Step by Step

World News
海外ニュース(翻訳)

ダン・ウェルドン インディカー・レースのクラッシュ事故で死亡 ラスベガス

2011-10-18 | ニュース翻訳
Wheldon, Indy 500 Winner, Dies After Crash
インディ500優勝のウェルドンがクラッシュで死亡


ご冥福をお祈り申し上げます。


The car driven by Dan Wheldon burst into flames and broke apart during a multiple car crash at a race in Las Vegas Sunday. ラスベガスのレースの多重クラッシュ事故で、ダン・ウェルドンの車が炎に突っ込み、バラバラになっている。

Dan Wheldon, a popular and congenial race-car driver from England who won the Indianapolis 500 for the second time in May, died Sunday in a fiery 15-car accident early in a 300-mile IndyCar Series race at Las Vegas Motor Speedway.
英国のレーサーで人気があり、5月にはインディ500で二回目の優勝を飾った、ダン・ウェルドンが日曜日にラスベガスのレース場での300マイルインディカー・シリーズのレース序盤で15台の火災を伴う事故で死亡した。


Dan Wheldon of England was killed in the crash.
Wheldon’s car went airborne and hit the catch fence 12 laps into the race, which was scheduled to run 200 laps at the one-and-a-half-mile oval. He was airlifted to the hospital, and his death was announced about two hours later. The race, the last of the season, was stopped for more than an hour as the track was cleared and repaired.
ウェルドンの車はレースの12周目で空中に投げ出され、防護フェンスに激突した。同レースは1.5マイルの楕円のサーキットを200周する予定だった。 彼は病院へ空中搬送されたが、2時間後彼の死が発表された。 そのレースは、シーズン最後であったが、コースの整備と修理のため一時間余り中断した。

After series officials met with drivers, a decision was made not to continue the race, and the drivers did a five-lap tribute to Wheldon as his car number, 77, flashed alone on the scoring pylon at the track.
同シリーズ関係者がドライバーと協議した結果、レースを中断する決定をした。そしてウェルドンを追悼して5週の走行をした、彼のカーナンバー77がコースのスコアリングボードに点滅していた。

Wheldon, 33, is probably the most well-known driver to die in a race in the United States since Dale Earnhardt died on the last lap of the 2001 Daytona 500. Paul Dana, an IndyCar Series rookie, was killed in a warmup session before a race at Homestead, Fla., in 2006.
ウェルドン33歳は、2001年のデイトナ500の最終周回で亡くなったデール・アーンハートに次ぐ、米国のレースで亡くなった有名なドライバーとなるだろう。他には、インディカー・シリーズの新人、ポール・ダナが2006年にフィラデルフィアのホームステッドでレース前の馴らし走行で亡くなった事故がある。

After announcing Wheldon’s death, Randy Bernard, the chief executive of the series, made no further comments.
ウェルドンの死亡発表後、同シリーズの代表であるランディ・バーナードは詳しいコメントを控えている。

A former series champion relegated to a role as a part-time driver in the series, Wheldon had taken on an unusual challenge Sunday. He was trying to win a $5 million bonus, which he would have split with Ann Babenco, a fan from High Bridge, N.J., had he won the race. The series made the challenge to nonregulars in February, offering the bonus to any nonregular driver who qualified for a race and won. The accident unfolded well in front of Wheldon, who was running near the back of the 34-car field. Replays showed he ran into a car, which the veteran Paul Tracy later said was his, that had run over debris and slowed down drastically. Wheldon’s car vaulted over Tracy’s and flew from the inside lane to the outside wall, where it tangled with the flaming wreckage of Will Power’s car. Power’s car had crashed into the back of Alex Lloyd’s rapidly slowing car and had hurdled it, turning over in midair and landing on its side as it smashed into the wall and slid down in flames.
このシリーズでは「パートタイムドライバー」(スポット参戦)に追いやられた前シリーズチャンピオン、ウェルドンは日曜日に少し変わったことに挑戦していた。彼は500万ドルのボーナス賞金を狙っていた、その賞金は、彼が獲得した場合、ニュージャージーのハイブリッジのファンであるアン・バベンコと半分ずつ分け合うことになっていた。 このシリーズは2月にレギュラー参加者以外に挑戦賞金を設けており、レギュラー以外のドライバーがレースで認められて勝利した場合賞金が獲得できるようになっていた。 事故は34台中の後方を走行していたウェルドンのかなり前方で起きた。 リプレイで見るとウェルドンは、破損物に乗り上げ、急に減速したベテランのポール・トレーシーの車に激突した。ウェルドンの車両はトレーシーの車を飛び越え、内側レーンから外側の壁に飛んで、ウィル・パワーの車の炎上している残骸と絡みあった。パワーの車両は急減速したアレックス・ロイドの後部に激突し、それを乗り越えて、空中で一回転し、横になって壁に激突し、そのまま炎に包まれた。

The track was strewn with cars on fire and scattered debris. Wheldon’s car was covered with a yellow tarpaulin.
Three other drivers were injured in the spectacular, smoky accident, including Power, a driver for the racing mogul Roger Penske who was attempting to overtake Dario Franchitti for the series championship.
トラックは炎上した車両や残がいが散らばっていた。ウェルドンの車両は黄色のシートがかけられていた。 3人のドライバーが、この煙が上がる大アクシデントで負傷し、このシリーズでダリオ・フランチッティから、チャンピオンの奪回を期していたレースの大物ロジャー・ペンスケのドライバーであるパワーも含まれていた。

In a television interview before the race was canceled, Ryan Briscoe, another driver for Penske, said of the accident: “I’ll tell you, I’ve never seen anything like it. The debris we all had to drive through the lap later, it looked like a war scene from ‘Terminator’ or something.”
Indy cars had not raced at Las Vegas since 2000, and drivers had been concerned before the race about safety at the oval, which also hosts Nascar Sprint Cup races. Indy cars travel much faster than stock cars, and there was a fear that a “pack race” — tightly bunched cars at very high speed — would unfold.
レースが中止になる前のテレビインタビューで、ライアン・ブリスコ(ペンスケのもう一人のドライバー)が事故について語った。「私は今までこのような事故を見たことがない。事故の後で我々が通りぬける残骸は、まるでターミネーターの戦場のシーンかなにかのようだった。」
インディカーは2000年以来、ラスベガスでレースを実施していなかった。そしてナスカ―・スプリント・カップ・レースのホストレース場である、楕円コースの安全性についいてレースの前にドライバーは懸念を抱いていた。 インディカーはストックカーに比べて非常に早く走行するので「パックレース(密集した状況で高速で走る)」の展開になるのを恐れていたのだ。


“The cars are going to be inches apart, both to the sides and behind and in front of you, at speeds of over 220 miles an hour,” Franchitti said Thursday in a telephone interview.
Franchitti, who won the series championship Sunday because Power was involved in the accident, had only raced in stock cars at Las Vegas before last weekend.
「レースカーは左右も前後も、相互に数インチの離隔距離で時速220マイルいじょうで走ることになる。」とフランチッティは木曜日に電話インタビューで話していた。
パワーが事故に巻き込まれたため、日曜日のチャンピオンシップシリーズで勝利を収めたフランチッティは先週末の前にラスベガスのストックカーレースを走っただけだった。


After qualifying his car 17th on Saturday, Power said the track was “brainlessly easy flat.”
“But what it did was put us back in the pack, which is not brainlessly easy,” he said.
Power added: “It’s a track that’s so easy to drive it manufactures really tight-knit racing, which is really quite intense.”
土曜日の17日に車のチェックを受けたあと、パワーは「トラックは、何にも考えなくていいくらいイージーなフラットコースだ、しかし、そのコースは車を団子状態にする、それは決してイージーではない。」と話していた。 更に彼は「コースは運転にはとてもイージーだが、それは、本当に密着レースをするように設計されており、それにはとても神経を使う。」と付け加えた。

Wheldon, married with two young sons, won the Indy 500 under memorable circumstances twice. The first time was in 2005, when he passed Danica Patrick for the lead with six laps left after she became the first woman to lead the race. Wheldon won the Indy 500 in May after the rookie J. R. Hildebrand hit the wall on the last lap while leading the race.
ウェルドンは結婚しており、二人の幼い息子がいる。彼はインディ500で、忘れられない状況で2回優勝している。最初は、2005年ダニカ・パトリックが女性として初めてレースで首位にたったあと、最後の6週で首位を抜きさった。次は、5月のインディ500で、首位をキープしていたルーキーのJ.R.ヒルデブランドが、最終周回で壁に激突したあと、これを抜き勝利を収めている。

Wheldon was the first reigning Indy 500 champion to die since Bill Vukovich, who won the race in 1953 and 1954, was killed in an accident while leading the 1955 race.
ウェルドンは、1953年と1954年にインディで優勝し、1955年に首位をたまったまま事故で亡くなったビル・ヴコビッチ以来、二人目の亡くなったインディ500のチャンピオンである。

Wheldon was a regular in the IndyCar Series from 2003 until last year, when Hildebrand replaced him as a driver at Panther Racing. He won the championship in 2005 for the team co-owned by Michael Andretti, Mario’s son. Wheldon won this year’s Indy 500 in a one-race deal driving a car owned by the former driver Bryan Herta.
ウェルドンは、パンサー・レーシングでヒルデブランドが彼にとって代わる昨年までは、2003年からインディカー・シリーズのレギュラーであった。 彼は2005年のチャンピオンシップでミシェール・アンドレッティとマリオの息子の共同所有のチームに2005年優勝をもたらしていた。 ウェルドンはこのインディ500において、一試合契約で前ドライバーbライアン・ヘルタ所有の車を運転して優勝を果たしている。

Wheldon drove in one other race this year, finishing 14th in an Oct. 2 race at Kentucky Speedway after starting 28th. It was widely speculated that he would replace Patrick at Andretti Autosport when she leaves the series after the season to pursue a career in Nascar.
ウェルドンは今年、このケンタッキー・スピードウェイもう一つのレースにも参戦しており、10月2日のレースにおいて28位でスタートして12位に終わっている。 彼がアンドレッティ・オートスポーツでパトリックがシーズン終了後、インディを去ってナスカー(ストックカーレース)に移籍したあと、彼女の後に入るだろうと広く受け止められていた。

Writing in a blog for USA Today last week, Wheldon had said he was frustrated that his car was off the pace in early practices. Referring to Franchitti and Power, Wheldon wrote: “Honestly, if I can be fast enough early in the race to be able to get up there and latch onto those two, it will be pure entertainment. It’s going to be a pack race, and you never know how that’s going to turn out.”
先週、USAトゥディのブログに、ウェルドンは早い段階での練習で彼の車のペースが良くないとこぼしていた。 またフランチッティとパワーに言及して、「正直言って、レースの早い段階から、この二人に追い付くまでは高速の展開になり、結構面白いレースになるだろう。 それは集団の団子レースになるので結果は予測つかないものになるだろう。」と書いていた。
Jerry Garrett contributed reporting from Las Vegas.


最新の画像もっと見る

コメントを投稿