Culture Day festival 2012 (Grade 6)

2013年01月21日 16時30分00秒 | Diary

The japanese page is this page.

 

These photos are from the joint Culture Day festival between the Elementary School and Kindergarten.

 

I will explain the work we have made and what students have learned.

Here is an introduction to work from the Arts and Crafts department.

 

First is the 6th Grade.

 Work from Grade 6:

1) Playing an instrument.

2) A design for Futaba.

3) Pottery challenge.

‘My Fabric’ (from Grade 5, term 3)

 We are exhibiting 4 pieces.

The 6th Grade have produced lots of nice work.

They have worked hard towards making work to exhibit in their last Elementary School Culture Day.


演奏会「ふたば」(3年生)その3

2013年01月21日 16時00分50秒 | 3年生

B組の様子です。

 

前回作成したポーズをつけた心棒にいよいよ粘土をつけていきました。

みんなドキドキしながら粘土をつけていました。

演奏会『ふたば』という題材名ですので服装は雙葉の制服か体育の服

装に限定しています。冬服を選ぶ人が多いようでした。

この制服の黒のような色をつくるのが結構難しいんです!

髪型も校則に準じます。

粘土で三つ編みができるのを知るとみんな驚いていました。

 


すてきなバック(1年生)その3

2013年01月21日 14時06分08秒 | 1年生

B組の様子です。

 

布のテープで覆った広告用紙をバックの形にします。

そのため、予め模様を考えてつくらないとバックの形になった時に自分の

思いの通りにならないことになります。

何人かの人はその説明を聞いて、バックにしてから模様をつけました。

 

とても大きなバックをつくるつもりで一生懸命布のテープを広告用紙に

貼り付けている人たちもいました。

こんな大きなバックに何を詰め込むのでしょう!?バックのデザインも

気になりますが、使い道も気になります!!

 

はやい人はバックを作り終えてしまいました。


空人 ~飛べ!わたしのこころ~(5年生)その2

2013年01月21日 12時40分52秒 | 5年生

C組の様子です。

 

帯での骨組みづくりの仕上げに向けて頑張っていました。

帯でつくる輪のような形が集まると(地球儀の経線緯線のように)別な

形が姿を現します。

この上から張子として紙を貼ってしまうのがもったいないぐらいに美し

い作品、造形的に魅力的な作品もありました。

帯のもつ形のおもしろさに着目し、それを生かした作品も登場してきま

した。

材料を工作用紙で行っているのもひとつの要素です。位置や大きさを

簡単に合わせたり、調節したりできます。

みんな思い思いに造形を楽しんでいました。

次回は張子として紙を張り付けていきます。

どんな感じになっていくのか楽しみです。


Making paper flowers (Grade 1) part 5

2013年01月21日 08時30分00秒 | Grade 1

The japanese page is this page.

 

Students from Class C.

 

We tried to describe the sound after finishing.

Firstly the sounds you can actually hear.

Next, to think of sounds to describe the fluttering.

Finally to think of sounds which express how it has been crushed together.

“How do you feel about it…”

I said to people who were thinking hard about how to express what they were thinking.

Even before making the flowers.

 “I wonder which colour…”

This time we were able to make our paper flowers. We need to try and think how.

People were thinking about their final image.

What colours, and what shape of flower to best make which would suit the image.

Lots of interesting things were being formed.

How about trying a twist…

You can curl, or tear…

Work was being made quickly.

 At lunch time some Grade 5 students came to see.

 “It’s good!”

 “We want to try too!”

 They said while interested in the work.

Grade 5 must find it interesting because even as an adult I found it very interesting.

 

Many people enjoyed looking at other work in an exchange-appreciation activity.

 I’ll show a few pieces of work.

Ms. KN’s work: “Ms. M’s dress”

This dress is from Ms. KN’s homeroom teacher.I feel that the dress is spinning around and around!

 

 

Ms. HH’s work: “Colourful mix”

She has used all the colours. There is a beautiful us of shade.

 I can fee some sort of energy.

 

Ms. UK’s work: “Munching”

 Is the hiragana "く”showing a mouth?
It looks like the colour is running away saying "Ahh, I'm being eaten!"