38節 最終試合は 延期 Manchester United's final-day game called off because of suspect package

2016年05月16日 | サッカーメモ

スタメンを確認しようとテレビを見ていたら なんと 試合は延期 となりました、今の所 試合日程は分かりませんが たぶん 後日 公式やニュースで 知ることになると思います。

薬物探知犬が 座席を嗅ぎまわる様子がテレビに映し出されていました。異例の事態ですが 普段見ることのできない様子を見たことになります。最後には グラウンドの周辺も 探知犬が嗅ぎまわり 犬好きの私は 犬の尻尾に見とれていました、忠実に仕事をしていたわけですね、楽しそうに走り回っているようにも見えましたが。たぶん この後 すべてを犬たちがチェックして 安全を確認していくのだと思いました。

不審物 が発見されたそうなので安全のため 試合延期はやむをえないことなのでしょうね。(bbc 参照)

Old Trafford after it was evacuated

 

Manchester United's final-day match against Bournemouth has been called off because of a suspect package.

Two stands - the Sir Alex Ferguson Stand and the Stretford End - were evacuated before the home game against Bournemouth and sniffer dogs brought in to search the stands.

Kick-off, due at 15:00 BST, was delayed and shortly afterwards the match was abandoned on police advice.

An "operation red code" alert was heard over the tannoy at 14:40 BST and the players who were warming up left the field.

The club announced: "Due to the discovery of a suspect package in the north-west quadrant of the ground, the match has been abandoned for today on police advice.

 

 

 


最新の画像もっと見る