ようこそ里山へ 茨城笠間・青葉って永遠

茨城県笠間市。観光と陶芸の町の知られざる宝。穏やかな里山と田園は心の原風景。庭と山川草木、体感する旬の言の葉たち。

名月さんに照らされました The harvest moon shone on.

2013-09-20 05:09:28 | Welcome to SATOYAMA
 お月様が出ました。
The moon rose.



水の上にも。
The moon shone on water.



ソバ畑さんの上にも、輝いておりました。
The moon shone also above the field of the buckwheat.



その向こうでは、月明かりの下で、稲刈りが行われておりました。
In the other side of the buckwheat field, harvesting rice was done under moonlight.



昨夜は、中秋の名月。
所用で、街に出かけました。
街の風景もまた、照らされておりました。
It was a harvest moon at the midautumn last night.
I went out to the town by business.
The scenery of the town was compared with moonlight, too.



街を流れている、川の暗い水面に、名月さんが映っておりました。
The harvest moon was reflected in a dark surface of the water in the river that flowed in the town.



お天道様の光が、お月様に反射して、月光さんになります。
さらに、月光さんが地上の水面に反射して、青葉を照らしております。
その有り難い、遠い光源さんと、名月さんの輝きに、感謝いたしました。
The sunray reflects to the moon, and it becomes a moonlight line.
In addition, the moonlight line reflects to the surface of the water on the ground, and shines on me.
I expressed my gratitude for the shine of a welcome, far the source of light and harvest moon.



 ところで、満月の夜には、地震への警戒も必要ですね。
今朝も、中規模の地震さんがありました。
By the way, it is necessary to watch it to the earthquake at night of the full moon.
A medium-scale earthquake occurred this morning.



午前3時、庭に出ました。
幸い、地上は平静を取り戻し、名月さんの光を浴びておりました。
I went out to the garden at 3:00AM.
Fortunately, the ground regained calm, and bathed in the light of the harvest moon.



空気も、平穏に戻りました。
南東のお空に、オリオン座さんを見つけました。
月星さんの光が、シオンのお花を照らしておりました。
Air returned peacefully, too.
I found Orion to the sky in the southeast.
The light of the moon and the star shone on the aster flowers.



地上に生きる全ての皆さんは、常に照らされております。
今日からは、日本人にとって特に大切な、お彼岸でございます。
名月さんに照らされて、ご先祖さまに感謝の青葉でございます。
Everything to live on the ground is always shone on.
It is an especially important equinoctial week for the Japanese from today.
I also expressed my gratitude for renewing to the ancestor while being compared with the harvest moon.
・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
【↓応援クリック↓本日もありがとうございます】
人気ブログランキング・茨城県  
にほんブログ村ランキング・グリーンツーリズム


最新の画像もっと見る

コメントを投稿