駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

手と心の殺菌を励行しましょう。

2024年04月13日 | 社内事情
朝一番で出社しますが
出社するとすぐに電話が鳴る事がありますが
途端に気が重くなりますね。
大体悪い話です。
アパートの入居者から
昨晩給湯器が壊れて風呂に入れなかった
そんな類の話が良くあります。
ただ一番多いのは社員からの電話ですね。
私が出社するのを見計らって電話が来る訳ですが
話は聞かなくても内容は分かります。
体調不良で休む
その連絡です。
本人が発熱する事もありますし
小さな子供がいれば
その子の体調が悪い
って事も良くあります。
会社の人員はいつも余裕がありませんから
社員が急に休む
なんて時には
大体バタバタする事になります。
そんな時にいつも思います
私は幸運だった
会社が30年も続いた理由
上げればもっともらしい話はいくらでも出てきますが
私自身が一番感じてるのは
単に運が良かった
それだけです。
その良かった運
たくさんありますが
真っ先に来るのは
私が健康だったって事です。
私がいれば
社員のバックアップは何とかなりますが
いなければどうにもならない
そんな事も多い訳で
そのどうにもならない状態に落ちる事を防いだ私の体
これが幸運だった
ってつくづく思うのです。
ただこれまではそうでしたが
これから先は難しいですね
加齢で先は知れてますからね
ですから最近は私の頭の中は
自分が突然倒れた時の備え
それで頭が一杯です。
それにしても何で私はこれまで大病せずに済んだんでしょうか?
私は若い頃は喘息で苦しみましたし
今でも風邪は人並みに引きます
ただ
会社に出て来れないほどの体調不良は無かったのです。
先年も発熱しましたが
こんな時代ですから社員の事を考えて
日中は家で大人しくしていましたが
夜社員が帰ったあとに
そ~っと会社に出て来てあれこれ仕事をしていました。
こんな感じで30年もなんとかやれたのです。
これ
本当に単に運が良かっただけなのでしょうか?
それとも何か理由があったのでしょうか?
まぁ良く分かりません
分かりませんが
自分なりに感じる事はあります。
それは負の感情は体に悪い
って事です。
私は若い頃はたくさんの争いを経験しましたが
その都度口惜しさとか怒りとか恐怖
そんな感情が脳を支配します
そうすると
体の事に意識が行かなくなります。
その余裕が無くなるって事です。
ですから
本当はかなり疲れてるのに
酒を飲みに行ったりしました。
まぁ若い内は基礎体力がありましたから
それでも何とかなったんですよね。
ところが40歳を過ぎると
本当にキツく感じる事が多くなり
接待の酒は一切止めました
接待って事は
体調が悪くても無理して行く訳ですからね。
あのまま続けてたら死んでた
そう思う事もあります。
つまり
人間は負の感情が自らの体に対する注意を逸らせて
結果体調不良を悪化させる
そんな事が多いのも経験的に分かっています。
では
言われるように怒らないとか
不安を和らげるとか
そんな事をすれば健康は保てるのでしょうか?
まぁそうかも知れませんね
但し
私の場合は少し違います
私にとっては
それ以上に自分の体を蝕む
そんな感情があるのです。
それは
自分に対する嫌悪感です。
これは結構体に悪いです。
どんな時に自分が嫌になるか?
って言うと
自分の弱さとずるさ
これを感じた時です。
例えば10年位前になりますがゴルフでこんな事がありました。
私が林に打ち込んだボール
OBかと思ったら
OB杭の内側にボールがありました。
しかし立ってるOB杭の内側ですが
一つだけ誰かが抜いてしまったOB杭がありました。
それを元に戻せば多分OBですが
私は卑劣な事に
それをせずにそのまま打ってしまったのです。
弱い自分、ずるい自分が出て来たのです。
まぁ後味悪かったですね
その後のプレーはどうでも良くなりましたし
こんな思いするならゴルフは止めようか
なんて風にも考えていました。
その夜も体は疲れてるのに
中々寝付けず
本当に辛かったです。
こんな感じの体験で
私は自己嫌悪
これが一番自分の健康を蝕む
そう確信しています。
ですから
今でも毎日のように
弱い自分とずるい自分
その退治を意識してるのです。
今の人は衛生観念が進んで
毎日お風呂に入り
トイレに行ったら手洗い
誰でも励行してる訳ですが
しかし実際のばい菌より
心のばい菌の方が体には悪い
私はそう思っています。
ですから
手の衛生より心の衛生
私の信念です。
おっと社員のみなさん誤解しないで下さいね。
ちゃんと私もトイレでは手を洗ってますよ。
ただそれに加えて
心も綺麗にする努力
これをやってるって事です。
“まくとぅやぬーゆかぬやんめーぐすい”
って訳です
うちな~んちゅの皆さんこの意味分かりますか?




I come to work first in the morning.
Sometimes the phone rings as soon as I arrive.
At that time I always feel hevy
Because I know It's mostly a bad story.
From an apartment tenant
The water heater broke last night so I couldn't take a bath.
Its common claim 
There are many stories like that.
However, the most calls are from employees.
The phone call comes just in time I arrive at work.
I can understand the content without listening to the story.
take a break due to poor health
This is the almost 100% case.
The person himself/herself may develop a fever.
If they have small children
the child is not feeling well
That's often the case.
The company doesn't always have enough staff.
Employee suddenly takes a day off
It's mostly going to be a mess.
And interestingly At that times 
I always think that I have been lucky
The reason why the company has continued for 30 years
When I explain it
There are a lot of plausible stories
But what I feel the most is
just luck
That's all.
The first thing is that I have been healthy.
If I were there
I can manage to provide backup for our employees.
That because my body prevented me from falling into that hopeless state
That's what I really think.
However, it has been so until now
It will be difficult from now on
You know what's going to happen as you get older.
So recently I always thinking that haw should I establish my back up state
Any way
How come I haven't gotten seriously ill so far?
I suffered from asthma when I was young.
I still catch colds like most people.
but
I wasn't so sick that I couldn't come to work.
I had a fever last year too.
To prevent infect my employees
During the day, I was stay at home.
After employees went home
I came to the office and did some work.
This is how I managed to survive for 30 years.
Recently I wonder
Was it really just luck?
Or was there some reason?
Well, I don't have exact answer about it
There are things I feel in my own way.
That's because negative emotions are bad for my body.
I am confident about it
I experienced many conflicts when I was young.
Each time I feel exhaust, anger, or fear.
Such emotions dominated my brain
Then
I didn’t no longer care of my body.
Therefore
Despite I was actually quite tired
I went out for drinks.
Well, I had basic physical strength while I was young.
Still, it worked out somehow.
However, after the age of 40
There are many times when I feel really hard.
I have completely stopped drinking alcohol for treating customers
What I promised with customers
Even if I don't feel well, I had to go.
It is extremely but for health
If I continued like that, I would have died.
Sometimes I think so.
In other words
Negative emotions distract humans from paying attention to their own bodies.
As a result, poor physical condition worsens.
I know that from my experience 
Well then
Don't get angry y
to be free from  anxiety
by doing that
Can I maintain my health?
Well, maybe so.
however
My case is a little different
For me
There is damage my body more than that
It's a feeling of disgust towards myself.
This is quite bad for my health.
When do I hate myself?
When you say that
own weakness and cunning
That's when I felt this.
For example, about 10 years ago, something like this happened while playing golf.
The ball I hit went into the woods
I thought it was OB
There was a ball inside the OB pile.
However, really it is inside the OB pile that is standing.
There was one OB stake that someone had pulled out.
If I put it back, it's probably OB.
I was despicable
I didn't do that and just hit it.
My weak and cunning self came out.
Well, it left a bad aftertaste.
My play after that didn't really matter.
If I feel this way,
should I stop playing golf?
That's what I was thinking.
Even though my body was tired that night
I can't sleep well
It was really painful.
With an experience like this
To hate myself
This is the worst thing for my health
I'm sure of that.
Therefore
Every morning 
weak self and cunning self
I am conscious of getting rid of them
People today have advanced sense of hygiene.
take a bath every day
Wash their hands after they went to the toilet
However, compared to actual germs
Germs in the mind are worse for the body
I think so.
Therefore
Mental hygiene is better than hand hygiene
That's my belief.
Oh, employees, please don't get me wrong.
I also wash my hands in the toilet.
Just in addition to that
Efforts to cleanse my heart
That's what I'm doing.
コメント    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 褒めるなら金をくれ | トップ | 古い人間は口を閉ざすのが一番 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事