生命哲学/生物哲学/生活哲学ブログ

《生命/生物、生活》を、システム的かつ体系的に、分析し総合し統合する。射程域:哲学、美術音楽詩、政治経済社会、秘教

世界人権宣言 第25条/安全で幸福に暮らす権利

2014年08月10日 20時48分50秒 | 原発を無くす
2014年8月10日-3
世界人権宣言 第25条


世界人権宣言

  Article 25

Everyone has the right to a standard of living adequate for the health and well-being of himself and of his family, including food, clothing, housing and medical care and necessary social services, and the right to security in the event of unemployment, sickness, disability, widowhood, old age or other lack of livelihood in circumstances beyond his control.
Motherhood and childhood are entitled to special care and assistance. All children, whether born in or out of wedlock, shall enjoy the same social protection.

第25条 幸せな生活
だれにでも、家族といっしょに健康で幸せな生活を送る権利があります。
病気になったり、年をとったり、働き手が死んだりして、生活できなくなった時には、
国に助けをもとめることができます。
母と子はとくに大切にされなければいけません。
<谷川俊太郎訳>
http://aikamakura.sakura.ne.jp/sengen.html#mouhitotu


第25条
1.人は皆、衣食住、医療、また必要な社会事業を含め、自分自身と家族の健康と福祉のために 十分な生活水準を確保する権利がある。また、失業、病気、身体障害などの能力の喪失、配偶者 との死別、老齢、その他自分の力ではどうにもならない生活上の困難に対して、保障を受ける権利がある。
2.母親と子どもは、特別な保護と援助を受ける。子どもは皆、正式に結婚した両親から生まれたか どうかにかかわらず、社会の保護を等しく受ける。
http://aikamakura.sakura.ne.jp/sengen.html


第25条
1. すべて人は、衣食住、医療及び必要な社会的施設等により、自己及び家族の健康及び福祉に十分な生活水準を保持する権利並びに失業、疾病、心身障害、配偶者の死亡、老齢その他不可抗力による生活不能の場合は、 保障を受ける権利を有する。
2. 母と子とは、特別の保護及び援助を受ける権利を有する。すべての児童は、嫡出であると否とを問わず、同じ社会的保護を享有する。
(http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Documents/UDHR_Translations/jpn.pdf)

純粋性または可能性(潜在性)と陰陽二元性/ダイアン フォーチュン

2014年08月10日 13時51分09秒 | 秘教/オカルト科学
2014年8月10日-1
純粋性または可能性(潜在性)と陰陽二元性/ダイアン フォーチュン

 
 《1》は、《2》になり、《3》になり、……。
 (一者)は、(二者)になり、三者になり、……。

  「23. Chokmah and Binah, then, represent essentianl maleness and femalenes in their creative aspects. They are not phallic images as such, but in them is the root of all life-force. 〔略〕
 ... it means that everything rests upon the principle of the stimulation of the inert yet all-potential by the dynamic principle which drives its energy direct from the source of all energy. 〔略〕
 ... the great principle of the stimulation or fecundation of the inert all-potential by the active principle. 」
(Dion Fortune 1935(1984): 149)。

  「23. コクマーとビナーは、創造的様相において本質的雄性と雌性を表象〔再現前〕する。〔略〕それらには、すべての生命力の根がある。〔略〕
 それが意味するのは、あらゆるものは、すべてのエネルギーの源から直接に自らのエネルギーを駆動する動的原理によって、不活性であるけれどもすべての可能性があるものを刺激するという原理に支えられているということである。〔略〕
 不活性なすべての可能性〔潜勢性〕が活動的原理によって刺激されるまたは受胎する(受精する)という偉大な原理……」
(20140810試訳。大沼忠弘(訳1985: 203頁)を参照した。)


  「25. Every relationship of manifested existence involves the Binah and Chokmah principles ...」
(Dion Fortune 1935(1984): 150)。

 「25. 顕現した存在のあるゆる関係性は、ビナーとコクマーの原理を伴っている……」
(20140810試訳。大沼忠弘(訳1985: 203頁)を参照した。)


  「26. The principles of maleness and femalenes as manifested in Chokmah and Binah represent more than mere positivity and negativity, activity and passivity. Chokmah, the All-begetter, is a vehicle of primal force, the immediate manifestation of Kether. It is, in fact, Ketherin action; for the different Sephiroth do not represent different things, but different functions of the same thing, _i.e._ pure force welling up into manifestation from the Great Unmanifest which is behind the Negative Veils of Existence. Chokmah is pure force ...」
(Dion Fortune 1935(1984): 150)。


[ふ]
フォーチュン,D.1935(1973)(大沼忠弘 訳 1985/10/30).神秘のカバラー[世界幻想文学大系 第四十巻].412pp.国書刊行会.[定価3,800円][B19860810]

[F]
Fortune, Dion. 1935(1984). The Mystical Qabalah. viii+308pp+3 diagrams. Samuel Weiser. [$8.95] [B19871028]