「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

セドナメソッドで負の感情を解放する方法 - Posted by Alice

2013-05-10 04:43:10 | Sedona Method
セドナメソッドで負の感情を解放する方法 - Posted by Alice

Follow The Red Queen | Welcome To The Wonderland Of Personal Growth
赤い女王に続きます|個人成長のワンダーランドへようこそ!

How To Release Negative Feelings With The Sedona Method
Posted by Alice on Feb 3rd, 2011 | 22 comments

In the summer of 2010 I went through a emotional rough patch. After an intense period of (positive!) personal change it felt like I was buried under dark emotion. It seemed that with all the growth experiences I had made I had also scared some major monsters out of the dark corners of my soul directly into my sight and awareness.

2010年夏に、私は感情的な困難な時期を経験しました。
それが感じがした、(ポジティブな!)個人の変化の激しい段階の後、私は暗い感情の下に葬られました。
(個人の変更の(肯定的!)極度の期間の後、私が暗い感情の下に埋められたように、それは感じました。)
私がしたすべての成長経験で、私は姿と意識へ魂の暗い角からの何匹かの主な怪物をさらに直接脅えさせたように見えました。
(これは、すべての成長の経験を持つ私は、直接私の視力と意識に私の魂の暗いコーナーのいくつかの主要なモンスターを怖がっていて作ったようだった。)

For weeks I tried to avoid them, tried to sleep them away, tried to eat them away. But it only left me tired and nauseous and less capable to deal with them. Oh no, I couldn’t even look at them, it was simply too painful.

何週間も、私は、それらを次第にくずすために試みられて、それらを遠方に眠るために試みられて、それらを回避しようとしました。
(数週間、私はそれを避けようとして、それを寝て過ごそうとして、それを食いつぶそうとしました。)
しかし、それは、単に私を疲れておりいやで、そして、それらに対処するのにはそれほど有能でなくしておきました。
(しかし、それは私を彼らとの取引に疲れていて、吐き気を催させてより能力がないままにするだけでした。)
おお、いいえ、私はそれらを見さえすることができませんでした、それは単にあまりに痛すぎました。

After a session with All-That-Is and Michelle Mettler I came to a big realization about me and my monsters which made it impossible to ignore them. It was like they were everywhere now and just waited for me to stare them in the eye. It was even more painful now.

そのすべての、ミシェル・メットレールと一緒のセッションの後、私は私についての大きな実現に来た。
私のモンスターはそれはそれらを無視することを不可能にするようになりました。
そして、それらは今どこにでもあったようだった。
そして、ちょうど私が目でそれらをじろじろ見るのを待ちました。
それは今も多くの苦痛だった。

Finally I decided that I would deal with them and began walking towards them. A lot of old pain and hurt bubbled up inside of me but I finally began to see more clear. It was around that time that I discovered the Sedona Method, a technique that was supposed to help release negative feelings.

ようやく、私は、それらに対処すると決めて、それらの方へ歩き始めました。(最後に、私は、それらに対処しそれらの方へ歩き始めると決定しました。)
多くの古い苦痛、また痛む、私の内部を上へ泡立った、しかし、私は最後に明瞭にもっと見始めました、。
(昔の多くの痛みや怪我は、私の中を泡立ったが、私は最終的に、より明確に見始めた。)
それは私がセドナメソッド、負の感情を解放する手助けになっていた技術を発見したその頃だった。

After I had discovered and practiced the method I began to use it on a regular basis. It made me feel better and it gave me a clear sense of how to deal with this big fat pile of negative feelings that was present every second of my existence. Fast forward three months later and I was having the happiest phase of my entire life (until then)! The monsters had left the area!

私は方法を発見し、実践していた後、私は定期的にそれを使用するようになった。(方法を発見し実行した後、私は定期的にそれを使用し始めました。)
それは私の気分をよくしました。また、それは、私に存在した(私の存在の毎秒存在していた)否定的感情のこの大きな太った堆積に対処する方法の明確(明瞭)な感覚を与えました。
前進した3ヵ月後に、私は(それまで)私の生涯の中で最も幸せな過程を持っていた!怪物はそのエリアを去りました!

While there was more to becoming happy again then using the Sedona Method on a regular basis, I’m sure that it helped me in a big way. It made me progress faster and more sovereign than I would have been able to without the Sedona Method.

定期的にセドナメソッドを使用して再び幸せになるためのより多くのものがあったが、私はそれが大々的に助けてくれたと確信している。それは私がセドナメソッドせずにできたものより速く、進歩させました。

And that’s the story behind why I always recommend the Sedona Method to my friends. ;)

そして、それは、私はいつも私の友人にセドナメソッドを推薦する理由の背後にある物語だ。 ;)

Now, this article would be kind of moot if I didn’t explain to you how to use the process yourself. I’m sure other people would explain it differently but I’ll explain it how I learned it from Larry Crane’s abundance course. He calls the method “The Release Technique”.
Of course I can’t share with you all the content of the course, so I give you the basic method that helped me most.

現在、私があなたにどのようにプロセス自身を使用するべきかについて説明しないならば、この記事は、議論の余地の一種だろう。
私は他の人が違ってそれを説明すると確信します、しかし、私がそれをラリー・クレーンの豊富コースから学んだように、私はそれを説明します。
彼は、方法を「リリース・テクニック」と言います。
もちろん、私がコースのすべての内容をあなたと共有することができるというわけではないので、私はあなたに最も私の役に立った基本的な方法を与えます。

The Release Technique

リリース・テクニック

Awareness

The first thing you want to do is become aware of what you feel in the moment. Try to be in the moment and become conscious of the sensations and emotions that you feel inside your body.

認識

あなたがしたい最初のことは、あなたが瞬間に感じるものに気づくことです。
瞬間であろうとして、あなたが体に感じる感覚と感情を意識しているようになってください。

Your feeling center


Now direct your attention to your feeling center. Your feeling center is an area somewhere between your breast and your stomach. It’s where you feel your emotions. Become aware of what’s happening inside your feeling center: Are you angry or sad? Do you feel comfortable, proud, resisting? How do you feel?

あなたの感覚センター


すぐに、あなたの感覚センターにあなたの注意を向けてください。
あなたの感覚センターは、だいたいあなたの胸とあなたの胃の間の地域です。
それは、あなたが感情を感じるところです。
あなたの感覚センター内で起こっていることに気づいてください:
あなたは怒っているか、悲しいですか?
あなたは、抵抗するか、誇り高いか、快適であると感じますか?
どんな気分ですか?

Unwanted energy

If there’s any kind of unwanted feeling inside your feeling center or if you feel like there’s still room for feeling better, there is some kind of negative energy inside your body. Now put your attention to this unwanted energy. Most of the time it will be a feeling that’s considered negative (like grief) but sometimes it also can be disguised as a feeling that’s supposed to be good (but isn’t) like pride for example.

不必要なエネルギー (望まれないエネルギー)


あなたの感覚センターの内側にどんな種類の望まれない感じがあっても、あるいは気分がよくなることの余地がまだあるように、あなたが感じれば、あなたの体の内側にある種類の否定のエネルギーがあります。
さて、この望まれないエネルギーに注意を置いてください。
ほとんど、それは否定的である(悲しみのような)と思われる感覚です。しかし、時々、それも、誇りのように例えばよく思われる感覚(ではないです)として変装することができます。

Resistance

What’s common with all these unwanted energies is that it feels like you’re resisting something better. You feel a resistance. You’re resisting the flow of energy. You’re resisting to let go of the energy.
Now concentrate on the feeling of resistance. Let the unwanted energy (feeling) come up. Go really into it. Allow yourself to feel it completely. Don’t push it back down. Be aware of the feeling. Accept the feeling. Maybe assure to yourself that it’s OK to feel that way.

抵抗

すべてのこれらの不必要なエネルギーで一般的であることは、それがあなたがより良い何かに抵抗しているように感じるということです。
(これらのすべての望まれないエネルギーで共通のことは、あなたがよりよいものに抵抗しているように、それが感じるということです。)
あなたは、抵抗を感じます。
あなたは、エネルギーの流れに耐えて(抵抗して)います。
あなたは、エネルギーを捨てる(手放す)ために抵抗しています。
すぐに、抵抗の感覚に集中してください。
不必要なエネルギー(感覚)にやって来させてください。
(望まれないエネルギー(感覚)を上がらせてください。)
本当にそれに入ってください。(それに実際に入ってください。)
自分自身が完全にそれを感じるのを許してください。
後ろにそれを押し下げないでください。(それを下へ押し返さないでください。)
感覚に気づいていてください。(感覚に注意してください。)
感覚を受け入れてください。
恐らくそのように感じても問題ないとあなた自身に保証してください。

Letting go

手放すこと

Then let go! Let go of the unwanted energy. Let it flow out of your body. If somehow you don’t feel like you can let go of it, there’s a trick:

それから、手放してください!
不必要なエネルギーを捨ててください。
それにあなたの体から流れ出させてください。
あなたがそれを手放すことができるように感じていない場合は、何らかの形で、錯覚(トリック)があります:
(次に、手放すことをしてください!
望まれないエネルギーを手放してください。
それを体から流れさせてください。
どうにか、あなたがそれを放すことができるように感じないならば、錯覚があります:)

Visualize a tube and put it into your feeling center. Now imagine the energy to flow out of the tube like water or steam. I always imagine a valve on the tube and when I open the valve the energy can flow out. Every few seconds or so it might happen that you close yourself up again. Take a few deep breaths and try it again. Open the valve so the energy can flow out, imagine it flowing out, feel it flowing out. Feel how you let it go.

チューブを視覚化して、感覚センターの中にそれを入れてください。
さてエネルギーを水または蒸気のようなチューブから流れると想像してください。
私は、常にチューブ、およびエネルギーが流すことができるバルブをいつ開くか、上のバルブを想像します。
数秒ごとかそこらで、それはあなたが、もう一度自分自身を閉じることが起こるかもしれません。
2、3の深呼吸をして、もう一度それをためしてください。
エネルギーが外に流れることができるように、バルブを開いて、それを外に流れると想像して、それが外に流れるのを感じてください。
それをどのように手放したか感じてください。

There’s no need to push the energy out of your body in a forceful way. Imagine that the negative energy particles actually want to go out of your body and you just held on to them until now. Finally they can go! What a relief!

強力な方法で、あなたの体からのエネルギーを押す必要はありません。
否定のエネルギー粒子が今までちょうどそれらを保持されて、あなたの体とあなたから実際に行きたいと想像してください。
最後に、それらは行くことができます!
何という軽減でしょう!

What also helps is if you ask yourself the question: Can I let it go? (just for this moment?) Can I just let the feeling go? (not even the problem or whole issue, just the feeling in the moment)

さらに、あなたが自分自身に質問をするならば、また役立ちます:
私はそれを手放すことはできますか?
(ただこの瞬間のために?)
私は気持ち(感覚)を手放すことはできますか?
(問題か全体の問題でさえない、単なる瞬間の感覚(瞬間のまさに感覚))

Think about how you just let a particle of negative energy go that was running crazy in your body because you wouldn’t let it outside. Now it doesn’t have to bother you anymore.

あなたが否定のエネルギーの粒子をどのようにただ手放すかに関して考えます。
あなたがそれを外部でさせなかったので、それはあなたの体においておかしくなっていました。
今、それはあなたをこれ以上悩ます必要はありません。

Repeat this process as often as you want to. If you’re doing it correctly you will feel more relieved every time after you go through it.

このプロセスをあなたがそうしたいのと同じくらい頻繁に繰り返してください。
正しくそれをしているならば、それを通り抜けたあと、あなたは毎回より安心すると感じます。


Issues

問題

If you want to work on specific issues that stir up negative feelings inside of you, you can do that easily with the Sedona method. In that case just think about something that bothers you, something that brings up a negative feeling and work from there.

否定的感情を上へあなたの内部を撹拌する特定の問題に取り組みたければ、セドナ・メソッドでそれを容易にすることができます。
その場合に、何かに関してそれを単に思う(考える)、それはあなたを悩ます、何かそこから否定の感じおよび仕事を表に出すもの。

Maybe after you’ve let go of certain feelings you feel temporarily relieved and feel later bad again about the same issue. Just be patient! There’s more to release – so you just have to release everything till nothing’s there anymore. That can take some time for big issues but it IS getting better. Just imagine how much negative energy you may have suppressed in your life – it’s not going to go away with one hour of releasing.

恐らく、ある感情を手放した後、一時的にほっとし、後で悪い再び、ほぼ同じ問題を感じます。
ただ忍耐強くしてください!
リリースするべきより多くのものがあります?
したがって、何もそこに今はないまで、すべてをちょうどリリースしなければなりません。
それは大問題のためにある程度の時間かかる場合があります。しかし、それはよくなっています。
どれだけの否定のエネルギーを一生のうち抑えたかもしれないかただ想像してください。
それはリリースする1時間を持ち去らないでしょう。

Figuring it out

それを理解する

We tend to try to figure out what our problems are. But that’s not what the Sedona method is about. With the Sedona method you don’t have to find out what your actual problem is. You just let go of the problems and negative feelings so they can’t bother you anymore and so you can work with them from a more positive place.
So don’t get caught up in your head when you’re trying to let go. Don’t try to figure anything out. And if you get caught up in you mind just let go of the thoughts that keep you holding on to the problem. They’re probably just a part of your resistance anyway.

私たちは、私たちの問題は何か考えようとする傾向があります。
しかし、それはセドナ・メソッドが関係しているものではありません。
セドナ・メソッドで、実際の問題は何か知る必要はありません。
それらがあなたをこれ以上悩まさない場合があるように、問題および否定的感情をただ手放します。したがって、より肯定的な場所からそれらを用いて仕事をすることができます。
手放そうとしている時、したがって、あなたの頭に巻き込まれません。
何でも解こうとしないでください。
また、追いつかれれば、あなたにその問題を保持させておく考えに、ちょうど手放されて気にかけます。
それらは恐らく、とにかくあなたの抵抗の単に一部です。

Other Methods

より別の方法

If you’ve into personal development for some time this method might remind you of other techniques with similar purposes, for example:

例えば、しばらくの間自己啓発法にこれを持つならば、この方法は同様の目的を備えた他の技術をあなたに思い出させるかもしれません:

- The Power Of Now – Eckhart Tolle
- The Work – Byron Katie
- The Process – Robert Scheinfeld
- Pivoting – Abraham-Hicks

- 今の力 - エックハルト・トール
- ワーク - バイロン・ケイティ
- プロセス - ロバート・シェーンフィールド
- ピボット (中心) - エイブラハム・ヒックス

-----
 注記:プロセス - ロバート・シェーンフィールド:
The Process
Manifesting Abundance | Spiritual Path | Spiritual Self Help - Personal Growth and Development - Journey To The Infinite:
A Journey Through Prosperity And Abundance Into What Lies Behind And Beyond It
-----

You can absolutely use these methods in order to release negative feelings and thoughts. I found the Sedona Method the easiest to use because I thought it was very easy to grasp (I can imagine it!) and to implement. With “The Power Of Now” I often don’t know how to get into the state of present moment awareness. “The Work” often makes my intellect want to take over. I found “The Process” hard to remember. And “Pivoting” needs a lot of concentration and focus that I don’t always have. That’s why nowadays I tend to go for the Sedona Method first before I try other techniques.
I’m sure, though, that everybody will have different preferences and get different results from each of the methods I described.

あなたは、否定的な感情と考えをリリースするために、これらの方法を絶対に使用することができます。
それが把握して(私はそれを想像することができます!)、実行するのが
非常に簡単であると思ったので、私は最も使いやすいセドナ・メソッドを見つけました。
「今のパワー (The Power Of Now)」と、私は、現在の瞬間認識の状態に入る方法をしばしば知りません。
「ワーク (The Work)」はしばしば私の知性を引き継がせます。
私は、思い出すために「プロセス (The Process)」を熱心に見つけました。
また、「ピポット・中心 (Pivoting)」は、私が必ずしも集中するとは限らない多くの集中および焦点を必要とします。
そのため、最近、私は、私が他の技術を試みる前に、セドナ・メソッドを最初に選ぶ傾向があります。
しかしながら、私は確信します。誰にでも異なる選択があって、私が記述した方法の各々とは異なった結果を得るでしょう。

I might also tend to prefer the Sedona Method because I listened to the audio course by Larry Crane. It’s way easier to follow the instructions if somebody says them to you in real time and you can just go along with them or if you’re trying to remember them from a piece of (virtual) paper and try to get it right in your mind first.

さらに、ラリー・クレーンによってオーディオ・コースを聞いたので、私は、セドナ・メソッドを好む傾向があるかもしれません。
それは、ちょうどあなたの心の中でそれを最初に得るために誰かがリアル・タイムにおいてあなたにそれらを言い、それらとともにちょうどやっていくことができれば、あるいは1枚の(仮想)紙からそれらを思い出し、試みようとしていれば、指示に従うのにより容易な方法です。

Today

I still use the Sedona Method from time to time when I notice that I’m in resistance. One of the great things about this technique is that it doesn’t need a lot of time. After some practice it’s easy to spot the negative energy and let it go quickly. That means I can always feel better in a matter of seconds!
And that’s very practical if you want to be a happy person.

今日

抵抗の中にいると(抵抗にいることに)気がつくとき、私は時々まだセドナ・メソッドを使います。
この技術についての大きなものの1つは、それが多くの時間を必要としないということです。
いくらかの実行の後、否定的なエネルギーを見つけて、速く手放すことは、簡単です。
それは、私は常にほんの数秒で気分が前より良くなることができることを意味します!
そして、あなたが幸せな人でありたいならば、それは非常に実際的です。


参考サイト:
セドナメソッド11・・・チューブメソッド・・・ 感情と向き合う/ウェブリブログ 
 2011/02/05 23:31 

チューブメソッドは、上手くできる人とそうでない人がいます。実は私自身はあまりうまくできません。うまくできなければ、素直に、「手放せますか?」という質問をするか、感情とただ一緒にいればいいと思います。

ラリー・クレインも、チューブメソッドだけを使うわけではありません。普通は、最初にチューブメソッドをやって、その後で、欲求の解放に移ります。欲求の解放の方がパワフルなので。


この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« LesterLevenson.org レスター... | トップ | Chapter Thirteen: The Proc... »
最新の画像もっと見る

Sedona Method」カテゴリの最新記事