Zen禅

心理学に基づく坐禅の研究-心の風景を眺め、流れていく気持ちの音を静かに聴く(英訳)

Electionー選挙

2016-11-09 | 日記
Around me, there were not many of Trump's supporters.
私の周りでは、トランプを支持する人が多くなかった。

I thought Clinton could win...
クリントン氏が勝てると思った...

NEWS says almost over 50% people are Concerned and Scared for his presidency.
ニュースではほぼ50%以上の人が彼の大統領選挙について
懸念し怯えているという。

I am the one of them.
私もその一人だ。

The result was Trump got 289 point and Clinton even couldn't get close to the number.
結果はトランプが289点を得てクリントンはその数字にすら近づけなかった。

Last night my husband I were so upset and turned off TV,
昨夜、夫と私はがっかりし、
 when he won the key state.
 彼がキーになる州で勝った時テレビを消した。

We knew the result already but I expected a miracle but...
私達は結果を既に知っていたが私は奇跡を期待した...

People have chosen a man who looks like doesn't care of moral.
人々は道徳を気にしないような人を選んだ。

Who didn't pay tax and he will deal with the tax.
税金を払わなかった人が税金を扱っていくのだ。

Anyway, my opinion of election is no meaning at all.
何しろ、私の選挙意見は何の意味をなさない。

But as long as I live in US, I would be influenced by him in a way.
けれど、私がアメリカに住む以上、何らかの方法で影響されるだろう。

This negative feeling blocks to write further.
これらネガティブな感情はこれ以上書くのを妨げる。

I can’t write for today even this blogging is one of my decision I made.
今日はこれ以上書けない、ブログを書くと決心したにも関わらず、

Hopping a session of zazen would make my mind calm.
坐禅が私の心を中和してくれると願うのだが…

Comment    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« A concept of a self-自分と... | TOP | Teaching and Learningー教え... »
最新の画像もっと見る

post a comment

Recent Entries | 日記