懐かしい未来

常に迷子だと感じてる、帰国後の混乱を擦り抜けようとしてる、無職っぽい休憩を楽しんでるアメリカ人です。

チョキチョキ! Snip, snip!

2012-09-28 | 人生

私は日本の美容師の方がいいと思うので、ちょうど帰国する前に、髪を切っちゃいました 

ずっと前から、長く伸ばしてから切っちゃうのが分かっていました。特に日本に引っ越すことになったら、「日本髪」を伸ばすと決めました。そして結局、自分の髪の毛の長さでどれぐらい日本に住んでいたことが分かりました。結構面白かったよ!

生まれて初めて髪の毛が腰までありました 不思議な重さでした。

I prefer Japanese hair stylists, so right before I returned to America, I lopped my hair off.

I knew from the start that I was going to chop it off after growing it all out. Especially when I realized I was going to Japan to work, I decided to keep my "Japan hair." And then I knew how long I'd lived in Japan based on the length of my hair. It was really interesting!

It was also the first time in my life I've ever had hair almost down to my butt. It was a strange feeling to have that weight.

そして最後に寄付しようと思いました。子供の時からずっとショートでしたので寄付なんてできませんでした。でも「ロックス・オブ・ラブ」(愛の髪)はアメリカで有名ですし、そこに寄付してみたいと思いました。

ハワイ在住の方の説明や経験がここに書いてあります。

 ロックス・オブ・ラブというのは、白血病や小児がんの治療で髪の毛を失ってしまった子供たち、
 カツラを買えないような経済状態の子供たちにカツラを配るために
 アメリカで発足したチャリティー組織です。

I knew I was going to donate my hair in the end. I've had short hair since I was a child, so there was always no way for me to do it. But Locks of Love is famous in America, and I wanted to donate to it someday.

 

 

50センチ! 20 inches! 

このまま組織の住所へ送ります。I send it this way to the organization's address.

 

ちょっと恋しい気持ちになりましたけど、スタイリングが下手くそなので、「もったいない」と呼ぶと嘘になってしまいそうです。シャワーの時間が半分になりましたし、寝やすくなりましたし、かゆくなくなりましたし、食べている時に勝手に食べ物に入らなくなりました。だから確かにすっきりしました♪

I miss my hair, but I suck at hair styles, so I feel like a liar when I think it's a waste. My shower time is half the time now, it's easier to sleep with, it's not itchy, and it doesn't get in my food when I eat. So yeah, it feels great!

 

日本の場合、失恋すると髪を切ったりしますね。そういう習慣はアメリカにありませんが、仕事の終わりや引っ越しとともに、人生の次のステップに向かうために、気分を変えて新たな自分になろうという気持ちでした。

In Japan, people cut their hair off when they have their heart broken. That custom isn't in America, but I felt like I wanted to face the next step in my life as a new person while I was finishing my job and getting ready to move back to America.


 


最新の画像もっと見る

コメントを投稿