Japanese and Koreans invaded Asia. We apologize.

勇気ある在日外人さんたち

2008年05月20日 15時23分22秒 | Weblog
あのサユキとかいう芸者さん記事の有道氏の投稿に対するコメント
Peter Payne Says:
May 20th, 2008 at 12:07 am

I don’t know, I got mine on my first attempt. I’ve never had an ouch of 被害者妄想 because I’m not treated exactly like I am treated in the U.S. (in truth, I’m usually treated better here in Japan, from denkiya employees fixing my vacuum for free to getting a little extra attention from the ladies here, if you know what I mean). Maybe being bitter and reading websites like this and imagining that you’re the living in the Left Bank just because a police man wanted to check the ownership of your bicycle once isn’t the best way to go about things. No offense, Debito, since it’s kind of your raison d’etre, just saying. Overall, Japan has been exceptional to me, and I can say all discrimination has been 70% or more in my favor, even though not everything is perfect. Not only did I get my PR easily, but a Filipino-American guy who works for me got his, and he was frigging born in the Philippines (and moved to the U.S. at the age of two).

どうかね、おれは一発でもらえたよ。アメリカにいいるときと違う風に扱われたからといって、被害妄想しないよ。(実際、差別されたっていっても、優遇されているからね。日本にいるほうが、例えば、電気屋のお兄ちゃんが無料で掃除機を直してくれたり、お姉ちゃんは注目してくれるし、ねっ)ちょとつらいことがあって、こんなホームページをみて、高級ホテルにでも宿泊していると勘違いしているんとちゃう、この自転車誰の?ってポリ公に聞かれたからってなんてことないっしょ。有道くん、悪くおもわんでくれ、まあ、そんなことが君の存在理由だからしゃあないのかもしれんがね。概して、日本は自分にとてもよくしてくれているし、差別といっても7割方は言い意味での優遇だよ。もちろん完璧だなんて言っていないし、永住許可とるのだって楽ではなかったが、しかし、おいらのところで働いているフィリピン系アメリカ人も永住権とれているよ。フィリピン生まれ(で2歳の時アメリカに移った)



 この人のブログ
こういう人は大歓迎・・・仲良しこよし、きよしこの夜だね。

 ま、他に今回は公正なコメントが多い。

因みにMark in Yayoiって有道ブログでよく見かけるが、文京区の弥生ってことか?

 なああんだ、馬鹿野郎、それならオレに相談しろよ。東大とは関係ないが遠くないところによくいるよ、おれ。
あんな嘘と日本に対する誹謗・中傷・罵詈雑言が多いブログに相談なんかして、英語でジメジメ・ウジウジ言っていても埒あかんぞ。これ読んでたらコメントちょうだいよ。

 知り合いの友人の中国人10年いて永住権とってたぞ・・・・なんでチミがとれなかったのか不思議だがーーー面接で有道くんの真似でもしたか、屁でもこいたか?---おれが文句いってやってもいいぞ。

最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
芸者は表の顔、その裏は (nanashi)
2008-05-20 20:27:27
逆にあれだけの経歴があって永住権を却下されたってことは、過去に逮捕された事があるとかかなりヤバイ理由があったんじゃないか?
返信する
Unknown ()
2008-05-21 05:19:31
そっちの可能性もありますよね。
返信する

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。