting worked up, that sort of reaction is just silly.”
An Australian Rugby Union spokesman said the imposing loose forward was a “cult figure” in Queensland, where he was recently part of the winning Super 15 Reds side.
“And after his performance in last night’s Test (he) may well become a cult figure around the country during the World Cup in New Zealand,” the spokesman said.
“These guys dressing up were Radike fans and Radike thought it was awesome. He felt neither offended nor insulted.”
The fan who originally uploaded the picture, said it was “only our intention to show support for Radike Samo, our favourite player, and the Wallabies…”
“I would like to apologise for the incident, in no way was it my intention to offend anyone and I am deeply sorry,” he said
オーストラリア ”黒人”ラグビー選手に敬意を表して、ブラックフェースをした、本人も怒っていないし、むしろ楽しんでいる。しかし、謝罪。
ブラックフェイスは脊髄反射的にだめ、というのはいかがなものか、と思う。
ニュージーランドにせよ、オーストラリアにせよ、アメリカ的価値観にはすぐに白旗をあげるようですね。
北米映画興行収入=「The Help」が2週連続で首位キープ
2011年 08月 29日
「The Help」の配給元であるウォルト・ディズニーによると、南部ミシシッピ州に暮らす白人女性と黒人使用人らとの物語を描いた同作品は、公開3週目で累計興収を9660万ドルに伸ばした。
The help という映画が話題になっている、らしい。
で、いくつか評論がでている。評価がたかいのもあるが、”黒人”からは、フィクションで、実態とかけ離れているという批判がある。そのなかで、
'The Help' is fiction disguised as reality
BY JIM DOWNS AND THAVOLIA GLYMPH
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The point is that black women had no choice but to work as domestics. Once Constantine was fired, she lost everything; there were no other options available to her. Racism is structural, not the result of a white character's personality or a black character's indefatigable work ethic.
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The problem with "The Help," therefore, is that it tells the story of black oppression as a story of a good versus evil in the way Sunday school lessons are taught to 5-year-olds.
当時”黒人”女性には、使用人として働くしかなかった、それは制度的な問題であり、いいもんvsわるいもん、の問題ではない、と。
現代の日本にひきつけて考えてみると、いい夫に恵まれた主婦はわりにいい生活をしているが、いったん家庭崩壊したときが問題になる。例えば、夫が浮気をして、冷たい関係になっても離婚しない理由の一つが、社会にでて暮らしいけない、というのが大きいのではないか?
Dangerous White Stereotypes
By PATRICIA A. TURNER
Published: August 28, 2011
There’s a problem, though, with that message. To suggest that bad people were racist implies that good people were not.
Jim Crow segregation survived long into the 20th century because it was kept alive by white Southerners with value systems and personalities we would applaud. It’s the fallacy of “To Kill a Mockingbird,” a movie that never fails to move me but that advances a troubling falsehood: the notion that well-educated Christian whites were somehow victimized by white trash and forced to live within a social system that exploited and denigrated its black citizens, and that the privileged white upper class was somehow held hostage to these struggling individuals.
But that wasn’t the case. The White Citizens Councils, the thinking man’s Ku Klux Klan, were made up of white middle-class people, people whose company you would enjoy. An analogue can be seen in the way popular culture treats Germans up to and during World War II. Good people were never anti-Semites; only detestable people participated in Hitler’s cause.
Cultures function and persist by consensus. In Jackson and other bastions of the Jim Crow South, the pervasive notion, among poor whites and rich, that blacks were unworthy of full citizenship was as unquestioned as the sanctity of church on Sunday. “The Help” tells a compelling and gripping story, but it fails to tell that one.
わるいもんは人種差別主義者、いいもんは反人種差別主義者という色分けがされているが、しかし、人種差別をしていたのは中流階級のごく普通の人達である、と。
これは、いまでも、程度の差こそあれ、日本でも米国でもどこでもそんな感じなわけですね。
それと、実際には、善人のなかに悪が巣くい、悪人のなかにも良心がある、といった場合が多いのであるが、ハリウッドの映画ってのは、水戸黄門や子供向け漫画のように、勧善懲悪的で、善と悪がはっきりわかれていて、いいものと悪役の特色もそれにしたがって、わりに単純にしあがっているのが多かったように思う。
で、それは、米国発の国際政治のナラティブでも似たようなところがある。