PIAFUL♪

ピアノを愛する私の・・・独断と偏見による
その時々の旬な話題?を気紛れに~♪

天平 火の鳥♪

2012-03-21 | tempei-mode
「火の鳥 vol.1」・・・届きました(夕方どした)え~♪

さっき、ひと通り聴いてみました。
益々 個性豊かな感性に圧倒され?取っつき難い楽曲もあるんですが・・・

「レクイエム」 ♪が、初めて聴いた気がしなかった・・・
※ 東日本大震災の被災者支援曲として記憶されてた曲でした。ゴメンなさい。

「Rising Sun」 ソロ♪&再録された既存の 「一期一会」 ♪が特に胸裡に響く。
「フレイム」 を聴いて・・・ん??低音の響きがメッチャ綺麗!!
録音環境も素晴らしかったのかもですね!?

言葉足らずでスミマセン。もっともっと聴き込みます~♪


最新の画像もっと見る

4 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (Yuki 雪)
2012-04-17 04:58:50
Hello! I'm Maja. 20 years old.
I'm from Poland.
I was on Tempei recital in PJWSTK. There he played in public Warsaw history first time! After concerto i have a pleasure to meet with my master and talk with him! I'm waiting to have possibility to buy it ;)


こんにちは!私はマヤです。 20歳。
私はポーランドから来ました。
私はPJWSTK (ポーランド日本情報工科大学)で天平のリサイタルにあった。彼は公共のワルシャワの歴史で初めてでありますプレイ!コンチェルトの後、私は私のマスターと会い、彼と話をする喜びがあります!私はそれを購入する可能性を持って待っています。
返信する
to Yuki (pia)
2012-04-17 20:40:49
From Poland, thank you for comment.

It was impressed by a performance of Tempei!?
“Fire bird ”♪ ・・・ I pray for arriving as soon as possible.
返信する
to pia (Yuki 雪)
2012-04-18 04:43:10
Tempei was in Poland and give concerto! I was waiting for him very long and then I heard a great news: Tempei Nakamura will give a concerto on 08.07.2011. One of my dream- to meet with so great pianist came true ;) And something more- after recital I went to him and we were talking (half Japanese and half English ;))
And now I'm trying to read Your blog. It is really nice! (but my Japanese isn't good yet so it takes me time :/...)
返信する
to Yuki (pia)
2012-04-18 20:52:07
It was good to be realized one of the dreams.
In this September, it seems to be given a concert in Europe.

The details are not yet announced,; but ...
In addition, you should be able to meet again in Poland.

Please check it!
http://www.tempei.com/english/
返信する

post a comment