今日は最後の英語の授業がありました
明日は午前中に各学習言語で全員が2クラスずつ合同で、5分~10分のスピーチをおこないます
このため全員がそのドラフトを作成して先生に文法チェックをしてもらいました
私はまったく原稿を作らずに、あら筋だけ考えてその場でやろうと思っていたのですが、何分かかるかわからないので、原稿にして読み上げてみました
すると結果的に5分弱で終わる事が判明し、少し原稿を付け加えました
原稿どおりに話すことよりも大筋だけとらえて、話しが伝わるようにしたいと思います
Today, we had the final lesson of the English conversation.
Tomorrow morning, we will have the speech training in every two classes together, and each of us have to address 5 to 10 minutes speech.
We made the draft of own speech and the teacher looked over the grammar of them.
I had been thinking that I will address without the draft, but I realized that it will be necessary for the time management.
I made the draft and red it aloud. It took about four and a half minutes and I added some paragraphs to it.
I will address without worrying about to speak faithfully to the draft but concentrating to keep the outline.
明日は午前中に各学習言語で全員が2クラスずつ合同で、5分~10分のスピーチをおこないます
このため全員がそのドラフトを作成して先生に文法チェックをしてもらいました
私はまったく原稿を作らずに、あら筋だけ考えてその場でやろうと思っていたのですが、何分かかるかわからないので、原稿にして読み上げてみました
すると結果的に5分弱で終わる事が判明し、少し原稿を付け加えました
原稿どおりに話すことよりも大筋だけとらえて、話しが伝わるようにしたいと思います
Today, we had the final lesson of the English conversation.
Tomorrow morning, we will have the speech training in every two classes together, and each of us have to address 5 to 10 minutes speech.
We made the draft of own speech and the teacher looked over the grammar of them.
I had been thinking that I will address without the draft, but I realized that it will be necessary for the time management.
I made the draft and red it aloud. It took about four and a half minutes and I added some paragraphs to it.
I will address without worrying about to speak faithfully to the draft but concentrating to keep the outline.