「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

過去の記事から-5~レスター (マスター) の愛

2022-07-25 11:18:55 | 目次付きの記事(1~10)
過去の記事から-5~レスター (マスター) の愛 

 今回のテーマは、「レスター (マスター) の愛」についてです。
 レスター (マスター) の愛とは? 

 レスター・レヴェンソンの著作から、「レスター (マスター) の愛」を知ります。

1. ラリー・クレインとスティーブン・セレタン 

 レスター・レヴェンソンと、ラリー・クレインと、スティーブン・セレタンの出会いです。  

ラリー・クレインの世界 (Larry Crane) 

…. 

“I had become determined to find the answer to my personal miseries. And although I was a very “closed” person at the time… and… not receptive to any kind of therapy or self-help stuff, my wife did talk me into some New Age courses. 
I took a bunch of these… but…Misery Was Still My Motto! 

“Nothing was helping. I just became more and more depressed and frustrated. 

“Then one day, in 1976, a young man came into my office to sell me a mail order item. 
I had some interesting spiritual or self-discipline quotations on my wall, and this opened up a conversation as to what I was “into”. 
That’s when I first heard about something called the Release® Technique. 

It really resonated with me. So I decided to take the course that very weekend. That weekend was the first time I met the most fascinating man I’ve ever met – Lester Levenson.”
 

ラリー・クレインの世界 (Larry Crane) 

…。 

 「私は、自分の個人的な、悲しみに対する答えを見つけることを、決意していました。そして、私は当時、非常に「閉じている」人でしたが … そして … あらゆる種類のセラピー (any kind of therapy:あらゆる種類の治療) や自助のもの (self-help stuff) を受け入れていないので、私の妻は、私にいくつかの、ニューエイジコースを話しました。 
 私は、これらの束を取りました … しかし、… 悲惨さは、まだ私のモットーでした!」 

 「何も助けては、いませんでした。私は、ますます落ち込んでいて、イライラしました。」 

 「それからある日、1976年に、若い男が、私のオフィスに来て、私に、通信販売アイテムを売っていました。 
 私は、自分の壁にいくつかの興味深い精神的、または自己規律の引用がありました。そして、これは私が、「夢中になっている」ものについての会話を開きました。 
 そのとき、私はリリース®テクニックと呼ばれるものについて、初めて聞いたときです。 

 それは、本当に私に共鳴しました。それで、私はその週末に、コースを受講することに決めました。その週末が、初めてでした。私は、今まで出会った中で、最も魅力的な人間に会いました - レスター・レヴェンソン。」
 

スティーブン・セレタン (Stephen Seretan) 

However, after that my career hit a roadblock, and when I stumbled onto the Sedona Method through Larry Crane (who was working with comedian Marty Ingles), I felt I had found the mother lode of creation: 
How to almost wave a magic wand and create what you choose. 
 しかし、その後、私のキャリアは障害にぶつかりました。そして、ラリー・クレイン (Larry Crane) を通して、セドナメソッドに出くわしたとき(誰がいた。コメディアンのマーティ・イングレスと仕事をしていました)、私は、創造の主脈 (mother lode) を見つけたと感じました: 
 魔法の杖をほとんど振って、あなたが選んだものを作成する方法。 

However, I still was intensely curious about the physicist, Lester Levenson, who created the Sedona Method, and claimed to have freed himself completely in 3 months and what it would be like to hang around with an in-the -flesh Master. 
 しかし、私はまだ、セドナメソッドを作成した、物理学者のレスター・レベンソンについて、非常に興味がありました。そして、3か月で、完全に自分自身を解放したと主張しました。そして、核のマスターと一緒に、ぶらぶらするのはどんなものでしょう。 

When I stayed at Larry’s house in Sedona, I found Lester’s home number and started calling him. 
 私が、セドナのラリーの家に泊まったとき、私は、レスターの自宅の番号を見つけて、彼に電話をかけ始めました。 

The funny thing was, as long as you were interested in helping others learn to release, Lester would give you all the time in the world. 
 面白いことは、あなたが、他の人がリリースを学ぶのを助けることに、興味がある限り、レスターは、世界中でいつもあなたに与えるでしょう (あなたに与えます)。
 

However, if he felt you were only interested in your own selfish desires, he would evade you. 
 しかしもし彼が、あなたがあなた自身の、利己的な欲望にしか興味がないと感じたなら、彼は、あなたを避けます。 

 

2. 究極の真理より 

 私という意識が、想念の源に留まれば、心は、想念を止めます。想念は、「心の機能」です。ジニャーニ (真我を実現した存在:マスター) は、想念の源に留まることができます。そのため、想念は、起きません。 

 一般の人は、想念を制御できないために翻弄されています。そのため、人生で浮き沈みがあります。 

 幸福で成功している人は、創造的であり、建設的なものを作り出すことを、心に留めていることによって、それを得ています! 

 レスター・レヴェンソンは、6つのステップで、一番の欲求を「自由 (不動) になること」に決めています。完全な自由になると、それ以外のものは、自動的に得られます。完全で、完璧な存在 (I AM THAT I AM.:私は、それで在るものである) が、現れます。  

The Ultimate Truth 究極の真理 
by Lester Levenson レスター・レヴェンソンによる より抜粋 

Reason and thinking, dealing with the limited senses, and being a lower level operation mind, cannot get us to the Absolute Truth, but must be used to get us in the direction of the Absolute Truth. 
Intuition, knowingness, super-consciousness reveal the Absolute Truth. 
 制限された感覚に対処し、より低いレベルの、オペレーションマインドである、理由 (理性、理屈) と思考は、絶対的な真実に、私たちを連れて行くことはできません。しかし、絶対的な真実の方向に、私たちを連れて行くために、使用されなければなりません。 
 直観、知識、超意識は、絶対的な真実を明らかにします。 

There are five major ways and paths suited to the various natures of man. The easiest way for most people today is through love and devotion to God. A second way is through serving to mankind without interest in the fruits thereof. 
 人間のさまざまな性質に適した、5つの主要な方法と道があります。今日のほとんどの人々にとって、最も簡単な方法は、神への愛と献身を通してです。2番目の方法は、その果物に興味を持たずに、人類に奉仕することです。 

A third way is through use of intellect and wisdom. A fourth way is through mind control through breath control. The fifth way, Self Enquiry, is to pose the question, "Who am I?" until the answer presents itself. 
 第3の方法は、知性と知恵の使用によるものです。4番目の方法は、呼吸制御を介した、マインドコントロールを通してです。5番目の方法である自己調査は、答えがそれ自体を提示するまで、「私は誰ですか? (Who am I?)」という質問を、提起することです。 

Our rate of growth is directly proportional to the intensity of the desire for it. 
 私たちの成長率は、それに対する、欲求の強さに直接比例します。
 

Man thinks of himself as body, mind, and soul. Soul is the real Self, - Infinite, All-Knowing, All-Powerful, Everywhere Present. Mind is a tool of Soul, used as an instrument to create and reflect the physical universe. Body is the creation of mind. 
 人間は、自分自身を、身体、心、魂と考えています。魂は、本当の自己であり、無限で、すべてを知っていて、すべての強力で、どこにでもいます。心は、魂の道具であり、物理的な宇宙を作成して、反映するための楽器として使用されます。身体は、心の創造です。 

Therefore, we must first get to know that we are not the limited body, then that we are not the limited mind, and what is left is that we are the Pure Infinite Glorious Self, Omnipotent, Omniscient, and Omnipresent! 
 したがって、私たちはまず、私たちが、限られた身体ではないこと、次に私たちが、限られた心ではないことを、知る必要があります。 
 そして、残っているのは、私たちが純粋な無限の輝かしい自己、全能、全知、遍在するということです! 

This is the real evolution. Life, as we know it today, is in the limited realm of cause and effect. Natural.or divine law works in accordance with cause and effect. 
 これが、本当の進化です。私たちが、知っているように、人生は、原因と結果の限られた領域にあります。自然。または、神の法則は、原因と結果に従って機能します。 

To be masters and controllers of life, we need only to know that thinking is the cause and what ever happens in the physical world is the effect of that thinking! 
If, from this moment on, we would keep in mind only that which we want, that is only what we would get! 
 人生のマスターや、コントローラーになるためには、思考が原因であり、物理的な世界で起こることが、その思考の効果であることを知る必要があります! 
 この瞬間から、私たちが望むものだけを、心に留めておくなら、それは、私たちが得るだけです! 

Remember, mind is only creative, and will create constructive and destructive things, determined by what we keep in mind! 
 心は、創造的であり、建設的で破壊的なものを作り出すことを、忘れないでください。私たちが、心に留めていることによって決まります!  

3. 参考サイト:自己・成長基準 

The Ultimate Truth 究極の真理 
by Lester Levenson レスター・レヴェンソンによる より抜粋 

自己・成長基準 

We know only that which we can do. What can I do? 
 私たちは、できることだけを知っています。私は、何ができますか? 

Am I completely at peace? 
 私は、完全に平和ですか? 

How loving am I? Do I love all beings? 
 私は、どれほど愛していますか?私は、すべての存在が大好きですか? 

Do I accept full responsibility for whatever happens to me? 
 私は、私に何が起こるかについての、完全な責任を受け入れますか? 

Am I desireless? Do I have no attachments and no aversions? 
 私は、望まないですか?執着や嫌悪感は、ありませんか? 

Am I free to do or not to do the things I want or don't want to do? 
 私は、自分がやりたいことや、やりたくないことをすることが、できるかどうか自由ですか? 

Do I grant others their beingness? 
 私は、他の人に、彼らの存在を与えますか? 

Am I accepting of the world and the people around me? 
 私は、世界と自分の周りの人々を、受け入れていますか? 

Am I accepting of myself? 
 私は、自分自身を受け入れていますか? 

Am I completely free from reacting to people's wishes and thoughts? 
 私は、人々の希望 (願い) や考えに反応することから、完全に自由ですか? 

Am I disturbed? 
 私は、邪魔されていますか? 

Am I able to express myself clearly, freely and truthfully? 
 私は、自分自身を明確に (はっきりと)、自由に、そして、正直に表現することができますか? 

Am I able to be alone and be at peace? 
 私は、一人でいて、平和になることができますか? 

Is my life simple? (The further we are from the One, the more complex everything is.) 
 私の人生は、簡単ですか?(さらに私たちが、1つになるほど、すべてがより複雑なものです。) 

注記:「レスター・レヴェンソン (マスター) なら、どう答えるか?」を、基準にします。そして、自己の成長を確認します。  

note 
2022-07-25 00:42:14〜2022-07-25 11:17:27 記述しました。
この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 過去の記事から-4~執着と険悪... | トップ | 過去の記事から-6~レスター (... »
最新の画像もっと見る

目次付きの記事(1~10)」カテゴリの最新記事