駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

考え方ひとつで産まれた環境は全て宝に変わる

2024年04月08日 | 社内事情
今日は私の2番目の孫の小学校の入学式です
この子は産まれる前に大変心配しましたので
本当に今喜びでいっぱいです。
上のお兄ちゃんは3年生になります。
この二人を連れて先週の水曜日
J1に昇格した町田ゼルビアの試合を観戦に行ってきました。
まぁコンディションは最悪でしたね
冷たい雨の中で震えながら見ていました。
結果は残念ながら2-1でサンフレッチェ広島に敗れてしまい
少し残念な一日でした。

帰りの道中
この二人と車内で色々話す訳ですが
まぁ私が知らない所まで詳しく見ていますね。
私が○○選手のイエローカードは納得できないね
って言うと
わざとファールしたからだよ
みたいな話が即座に帰って来ます。
まぁ私より本当にたくさん試合を見てますからね
目が肥えてるんだと思います。
この二人
サッカー教室にも通っていますが
上手くなりましたね。
上のお兄ちゃんはプロになれるのでは?
って思う位に上手です。
まぁ実際には爺バカ
そんな所だと思いますが
私は自分の子供3人も地元の少年サッカークラブに入っていましたので
分るのです
息子たちより遥かに上手です。
この子たちが将来どんな人生を歩むのか?
それはまだ分かりませんが
ただ人間は生まれた環境によって
それぞれの人生を組み立ててく
これが分かってますから
恐らくサッカーを通じた人間関係
これが軸になる
そんな風に思います。
そうやって考えると
私たちはそもそも生まれた時点で
ある程度人生のレールが敷かれてるのかも知れません。
私は東京で長く暮らしてますが
実は今でも違和感と言うか居心地の悪さとか
そんな物を抱えながら生きています。
いくつもありますが一番思うのは
繊細な感覚に欠けてるって事です。
具体的には食べ物とかファッションとか芸術
そんな世界にどうしても馴染めません。
これも私自身の問題と言うより
育った環境に起因してる
これを確信しています。
食べ物に関して言えば
色んな方とお食事をしますが
皆さんと違い私の味覚は雑です
1万円の食事より
480円のすきやの牛同の方が美味しく感じたりします。
どうしてそうなったかと言えば
子供の頃食事は薪を燃料にして作ってましたので
時間が経てば全て冷たくなりますので
朝以外は基本的に冷たいご飯と冷たい味噌汁
これで育ったのです。
不味かったですよ。
でもそれが基準として味覚が出来上がってますので
今の食べ物はすべて美味しくて
牛丼も高級ステーキも大差が無いのです、
ファッションに関して言えば
つぎはぎだらけの服ばかり着てましたからね
そのセンスを磨く機会なんて無かったのです。
家には楽器も美術品もありませんでしたから
当然音楽や美的感覚なんて無縁
だから私はこんな風に出来上がったのです。
ただ私はそれを残念に思う気持ちはありません。
今はむしろそれで良かった
そう思っています。
高い服も高い食べ物も要らない訳ですから
大してお金を使う事も無い
って事になります。
大切なのは
自分の育った環境で作られた自分
これに沿って生きる
私は今そんな考えです。
ですから
無理してブランド物を買おう
なんて事は考えないのです。
違う環境で生まれた人を羨むのは意味がありません。
どんな環境であっても
考え方ひとつでそれが宝になるのです。
私自身
物で考えると
東京の人たちと比べると恵まれてませんでしたが
それが悪かったか?
って言うとそうではありません。
むしろ良かった
そう思う事が多いのです。
ゴルフ仲間の皆さんは
生まれつき豊かな環境だった
そんな人たちが多いのですが
彼等が言うのです
今年も是非沖縄に連れて行ってください
そして
先日辞めた事務員さんが
最後のあいさつの時に私に言いました
沖縄に社員旅行で行ったのが
今までの人生で一番楽しかった
って
だから
私自身は
貧しかった環境を誇る気持ちはあっても
嘆く気持ちは全く無いのです。

さてもうすぐ母親の一回忌です。
一応帰る予定ですが
あれこれあってまだ微妙です。


"color: rgb(0, 102, 255);">

Today is my second grandchild's elementary school entrance ceremony.
Because I was very worried about this boy before he was born.
I'm really filled with joy right now.
My older brother is in the third grade.
Last Wednesday with these two
I went to watch a match between Machida Zelvia, which have been promoted to J1.
Well, the conditions were the worst.
I watched, shivering in the cold rain.
Unfortunately, we lost to Hiroshima 2-1.
It was a slightly disappointing day.
On the way to home
I talked about various things with these two in the car.
Well, they're looking at details that I don't know about.
“I can't accept player ○○'s yellow card.”
When you say that
“It's because he fouled intentionally”
One of grandson replied
Stories like this come back immediately.
Well, he actually watches more games than I do.
I think their eyes are getting mature.
These two also go to soccer classes.
they've gotten better.
I wonder if older grandson can become a professional?
Well, actually I'm an idiot
There is reason why I think so
All three of my children were also in the local youth soccer club.
And apparently my grandsons are far better than my sons
What kind of lives will these children lead in the future?
I don't know that yet
However, humans make their lives depend on the environment in which they are born.
Because I know this
Probably human relationships through soccer
This will be the axis
I think so.
If you think about it that way
from the time we were born
It may be that the rails of life are laid out to some extent.
I have lived in Tokyo for a long time.
In fact, I still feel strange or rather uncomfortable.
There are many, but the one that comes to mind the most is
lack a sensitive sense.
Specifically food, fashion, and art.
I just can't get used to that kind of world.
This is also my own problem
It's due to the environment I grew up in.
I am sure of this.
When it comes to food
I eat with a lot of people.
Unlike everyone else, my taste is unsophisticated.
In some cases
Sukiya's beef dish, which only 480 yen,
The taste is better 10000 yen stakes
When I was a child, I used firewood to make my meals.
As time passes, everything becomes cold.
Except in the morning, I usually eat cold rice and cold miso soup.
This is what I grew up with.
Its taste was terrible+
But I was grew up with that standard
And now
All the food is delicious
There is no big difference between beef bowl and high-quality steak.
When it comes to fashion
I was wearing patchwork clothes.
I never had a chance to hone that sense.
There were no musical instruments or works of art at my home.
Naturally, it has nothing to do with music or aesthetic sense.
So that's how I ended up.
However, I have no regrets about it.
Conversely That's better now
I think so.
I don't need expensive clothes or expensive food.
I don't have to spend much money
That's what it means.
What's important is
The person I was created by the environment they grew up 
It is better live according to this
That's what I'm thinking now.
There is no point in envying people who were born in a different environment.
no matter what the environment
it can turn it into a treasure.
myself
Thinking in terms of things
Although I wasn't as fortunate as people in Tokyo.
Was that bad?
That's not true.
It was rather good
I often think so.
Many golf friends are born into a rich environment.
they say
“Please take me to Okinawa again this year.”
and
An office worker who recently quit
she said to me during her last greeting.
I went to Okinawa on a company trip.
It was the most fun I've ever had in my life
That's it
that's why
myself
Even though I feel proud of my poor environment,
I have no regrets at all.

Well, it will soon be the first anniversary of my mother's death.
I'm planning on going back 
コメント    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 真実かどうかはどうでも良い... | トップ | 人間形成には零細不動産屋は最適 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事