「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

最終自由の鍵 (究極の自由への鍵) 1~15 のまとめ - 04

2012-05-29 05:23:27 | KEYS TO THE ULTIMATE FREEDOM
最終自由の鍵 (究極の自由への鍵) 1~15 のまとめ - 04

 注記)
 私は次のように言います:
 「何も信じていないでください。 ゼロから始めてください。 段階的に、証明のしっかりした基礎に関して、あなたの知識を確立してください。」
 誰でもこれをしなければなりません。

SESSION 11 - MEDITATION WITH QUEST (セッション11 - 探究を備えた瞑想)  

 SESSION 11 - MEDITATION WITH QUEST .......... 31 - By Lester Levenson
 セッション11 - 探究を備えた瞑想 - 最終自由の鍵 (究極の自由への鍵)
 ..........31 
 ***
瞑想の第1の目的は心を静めることです。
私たちが興味を持って1つの考えを持つとき、他の考えは減り続けます。
(我々が興味を持って1つの考えを持つとき、我々がそれを持って、他の考えは減り続けます。)
その日の考え、彼が私に行った、こと、彼女が行ったこと、私が行うべきだったことなど、これらの考えはすべて潜在意識のレベルで活発です。

我々が1つの考えにしがみついて(固定する)、これらの潜在的な考えは静まります; それらは、静かになります。 それらは背景に落ちます、そして、それは心を静かにさせます。
 ***
The prime purpose of meditation is to quiet the mind.
When we hold one thought with interest, as we hold it,
other thoughts keep dropping away. Thoughts of the
day,-what he did to me, what she did, what I should
have done, etc., all these thoughts are active on a
subconscious level.
As we hold to one thought, these
subconscious thoughts quiet; they become still. They
drop into the background, and that quiets the mind.
 ***

 ..........32
 ***
Q: さらに、それがほとんどの人々が考えるのと同じくらい困難であることを理解しませんでした。

レスター:
はい。
しかしながら、あなたが私に何を伝えているか知ることは知的知識のその障害に手放されて、1つ支援します。
私はこの方角 (方向) にあなたを突きます、それを身につけます。
私は次のように言います:
「何も信じない。
ゼロからスタートします。
証明の健全な基礎に知識を着実に構築してください。」

誰でもこれをしなければなりません。
 ***
Q: You also didn't realize that it's as difficult as most
people think it is.

Lester: Yes. However, knowing what you're telling me
helps one let go of that obstacle of intellectual
knowledge. I prod you in this direction, don It I? I say:
“Don't believe anything. Start from scratch. Build up your
knowledge on the solid foundation of proof, step by
step.”
Everyone must do this.
 ***
Q: 誰か他の人の経験をすることができません?

レスター:
右、あなたは、彼らが言ったことの上で、風説に取り組むでしょう。また、唯一の有用なものは経験するものです。
私は自動車の運転にそれを関連づけます。
私は言う、本を読んだ後の自動車を運転するために、それは、キーを回すようにあなたに命令する、の上で、モータを始める、ガス上の駆動およびステップのギアを入れる、行う、私は、自動車を運転する方法を知っている?
少しもなく、私がそれを経験なって初めて、できる、私は自動車を運転します。
それはパス上の同じものです;
私たちはすべてを経験しなければなりません。
私たちはもちろん、姿勢を受け入れなければなりません、グレートワンズがそのようであると言うこと、それらはそれを経験しました。
しかしながら、それをチェックし、自分のためにそれを証明しなければなりません。
また、基礎的な真実は、1つの現実だけがあるということです;
1つの絶対的真実だけがあります。また、それは、この全世界または宇宙が単なる神であるということです、しかしそれよりよい、単なる私の非常に自分のセルフ(自己)です。
(注記:1つの絶対の真実だけがあります、そして、それはこの全世界または宇宙が神だけであるが、それよりよく、私の独自の自己だけであるということです。)
神はずっと遠くにいるかもしれません;
彼は、宇宙空間に何マイルも離れることができました、しかし、私の非常に自分のセルフはちょうどここにあります、私が知っているものである、私が知覚することができるものである、それは私の非常に自分のセルフです!
したがって、私たちとは別に彼を置いて、神としてセルフを使用することはそこに彼を消すよりはるかに実際的です。
しかし、各々は底からスタートし、自分のためにこの全てのものを証明するに違いありません。
証拠が来るとともに、より多くの物、全てのものを経験するまで、私たちがもっと受理するほど、それらは来ます。
あなたは、まだ瞑想でもっと聞きたい?
グループ:
はい。

レスター:
すべての援助は心を静める手段であるべきです。
瞑想が困難な場合、私たちは歌うことによりその方法を準備することができます。
歌うことは、歌自体の意味に私たちの心を置きます。また、その日の考えは減ります。また、それは心を静めます。
ある座法などを行って、身体を訓練すること、同じことをします。
それが何でも、助けになるものはすべてよい。
基礎的なことは心を静めることです。
愛しておりよいは心をより静かにします。
心は私たちのインフィニティを見るのを私たちに慎ませるただ一つのものです。
心は単なる制限の考えのコレクションです。
また、瞑想では、私たちは努力します、に、静か、その心、したがって、私たちは、この無限大が、私たちがそうであるということであるのを見ることができます。
瞑想は受動であるべきではありません。
私たちは、ブランクになることを心に強いようとしてはなりません。
瞑想は、最良の結果のための質問を常に持っているに違いありません。
より多くの物、それが行うのに容易であるほど、私たちは瞑想を実行します。
実際の深い洞察を得ることは勢いを要求します。
瞑想が世界のものより楽しくなる場合、その後、私たちはそれに熱心に襲ってかかり、そのために望みます。
また、その後、それに戻るまで、私たちはまったく待つことができません。
私たちがその勢いを行かせる場合、この無限のセルフが明白な自己で私たちをちょうどにらみつけて、そして、私たちが笑うまで、心はますます静かになります。
今、瞑想に関するこのすべての話で恐らく、私たちはそれを試みるべきです、O.K.?
 ***
Q: You can't take someone else's experience?

Lester: Right, you would be working on hearsay, on
what they have said, and the only useful thing is that
which you experience. I relate it to driving a car. If I say I
know how to drive a car after reading a book that directs
you to turn the key on, start the motor, shift into drive
and step on the gas, do I know how to drive a car? No,
not until I experience it can I drive a car. It's the same
thing on the path; we must experience everything.

We must, of course, adopt the attitude that what the
Great Ones say is so, that they have experienced it.
However, you must check it out and prove it for yourself.
And the basic Truth is that there’s only one Reality;
there's only one absolute Truth, and that is that this
whole world or universe is nothing but God, but better
than that, is nothing but my very own Self.
God could be
far away; He could be miles and miles away in cosmic
space, but my very own Self is right here, is something I
know about, is something I can perceive, it is my very
own Self! So, using Self as God is far more practical
than putting Him out there, putting Him apart from us.
But each one must start from the bottom and prove this
whole thing for himself. As the proofs come, the more
they come the more we accept until we experience the
whole thing.

You still want to hear more on meditation?

Group: Yes.

Lester: Every aid should be a means of quieting the
mind. If meditation is difficult we can prepare the way by
chanting. Chanting puts our minds on the meaning of
the chant itself and the thoughts of the day drop away
and that quiets the mind. Exercising the body, doing
certain asanas, etc., do the same thing. Anything that
helps is good whatever it is. The basic thing is to quiet
the mind. Being loving and good makes the mind
quieter.

The mind is the only thing that keeps us from seeing our
Infinity. The mind is nothing but a collection of thoughts
of limitation. And in meditation we try to quiet that mind
so we can see this infinite Being that we are.

Meditation should never be passive. We should never
try to force the mind to go blank. Meditation should
always be with question for the best results.

The more we practice meditation the easier it is to do.
To get the real deep insights requires a momentum.
When meditation gets to be more enjoyable than things
of the world, then we go at it with enthusiasm and desire
for it. And then we just can't wait until we get back to it.
When we get that momentum going, the mind gets
quieter and quieter until this infinite Self is self obvious
and just glares at us and we laugh. Now maybe with all
this talk on meditation, we ought to try it, O. K.?
 ***


最新の画像もっと見る