「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

在るとは?- 実践10

2018-11-17 08:25:39 | To gain it (得る、もたらす)
在るとは?- 実践10

 想像して、決断すると、実現する。



Talks with Sri Nisargadatta Maharaj より引用です。

I_Am_That-44
Talks with Sri Nisargadatta Maharaj

 

44. 'I am' is True, all else is Inference



    44. 'I am' is True, all else is Inference
    44.「私は」は真、それ以外のすべては推論です



 

Questioner: We call it God.


質問者:私たちはそれを神と呼びます。


Q: We call it God.

M: God is only an idea in your mind. The fact is you. The only thing you know for sure is: 'here and now I am'. Remove, the 'here and now' the 'I am' remains, unassailable.

M:神はあなたの心 (マインド) の中の唯一の概念 (観念) です。 事実はあなたです。
 あなたが確かに知っている唯一の事は次のとおりです:「ここに、今、私は在る」。
 「ここと今」を削除すると、「私は在る」が明白に、残ります。

The word exists in memory, memory comes into consciousness; consciousness exists in awareness and awareness is the reflection of the light on the waters of existence.

 世界 (言葉) は記憶 (の中) にあり、記憶は意識になる (の中に現れる)。 意識は気づき (意識) の中に存在し、気づき (意識) は、存在の水面上に光を反射させることです (存在の水面上の光の反映なのです)。



 

Questioner: Still I do not see how can the world be in me when the opposite 'I am in the world' is so obvious.


質問者:それでも、私はその反対の「私は世界の中にいる (在る)」がとても明白であるときに、世界が私の中に在るのが、どういうことかわかりません (理解できません)。


Q: Still I do not see how can the world be in me when the opposite 'I am in the world' is so obvious.

M: Even to say 'I am the world, the world is me', is a sign of ignorance. But when I keep in mind and confirm in life my identity with the world, a power arises in me which destroys the ignorance, burns it up completely.

M:「私は世界であり、世界は私だ」と言うことさえも、無知の兆しです。 しかし、私が心の中 (念頭) に置いて、世界との私のアイデンティティ (自己同一化) を人生 (生命) の中で確信 (確認) すると、無知を破壊する力が私の中で生じ、それを完全に燃やします。





 

Questioner: God is an experience in time, but the experiencer is timeless.


質問者:神は時間の中での体験 (経験) ですが、しかし、体験者 (経験者) は時間 (時代) を超越しています。


Q: God is an experience in time, but the experiencer is timeless.

M: Even the experiencer is secondary. Primary is the infinite expanse of consciousness, the eternal possibility, the immeasurable potential of all that was, is, and will be. When you look at anything, it is the ultimate you see, but you imagine that you see a cloud or a tree.

M:体験者 (経験者) さえも二次的です。 源は、意識の無限の広がり、永遠の可能性、すべてのものの計り知れない可能性、そして今あるものです。 あなたが何かを見ると、それはあなたが見る究極のものですが、あなたは雲や木が見えると想像しています。

Learn to look without imagination, to listen without distortion: that is all. Stop attributing names and shapes to the essentially nameless and formless, realise that every mode of perception is subjective, that what is seen or heard, touched or smelt, felt or thought, expected or imagined, is in the mind and not in reality, and you will experience peace and freedom from fear.

 想像せずに見て、歪みなく聞くことを学ぶ:それだけです。
 名前の帰属を停止する。本質的に名前のない形になっています。そして、形がありません。

 想いのすべての様相が主観的であること、見たことや聞いたこと、触れられたこと、嗅ぐこと、感じたことや思ったこと、期待すること、想像することなどが、心 (マインド) の中にあり、現実 (実在) ではないことを実感してください。そうすればあなたは、平安を体験し恐れから自由になります。

Even the sense of 'I am' is composed of the pure light and the sense of being. The 'I' is there even without the 'am'. So is the pure light there whether you say 'I' or not. Become aware of that pure light and you will never lose it. The beingness in being, the awareness in consciousness, the interest in every experience -- that is not describable, yet perfectly accessible, for there is nothing else.

 「私は在る」という感覚さえも、純粋な光の存在の感覚で構成されています。 「私」がなくても「私」はそこにいます。 あなたが「私」であろうとなかろうと、純粋な光がそこにあります。 その純粋な光を知り (光に気づき)、あなたはそれを失うことはありません。 存在の中の存在性、意識の中の気づき、あらゆる体験 (経験) への関心 - それは描写可能 (記述可能) ではなく、完全に入手 (アクセス) 可能であるため、他に何もありません。







最新の画像もっと見る