理系のじじいリケジイのブログ

リケジイがアッチコッチ行ったことや蝶や料理の話です。

今日の弁当

2020-11-06 08:48:20 | 日記

今日の弁当は自家栽培椎茸の炊き込みご飯です。昨夜のうちに自動炊飯器を設定して寝ました。今朝予定時刻を30分過ぎても加熱し続けていたので待ちきれずに強制終了させました。蓋を開けたら大量のお焦げができていました。焦げた部分は朝ご飯として食べましたが硬すぎて顎が疲れました。

今天的便當是自製的蘑菇煮飯。 昨晚我設置了一個自動電鍋,然後上床睡覺了。 今天早上,即使預定時間超過30分鐘,我還是繼續加熱,我等不及了,就被迫退出了。 當我打開蓋子時,我燒焦了。 我吃了燒焦的部分作為早餐,但太硬了,我的下巴累了。

Today's box lunch is seasoned steamed rice with vegetables and meat of private cultivation shiitake mushroom. I established an automatic rice cooker over last night and slept. Even if It passed the scheduled time for 30 minutes this morning, It kept heating it, so I can't wait, I made them abort it. If a lid was lifted, a great deal of burns were done. The part which burned was eaten as breakfast, but a jaw is too hard, and tired.





最新の画像もっと見る

コメントを投稿