懐かしい未来

常に迷子だと感じてる、帰国後の混乱を擦り抜けようとしてる、無職っぽい休憩を楽しんでるアメリカ人です。

初北海道旅行終了! First Hokkaido Trip: Complete!

2012-02-09 | 人生

タイトルがなんだか中国語みたい...

The Japanese title kind of looks like Chinese...

 

昨日の朝、北海道から帰ってきました。(朝の4時!よく当日仕事に出られたなー!)アメリカ人4人で軽自動車で行きましたのでキツかったけど、意外にのんびりして行けました。片道は、車の移動時間が12時間かかり、青森~函館のフェリーや待ち時間などを入れて全部で20時間かかりました。ロードトリップ(車で長旅すること)は日本人がやらなさそうですが、アメリカ人にとっては当然、旅の一つの楽しみです。友達は車を持っていますので嬉しいことに私は初めて日本でロードトリップをすることができました。ただ...軽自動車でしたからきっと周りにこういうふうに見られていました。(笑)

I got back from Hokkaido yesterday morning. (At four AM! I can't believe I made it in to work the same day!) There were four of us Americans who went in a tiny little compact car so it was tight, but still surprisingly okay. The car ride itself took 12 hours total, and including the ferry time and waiting time, it was a 20 hour trip one way. Japanese don't seem to really do road trips, but to Americans it's an obvious part of enjoying a trip. My friend has a car, so I was really glad to be able to go on a Japanese road trip for the first time. But since it was us in a little compact, I'm sure everyone around us was seeing us like that picture.

 

特に楽しかった・よかったこと:

北海道の温度のほうが寒いのに、空気がしっとりしているので乾燥している関東の寒さほどつらくない!しかも北海道の建物などのほうが暖かくて、うらやましい!(ただどこへ行っても滑りやすいのは絶対いや!)

Things that were especially fun/good:

Even though the temperatures in Hokkaido were colder, the air is moist so the dry freezing air in the Kanto region I live in is so much worse! Plus the buildings up north are made to be warmer, so I'm jealous! (I just could never stand how anywhere you go, it's extremely slippery.)

 

友達と2人でぶらぶらして札幌の雪祭りのアイスバーでホットワインを飲んでいたところ、友達がブラジルのテレビ局の人にインタービュされました すっごく面白かったですが私も一応入っていましたのでインタービュしているところの写真を撮れませんでした。

マイクにチャンネルの番号しか書いていなかったのでインターネットで検索できなくて悔しいです

When I was wandering with my friend around Sapporo's Snow Festival and we were drinking hot wine at the outdoor Ice Bar, my friend was interviewed by a Brazilian television station. It was super interesting, but I was in the camera shot too, so I wasn't able to break out my camera.【break out (something):~を取り出す】

The channel number was the only thing written on the microphone so it really sucks that I can't look it up online.

 

札幌雪祭りと小樽雪あかりの路を見てきましたので写真をいっぱい撮りました!アップロードしようと思ったらなんとSDカードがなくて、友達に貸しっぱなしみたいです。もしどうかなくなってしまったら、また友達に写真を送ってもらうしかないです。ということで写真はのちほど~(汗)

I went to both the Sapporo Snow Festival and the Otaru Lights Festival, so I took a ton of pictures! I thought I would upload them but I realized I never got my SD card back from lending to my friend. If it ends up that I lost my card, I'll have to have my friend send the files back to me. Sooo the pictures shall be later on...

 

  



最新の画像もっと見る

コメントを投稿