電気自動車が将来の車の主流となることが確実な今日。
だが、充電しなければならないのはもちろん、ガソリン併用なら排出ガスが課題。
受電にしても、停車してコードをつないで、ということは避けられない。
この「ハードル」を乗り越えようと、開発実験に成功したのが”ワイヤレス”受電自動車。
東京大学大学院、東洋電機、そして日本精工の共同開発で。
走行中に「道路からワイヤレスで給電」するとともに、新開発の4輪に搭載のモーターが「発電」。
電気切れの課題を解消し、”どこまでも走れる”?
・・・・ホンマかいな、、、、私は、今もガソリン車だけど、、。
Japanese researcher shows future of EVs with new wireless technology
Electric vehicles, although meant to be the wave of the future at a time when climate change has become a serious issue, face a major hurdle: getting them to travel as far as, or even surpass, fossil-fuel vehicles on a single charge.
To overcome this hurdle, a research group at the University of Tokyo has been developing a wireless technology that relies on in-wheel motors to receive a charge while driving on a charging lane or section of roads embedded with power transmission coils. That, the group says, will allow EVs to get more distance without heavily relying on large-capacity batteries.
The team recently announced the world's first successful demonstration of wireless charging of in-wheel motor EVs while in motion using actual vehicles.
(Kyodo : 5/13)
だが、充電しなければならないのはもちろん、ガソリン併用なら排出ガスが課題。
受電にしても、停車してコードをつないで、ということは避けられない。
この「ハードル」を乗り越えようと、開発実験に成功したのが”ワイヤレス”受電自動車。
東京大学大学院、東洋電機、そして日本精工の共同開発で。
走行中に「道路からワイヤレスで給電」するとともに、新開発の4輪に搭載のモーターが「発電」。
電気切れの課題を解消し、”どこまでも走れる”?
・・・・ホンマかいな、、、、私は、今もガソリン車だけど、、。
Japanese researcher shows future of EVs with new wireless technology
Electric vehicles, although meant to be the wave of the future at a time when climate change has become a serious issue, face a major hurdle: getting them to travel as far as, or even surpass, fossil-fuel vehicles on a single charge.
To overcome this hurdle, a research group at the University of Tokyo has been developing a wireless technology that relies on in-wheel motors to receive a charge while driving on a charging lane or section of roads embedded with power transmission coils. That, the group says, will allow EVs to get more distance without heavily relying on large-capacity batteries.
The team recently announced the world's first successful demonstration of wireless charging of in-wheel motor EVs while in motion using actual vehicles.
(Kyodo : 5/13)