理系のじじいリケジイのブログ

リケジイがアッチコッチ行ったことや蝶や料理の話です。

啓蟄過ぎて

2021-03-06 18:59:54 | 日記





ポカポカ陽気に誘われてヒオドシチョウが飛んできました。啓蟄を過ぎたことだし春が待ちきれないのでしょう。大谷山の道標に羽を休めました。私はその横で今朝作った弁当を食べました。
登山道には椿の花が落ちていました。
そこで俳句を詠みました。「落ち椿 見上げて 元の木 探しけり」
のどかな早春の一日でした。

在波卡波卡歡快的邀請下,一隻白天鵝飛走了。 啟蒙運動已經過去,春天可能等不及了。 在大谷山的路標上休息。 我吃了今天早上在旁邊做的便當。
山路上有一朵玫瑰花。
然後,我唱了海庫。 "落山,抬起頭來,尋找原始的樹"
這是一個田節的早春日。

It was invited cheerfully warmly, and HIODOSHICHOU was flying. It'll be that I have passed Groundhog Day and I look forward to spring. I took a rest in Mt. Otani's guidepost. I ate the box lunch made this morning next to it. A flower of a camellia fell in a trail up a mountain. So a haiku was composed. "Omission camellia I look up, and, original tree The search end" It was the 1st of calm early spring.




最新の画像もっと見る

コメントを投稿