PAGES OF MY LIFE ~著作権保護ページ~

徒然綴り・・・歌詞&ひとり言

MY KITTEN

2008年06月27日 22時02分36秒 | Weblog
I visited the church in the middle of movement,
(僕は移動の途中で教会へ立ち寄り、
and played a piano happily in the hall where nobody was.
誰もいないホールで楽しくピアノを弾いていた。)

So that a kitten might run about a field,
and so that a kitten might sometimes spring upon a butterfly
the music that "the kitten which pursues a butterfly"
played the music which I myself made .
(コネコが野原を走り回るように、
そして時々コネコが蝶に飛び掛るように、
『蝶を追いかける子猫』という僕自身が作った曲を。)

One woman held a cleaning tool in a hand and stood
when I noticed incidentally.
(ふと気がつくと、ひとりの女性が
掃除用具を片手に、立っていた。)

Because I had met her for the first time, and explained
"...Sister... permitted it..." panicking.
(僕は彼女と初対面だったので、
「シスターに許可を取ってますよ。」と慌てて説明した。)

She not neither saying anything or nor left.
(彼女は何も言わず、そして立ち去りもしなかった。)

I who was the kitten filled in adventurous spirit until just now
returned to a gentleman and said to her.
(さっきまで、冒険心に満ちた子猫だった僕は、
ひとりの紳士に戻って、彼女に言った。)

"How do you do?" ( 「初めまして。」 )

"I looked at the man who plays the piano
with a necktie carried out for the first time..."
She said.
(彼女は、
「ネクタイをしてピアノを弾く男性を初めて見ました。」
と言った。)

"well.....I will display 100 neckties around my head and the shoulder,
and will play the piano next time for you."
I said.
(「じゃあ・・・・・・・次回は、
首と肩の周りに、ぐるりと100本のネクタイを陳列して
あなたの為にピアノを弾こう。」と僕は言った。)

She laughed. (彼女は笑った。)

"I'm David." (「僕は、デビッド。」)
"I'm Geena." (「ジーナです。」)

"Geena.........pretty name..........
The kitten may be experienced newly over the field........"
(「ジーナ・・・かわいい名前だね。
子猫は野原の向こうで、新しい体験をするかも知れない・・・。」)

"Which kitten is it?" (「どの子猫?"」)

"It is a hero of my music.
If the second movement is made, I will play it to you."
(「僕の曲の主人公だよ。
第二楽章が出来たら、聴かせてあげるよ。」)

" Really? " (「本当?」)

"Of course...................
              with 100 neckties."
(もちろん・・・・・・・・。
              100本のネクタイをしてね。」)

She laughed again. (彼女は再び笑った。)

最新の画像もっと見る