PAGES OF MY LIFE ~著作権保護ページ~

徒然綴り・・・歌詞&ひとり言

LULLABIES IN THE WATER

2009年07月30日 23時27分41秒 | Weblog
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


I was lying on water                       私は水の上に横たわっていました

Water shaking                                       水が揺れる度
My ears occasionally were dipped                  耳は、時々水に浸されました

Wind rolled up dry soil                         風は乾いた土を巻き上げて
And it blew across me                           私を横切って吹きました

Smelled of flowers from the rear of it             風の後ろから花の香りがしました
Heat of the sun had been sitting on my body    太陽の熱は私の体に座り続けていました

I sang a song of fond memory              私は懐かしい思い出の歌を唄いました  
7 races' lullabies                                 7民族の子守唄です

                           *
I was lying on water                       私は水の上に横たわっていました

Water shaking                                       水が揺れる度
Pieces of my back fell to under water           背中の断片が水の下に落ちました

Unseasonable intense rain                        季節はずれの激しい雨が
Hit merciless my body                         無慈悲に見舞った私の身体 

Raindrops made holes for my cheek                    雨粒が頬に穴を開けて
And the fragment of my cheek slipped down             頬の欠片は滑り落ちました

I sang a song of fond memory              私は懐かしい思い出の歌を唄いました  
8 races' lullabies                                 8民族の子守唄です

                           *

I was lying in water                       私は水の中に横たわっていました

Water shaking                                       水が揺れる度
My nose caught the smell of blood               鼻は、血の匂いを感じ取りました

I sank in the bottom of water                    私は水底へ沈んで行きました
And my eyeballs have floated              そして眼球は浮いて行ってしまいました

My nose melted, and the flank ruptured            鼻は溶けて、脇腹は破れました
And the bones of my knees projected white             膝の骨は白く突き出ました

I sang a song of fond memory              私は懐かしい思い出の歌を唄いました  
9 races' lullabies                                 9民族の子守唄です

                           *

I was lying in water                       私は水の中に横たわっていました

Water shaking                                       水が揺れる度
All the flesh separated from my bones            私の肉は骨から離れて行きました

I got heavy while I lost weight                 私は軽くなる一方で重くなりました
Emptiness of spectacle seen at the end                最期に見た光景の虚しさ

My feeling stuck to the ground, on the earth       私の感情は地上に、地球に執着して
So my soul couldn't go to the heaven smoothly         うまく天国へ行けませんでした 

I sang a song of fond memory              私は懐かしい思い出の歌を唄いました  
11 races' lullabies                               11民族の子守唄です

                           *

I recalled having seen human ruined before  かつて人類の破滅を見たのを思い出しました

I sang a song of fond memory              私は懐かしい思い出の歌を唄いました  
12 races' lullabies                               12民族の子守唄です

                           *

On the day when water evaporated                        水が蒸発した日
I returned to heaven                               私は天へ帰りました

                           *
                           *


最新の画像もっと見る