Nutshell

PMRCがある限り。

Fragile [from ...All This Time] -Sting (2001)-

2005年09月11日 02時19分50秒 | 2001


If blood will flow when fresh and steel are one
Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away
But something in our minds will always stay

Perhaps this final act was meant
To clinch a lifetime's argument
That nothing comes from violence
and nothing ever could
For all those born beneath an angry star
Lest we forget how fragile we are

On and on the rain will fall
Like tears from a star
On and on the rain will say
How fragile we are


「9.11」から4年が経ちました。

もしあれに何か一つでも価値があったとするならば、
[...All This Time]が結果として
今在る通りの素晴らしい内容になったことがそれです。

4年前、3000人が死亡し、その一人一人について
家族、周囲の人間の人生が変更を余儀なくされ、多くは壊されました。
死亡者の1100人に関しては身元が判明されないまま確認作業を終了しました。

また、これを契機として様々な事が起こりました。

米国はテロリズムと戦う為にアフガニスタンに侵攻し、住宅や民間施設をも攻撃しました。
米国内でもアラブ系だというだけで一般人が暴行、射殺されました。
防衛の為の予防措置として、保有していなかった大量破壊兵器を破棄させる為に
イラク戦争を開戦しました。
「戦闘が終結した」現在も米軍の駐留するイラクにおいて
テロによる民間人死傷者は増え続けています。

公人ならば、ユーモアの題材として使って良いものか否かを
判断する良識を持って頂きたいものです。

post a comment

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。