駅前不動産屋今日も回りは敵だらけ

株式会社 ハウスショップ 東京都町田市

元を辿れば日本は女王の支配した国

2024年02月05日 | 社内事情
麻生太郎さんが
上川法務大臣の容姿に関する発言をして叩かれてましたが
彼にしては珍しく発言を撤回して謝罪してましたね。
私自身も麻生さんの話を聞いて見ましたが
内容は報道されてるのとは真逆で
上川さんの業績を称賛する
全体としてはそうなっていますよね。
上川さんを美人ではないとか
おばさん良くやってるとか
って言ったのがまずかった訳ですが
私も男ですから
実は麻生さんの心理は良く分かります。
男性が女性を褒めると
気がある
そう勘違いされる可能性がありますから
麻生さんはあえて
容姿に触れて
自分が褒めてるのは
単に政治家として良くやってる
これだけであって
それ以外の特別な気持ちはありませんよ
って伏線を張ってる訳です。
何でそう断言できるか?
と言うと私自身も昔は女性を褒める時には
同じ誤解対策をしてましたから
良く分かるのです。
実際に何度も誤解されましたからね
ゴルフの時にも
ある女性が高いウエアを着て来たので
私が
それ似合いますね
って一言口にしたら
もう一人の同伴の女性が
“あら川端さん〇〇さんに興味がありそうね”
って見事に誤解されましたからね。
予想できない展開に
一瞬固まってしまいました。
なんせ当時私は50代前半でしたが
その女性たち二人とも70歳を超えてましたからね。
ただ誤解を恐れて予防線を張れば
今回の麻生さんのように叩かれますから
最近はもう容姿で女性を褒める事もしなくなりました。
ゴルフでは皆さんおめかしをしてきますが
あえてそれには触れません。
淡々とゴルフをする
今心がけてるのはそれだけです。
そうなると傷つける事もありません。
ただ
せっかく大金をかけておめかしをしても褒められない
女性も少し気の毒ですが
まぁそれは我慢していただくしかありませんね。
私たちも自分の身を守らなくてはいけませんから・・
それと
私自身は直接女性を褒める事はしませんが
加齢と共に
女性に対する敗北感みたいな物は強くなりますね。
なんせ私たち男は子供を産めませんから
特に今の少子化の時代
女性に頑張ってもらうしかない訳で
男が謙虚になるのは当然です。
それと
私たちが今あるのは
女性の母性本能が
延々と命をつないでくれたおかげなんですよね。
昔の女性は大変な苦労をして
子供たちの命を守った
自分の祖母や母親から聞いた戦争体験は
本当にすざましく
私自身は
ただ威張り腐ってる父親を見て
男は本当に情けない
そんな気持ちを持ちながら成長してきました。
特に最近孫が出来てからは
こんな漫画を見ても
目頭が熱くなります。

戦争は男が始めますが
女性と子供に大変な苦痛をもたらす
ウクライナやパレスチナで起こってる悲劇を見ても
それは間違いありません。
ですから
子供を産む事ができない男は
せめて戦争はしない
この意識は強く持ちたい物です。
台湾有事で先島諸島の避難計画
なんて作られてるようですが
またか・・
ってがっかりしますよね。
私の母親はいつも言っていました
あの戦争の辛さが来ると先に分っていれば
生きる自信も無い
って
まず威勢の良い言葉を発する男達
そんな事も頭に入れましょうね。
それと
この苦難に耐えて来た女性たち
男が考えられない位に強いですよ。
上川外務大臣が国会で
立憲民主党の議員から
麻生発言にもっと怒れ
みたいな事を言われてましたが
取り合いませんでしたね
そりゃそうですよ
この上川さん
法務大臣時代は
過去最大の死刑執行を命じた人ですよ
オウムの麻原もその時に死刑台に送られました。
こんな強い人が
おばさんと言われただけで
動じる訳ありませんよね。
目指してるのは緒方貞子さんだそうですから
強さと言う意味では
麻生さんが太刀打ちできるとは思いません。
多分彼の発言は語る意味も無い
そう思ってると想像します。
そんな訳で
同じ国会で
男の口からは
台湾有事の話が飛び交うと思いますが
戦争の準備なんか要りませんよ
中国はもうすぐ没落します
理由?
簡単です
一人っ子政策で子供が少ないのに
男性重視の社会ですからね
産まれた子供は男だらけ
ですから
もう人口の減少は
加速度的に進むのです
台湾を攻める力は
もうすぐ失う
私はそう見ていますが・・・



Mr. Taro Aso
He was criticized for his comments about Justice Minister Kamikawa's appearance.
It was unusual for him to retract his statement and apologize.
I myself have listened Mr. Aso's talk
The content is the exact opposite of what is reported.
Praise Mr. Kamikawa's achievements
That's the way it is overall.
He said that Ms. Kamikawa is not beautiful.
But she is doing well despite her age

And this expression was criticized
I also it was not appropriate
But I understand Mr. Aso's psychology very well.
when a man praises a woman
There is a possibility that it may be misunderstood
And Aso afraid of it
And prevent such a misunderstanding
He touched her appearance
what she praises is
How can I say that?
Because when I used to praise women, I did take same tactics
I've been misunderstood many times.
Even when playing golf
A woman came wearing expensive clothing.
And I used to said
It is nice isn’t it?
And one day I said that way
Another accompanied woman said 
“Oh, Mr. Kawabata seems to be interested in Mss.〇〇.”
I was completely misunderstood.
Unforeseen developments
I froze for a moment.
After all, I was in my early 50s at the time.
Both women were over 70 years old.
so
for precautions  of misunderstandings.
recently, I no longer compliment women on their appearance.
Although I feel a little sorry for women
I also have to protect myself
Despite I personally don't praise women directly.
I feel a strong sense of defeat towards women.
After all, we men can't have children.
Especially in this era of declining birthrate.
We have no choice but to ask women to do their best.
It is natural for men to be humble.
We humans has been living by depending on woman's maternal instinct
In the past, women had to work very hard to  save the lives of children
I grew up by hearing war experiences my grandmother and mother
It was really amazing
And look at my father who is just being bossy
I was feeling man is really pathetic
A man starts a war
cause great suffering to women and children
Look at the tragedies happening in Ukraine and Palestine.
There is no doubt about it.
Therefore
A man who cannot bear children
At least we won't go to war
This awareness is something I want to maintain strongly.
Evacuation plan for Sakishima Islands in case of Taiwan emergency
It is reported
That's disappointing, isn't it?
my mother always said
If I had known beforehand that the pain of that war would come.
I don't even have the confidence to live
First of all, men who say powerful words.
Let's keep that in mind.
Women who have endured this hardship
They are so strong 
Foreign Minister Kamikawa in the Diet
From a member of the Constitutional Democratic Party
Get even more angry about Aso's comments.
She was told something like
But she didn't move at all
Mss. Kamikawa
During his time as Minister of Justice
She ordered the largest execution ever.
Aum Asahara was also sent to the gallows at that time.
So she looked nothing feel about Asos talk
She said she want to be a strong woman like Mss Sadako Ogata.
Well apparently she is stronger than Aso
So she doesn’t mind such a persons word
That a story
in the same parliament
from a man's mouth
there will be a lot of talk about the Taiwan emergency.
I think there's no need to prepare for war.
China will soon fall
reason?
it's simple
demographic forecast of China is terrible
It's a male-oriented society.
Balance of children are lopsided
Therefore
The population will drastically decrease
It progresses at an accelerating rate.
The power to attack Taiwan?
They will lose it soon
That's how I see it...
コメント    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 不動産は不動ではありません... | トップ | 非弁行為活用法 »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

社内事情」カテゴリの最新記事