『トーンコントロールを作ろう!vol.3』の続きです。
共振回路を利用した方式ですが、
『中域目立ち過ぎ!』で使用した回路の応用です。
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/02/e6/cfc44b6b9812efaf7b80c76d7c25f939.jpg)
コイルがついている側で低音を
コンデンサー側で高音を調整します。
『中域目立ち過ぎ!』ではオペアンプを使用しましたが
これを真空管に変更します。
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/19/01/280f4f1a95ba0e88e5806aa7ddd28839.jpg)
こういった用途にはインピーダンスが低い12AU7がぴったりです。
12AU7には2素子封入されていますので左右で各1本使用します。
実際に製作してみましょう。
次回に続きます。
I will make tone control! vol. 4
It is a continuation of "I will make tone control! vol. 3"
Although it is a system using a resonant circuit,
It is application of the circuit used in the "Midrange of influence!"
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/02/e6/cfc44b6b9812efaf7b80c76d7c25f939.jpg)
Bass is adjusted by the coil side.
Treble is adjusted by the capacitor side.
Although the operational amplifier was used in the "Midrange of influence!",
it changes into a vacuum tube.
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/19/01/280f4f1a95ba0e88e5806aa7ddd28839.jpg)
12AU7 with low impedance suit.
Two elements are enclosed with 12AU7.
It uses one each by Lch/Rch.
Let's actually manufacture.
To be continued.