懐かしい未来

常に迷子だと感じてる、帰国後の混乱を擦り抜けようとしてる、無職っぽい休憩を楽しんでるアメリカ人です。

刺身バージョンアップ Sashimi Upgrade

2012-02-20 | 人生

2年前に、職場の忘年会で和食のレストランに行きました。私は生ものが苦手なので、とっても優しい課長がかわいそうに思ってくれて、レストランの高級刺身を私の分を全部「炙り」で出すように頼んでくれました。

Two years ago, my workplace had our end-of-the-year party at a traditional Japanese restaurant. I don't really like raw food, so my extremely nice boss felt bad for me and had the chef sear my portion of the sashimi.

 

よく炙った刺身を食べてみたら、うぉ~と大感激しました。これはすごい、と。もう、今もその美味しさを忘れられません。日本人は生魚が好きなのは分かりますが、なぜ刺身を調理することはないのでしょうか...せっかく一番おいしい部分を使っているのに!そして何よりも、骨がないこと

I was absolutely moved at how delicious the cooked sashimi was, and have never forgotten the flavor. I know Japanese people love raw fish, but I can't understand why they don't use sashimi to cook, especially when it's already the best part of the fish. And the best part: no bones!!!

 

ということで、今週、いよいよずっとやるつもりだったことを実践してみました。仕事帰りにスーパーで刺身を買いました。そして日本人に見られたらとんでもない顔をされると思う反面、変な自己満足に「オォ~ホホホ我は外人である」と思いながら、醤油とみりんで焼いてみました。

So this week I finally put my thoughts into action and went ahead and bought some sashimi at the grocery store on the way home from work. While thinking that the Japanese might be horrified if they saw me, but also thinking to myself in a strangely smug way, "O ho ho I am a proud foreigner!", I cooked my fish in some soy sauce and mirin (cooking sake).

 

結局、まずかったです。トーチバーナーがないとだめか

ニッポン...ごめんなさい。私は悪かったです。

Well, it turned out disgusting. Guess I need a blowtorch to do this correctly.

Sorry, Japan, I was wrong. (bows)

 

 



最新の画像もっと見る

1 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
なんとなくわかる! (トモ)
2012-02-21 10:49:37
刺身は大好きなんだけど、リンじゃさんの気持ちがわかる気がする
焼いたり煮たりして食べたら美味しいだろうなぁと思うときあるよ
離乳食には刺身を茹でて食べさせるよ。
骨が無いからちょうどいいんだ
返信する

コメントを投稿