PAGES OF MY LIFE ~著作権保護ページ~

徒然綴り・・・歌詞&ひとり言

四度目の人生  ~ The 4th Life ~

2010年07月08日 02時25分31秒 | Weblog
====================================


我々にはそれぞれの信仰があって
We have each faith
苦しみは我々に、神との時間を与えます
And the pains give us the time with God

我々は、ひたすら忍耐し、それを神に報告し
We'll endure pain and report it to God earnestly
そして益々忍耐力を増幅させます
And we make perseverance be amplified
信仰はもこんなにも我々をタフにし、強くするのです
The belief makes us strong tough so much

「信仰とは何と素晴らしいのだろう!
"Faith is very wonderful!
神の為なら死ぬことも厭わない!」
We abandon living always for God!"
と指揮者が言いました
The leader said

その時
At that time,
我々は最大の勇気を手にしていると確信して、私は感銘さえ覚えました
I even was impressed in the conviction we had the greatest courage

                *

私は微笑んでいました
I was smiling
友人や環境が変わった後のことです
After my friends and the environment had changed

既に飢餓や怒りに出会うことは殆どなくなっていました
It was rare to meet hunger and anger already
信仰は単に古い人々の目印で
Faith was just an old people's decoration
若い人々はファッショナブルな信仰を愉しんでいました
And there were young who enjoy fashionable belief

「信仰とは何と素晴らしいのだろう!
"Faith is very wonderful!
信仰によって我々は神にも近づける筈だ!」
We should be like God with much faith!"
と若い指導者が言いました
Young leader said

その頃
At the time,
大戦はもう起きないという緩い認識が社会を浸していました
Loose recognition that a big war never came had dipped society

                *

しかし世の中は充分に打算的でした
But the world was calculating sufficiently

他の領分を侵す人々がいました
There were people who infringe others' territory
ゲームの裏ワザのような不正によって・・・
By injustice such as the tips of the game

                *

それは戦争の始まりであります
It is the beginning of war
まさしくそれが戦争そのものなのであります
It is the war itself

しかし、世界は甘い汁を吸うことに夢中でした
However, the world was crazy about milking

                *

「信仰とは何と素晴らしいのだろう!
"Faith is very wonderful!
我々は再び、辛抱して辛抱して辛抱しよう!
We bear it again and bear it and bear it!
神が与えた素晴らしい試練!」
The present from God!"

「我々は再び、辛抱して辛抱して辛抱しよう!
"We bear it again and bear it and bear it!
神が与えた素晴らしい試練!」
The present from God!"

                *

私はその日、彼女に手紙を書きました
I wrote a letter to her on the day

「人間がわざわざ自分で作り出した苦悩については
"About the distress which man made by oneself
神様は責任を持てない筈です」
God could not take responsibility"

                *

我々の行動次第で、多くを未然に防ぐことができるのです
Our movement should be able to stop much from happening

これから・・・
From now on

                *
                *


最新の画像もっと見る