「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

過去の記事から-10~一般的なリリースシート

2022-08-22 13:49:40 | 目次付きの記事(1~10)
過去の記事から-10~一般的なリリースシート 

 今回のテーマは、「一般的なリリースシート」についてです。 

 Lester Levenson developed a powerful tool called the "Square All with Love" technique for changing all of our non-love feelings to love. 
 It is based on the premise that our true nature is loving. However, this often gets covered over from our awareness by our non-loving feelings. 
 Therefore, as we release these non-loving feelings, our true nature will return to our awareness. 

 レスター・レヴェンソンは、「すべての愛を込めて (Square All with Love)」と呼ばれる強力なツールを開発しました。「すべての愛を込めて」というテクニックは、私たちの愛のないすべての感情 (all of our non-love feelings) を、愛するためのテクニックです。 

 それは、私たちの本当の性質が、愛するという前提に基づいています。しかしこれは、私たちの愛情のない感情 (our non-loving feelings) によって、私たちの意識から、しばしば覆われます。 

 したがって、これらの愛情のない感情 (these non-loving feelings) をリリース (開放) するとき、私たちの本当の性質は、私たちの意識に戻ります。 

 良い思い出も、思い出すたびに、「すべての愛を込めて」というテクニックで、リリーシングします。自我の全ての記憶を、「すべての愛を込めて」というテクニックで、リリーシングします。

1. 魂の聖域 

SelfHaven.org (このサイトは、現在無くなっています。) 
Sanctuary for the Soul 
Dedicated in Love and Gratitude to Lester Levenson 

魂のための聖域 / 魂の聖域 
レスター・レヴェンソンへの愛と感謝の気持ち /  
レスター・レヴェンソンへの愛と感謝に捧げられました 

「一般的なリリースシート」が、公開されています。  

The Ultimate Truth by Lester Levenson 
究極の真理 レスター・レヴェンソン より 

LAW OF COMPENSATION OR KARMA 補償またはカルマの法則 より抜粋 

Karma is the law of compensation. Whatever a man soweth, that shall he reap; that which a man thinks or does, returns to him in kind. Everything that one does now, causes the same thing to happen to one in the future. 
Likewise everything happening now, has its cause in something done in the past. 
 カルマは、補償の法則です。人 (男) がどんなものであっても、それは、彼が刈り取るでしょう。人 (男) が考えている、または、しているものは、親切に、彼に戻ってきます。今、行っていることはすべて、将来、同じことを引き起こします。 
 同様に、すべてが今、起こっています。過去に行われた、何かにその原因があります。 

Karma is destiny as it determines exactly what happens in life. We can do nothing in regard to all actions happening. 
Whatever has been destined to be done by us will be done by us. 
 カルマは、人生で何が起こるかを、正確に決定するため、運命です。私たちは、起こっているすべての行動に関して、何もできません。 
 何が行われるかどうか、私たちは、私たちによって行われます。 
 (私たちによって行われる、運命にあったものは何でも、私たちによって行われます。) 

If all our action is karmic and predestined, then our will that directs that action must necessarily be predestined. 
 私たちの、すべての行動がカルマであり、運命づけられている場合、それから、その行動を指示する私たちの意志は、必然的に、運命づけられる必要があります。 

However, we can conquer karma and destiny. There is free will, • to identify with our body, or to identify with our real Self. 
 しかし私たちは、カルマと運命を征服することができます。自由意志があります。• 私たちの身体と同一視したり、本当の自己と同一視したりすること。 

Do not identify with the body and be free from the pleasures and pains of the body and from the pleasant and unpleasant consequences of action. 
Identify with your real Self and remain eternally in the exalted state of supreme happiness. 
 身体と同一視しないでください。身体の喜びや痛み、そして行動の心地よい、不快な結果から、自由になりましょう。 
 あなたの本当の自己と同一視し、最高の幸福の高貴な状態に永遠にとどまります。  

SelfHaven.org (このサイトは、現在無くなっています。) 
Sanctuary for the Soul 
Dedicated in Love and Gratitude to Lester Levenson 

魂のための聖域 / 魂の聖域 
レスター・レヴェンソンへの愛と感謝の気持ち / レスター・レヴェンソンへの愛と感謝に捧げられました 

「一般的なリリースシート」が、公開されています。 
Sanctuary for the Soul より抜粋 

A good way to experience freedom is to tell your ego: 

Good Morning 
This is Beingness
 

I will be HANDLING all of your PROBLEMS today. 
I will not need your help, so have a 
MIRACULOUS DAY!!! 

自由を体験する良い方法は、あなたの自我を伝えることです: 

おはよう / おはようございます 
これは存在です / これは存在しています
 

今日はあなたのすべての問題を処理します。/ 今日はすべての問題を処理します。 
I will not need your help, so have a MIRACULOUS DAY!!! 
私はあなたの助けが必要ないので、奇跡的な一日を過ごしてください!!! 
私はあなたの助けを必要としないので、奇跡的な一日を! 

 
注記:毎日、実践します。 

Daily Practice 

1. Stop being OFFENDED 

2. Let go of your need to WIN 

3. Let go of your need to BE RIGHT 

4. Let go of your need to BE SUPERIOR 

5. Let go of your need to HAVE MORE 

6. Let go of identifying yourself on the BASIS of your ACHIEVEMENTS 

7. Let go of your REPUTATION 

8. BE KIND a) Kindness towards YOURSELF b) Kindness towards OTHERS 

毎日の練習 / 毎日の実践 

1.気分を害するのをやめなさい /  
1.気分を害するのをやめます 

2.勝つ必要性を手放します /  
2.勝つために必要なものを手放します 

3.あなたの必要性を正しくすることを手放します /  
3.あなたの必要性を正しくするために手放します 

4.優れている必要性を手放します /  
4.優れている必要があることを手放します 

5.もっと必要なものを手放します /  
5.あなたの必要性をもっと手放す 

6.あなたの成果に基づいて自分自身を識別することを手放す /  
6.自分の成果に基づいて自分自身を識別することを手放す 

7.あなたの評判を手放します /  
7.あなたの評判を手放してください 

8.親切になる a)あなた自身に対する優しさ b)他人に対する優しさ /  
8.親切になる a)あなた自身への優しさ b)他人に対する優しさ 

8. BE KIND 
a) Kindness towards YOURSELF 
b) Kindness towards OTHERS 
8.親切にしてください 
a)あなた自身に対する優しさ 
b)他人に対する優しさ 
8.親切になります 
a)あなた自身への優しさ 
b)他人に対する親切
 

2. 一般的なリリースシート 

 レスター・レヴェンソンは、「すべての愛を込めて (Square All with Love)」と呼ばれる強力なツールを開発しました。「すべての愛を込めて」というテクニックは、私たちの愛のないすべての感情 (all of our non-love feelings) を、愛するためのテクニックです。 

 それは、私たちの本当の性質が、愛するという前提に基づいています。しかしこれは、私たちの愛情のない感情 (our non-loving feelings) によって、私たちの意識から、しばしば覆われます。 

 したがって、これらの愛情のない感情 (these non-loving feelings) をリリース (開放) するとき、私たちの本当の性質は、私たちの意識に戻ります。 

 良い思い出も、思い出すたびに、「すべての愛を込めて」というテクニックで、リリーシングします。自我の全ての記憶を、「すべての愛を込めて」というテクニックで、リリーシングします。  

SelfHaven.org (このサイトは、現在無くなっています。) 
Sanctuary for the Soul 
Dedicated in Love and Gratitude to Lester Levenson 

魂のための聖域 / 魂の聖域 
レスター・レヴェンソンへの愛と感謝に捧げられました 

「一般的なリリースシート」が、公開されています。 
Sanctuary for the Soul より抜粋 

General Releasing Sheet (20 times/day or more – Everyday) 
Could you let it go? 

1. Who or what am I afraid of now? 
2. Who or what do I want to control now? 
3. Whose approval do I want now? 
4. Am I insecure now? 
5. Who or what do I want to be separate from now? 
6. What is the worst thing that could happen to me right now? 
7. Who or what am I resisting now? 
8. Could I let go of protecting myself with fear? 
9. Could I let go of being so smart and allow it to be other than I think it is? 

一般的なリリースシート(20回 / 日以上 - 毎日) 
手放してもらえますか?/ 手放してくれませんか? 

1.今、私は、誰または何を恐れていますか?/  
1.今、私は、誰または何が恐れていますか? 

2.今、私は、誰または何をコントロールしたいですか?/  
2.今、私は、誰または何を制御したいですか? 

3.今、誰の承認が必要ですか?/  
3.私は今、誰の承認をしたいですか? 

4.私は今、不安を感じていますか?/  
4.私は今、不安になっていますか? 

5.誰または、何から離れたいですか?/  
5.誰または、何を別にしたいですか? 

6.今私に起こりうる、最悪のことは何ですか?/  
6.今私に起こる可能性のある、最悪のことは何ですか? 

7.私は今、誰または何に抵抗していますか?/  
7.私は今、誰ですか?それとも何に抵抗していますか? 

7.私は誰ですか?それとも何ですか?今抵抗しますか?/  
7.私は誰、または何ですか?今抵抗していますか? 

8.恐怖で自分を守ることを、手放すことができますか?/  
8.恐怖で自分自身を守ることを、手放すことができますか? 

9.私はそれがとても賢いことを手放し、それが私が思う以外に、それを許すことができますか?/  
9.私はそれがとても賢いことを手放し、それが私が思う以外のものにすることを、許してもいいですか? 

9.とても賢いことを、手放すことができますか?そしてそれが、私以外にあることを許しますか?/  
9.そんなに賢いことを、手放すことができますか?そしてそれが、私以外にあることを許可しますか?  

"Square All with Love" Technique は、「過去の記事から-9~私は、それで在るものである」にも、載せています。 

Lester Levenson's "Square All with Love" Technique から、引用しました。 

Here's how to use Lester Levenson's "Square All with Love" technique: 
 レスター・レベンソンの「すべての愛を込めて」テクニックの使用方法は次のとおりです。 

Whenever you have a non-loving feeling that you want to release, simply ask yourself: "Could I change this feeling to love?" 
 あなたがリリースしたいという、好きではない感情 (non-loving feeling:愛情のない感情) を持っているときは、いつでも、単に「この気持ちを愛に変えてもらえますか?」と自問してください。 

 あなたがリリースしたいこと、あなたが、好きではない感情 (non-loving feeling:愛情のない感情) を持っているときは、いつでも、単に自問してみてください: 
 「この気持ちを、愛に変えてもらえますか?」 
 「この気持ちを、愛に変えてもいいですか?」 

When you answer "yes," the non-loving feeling will start to go. It's that easy! 
 「はい」と答えたら、好きではない感情 (non-loving feeling:愛情のない感情) が進み始めます。 とても簡単です! 

In the book "Happiness Is Free - And It's Easier Than You Think," Hale Dwoskin explains this process further: 
 「幸福は自由です - そしてあなたが思っているよりも簡単です」という本の中で、ヘイル・ドゥオスキンは、このプロセスをさらに説明します: 

"Letting go is always merely a choice, and if you allow yourself to make this choice, the non-loving feeling that is appearing on the surface will dissolve, revealing the love that is always right in the background waiting to be uncovered. 
It is an invitation for love to dissolve whatever other feeling is on the surface." 

 「手放すことは、常に単なる選択であり、あなたが、自分自身がこの選択をすることを許すなら、表面に現れている、好きではない感情 (non-loving feeling:愛情のない感情) は解消され、明らかにされるのを待っている背景に、常に正しい愛を明らかにします。 
 それは、他の気持ちが、表面にあるものを解消するための、愛への招待状です。」 

Now, it may take a few tries using this technique to completely release some of the deep-seated non-loving feelings. That's okay. Just keep doing it until the non-loving feeling is gone. 
 今、この手法を使用して、数回の試行が必要になる場合があります。それは、大丈夫です。好きではない感情 (non-loving feeling:愛情のない感情) がなくなるまで、それを続けてください。 

With practice, you will find that the "Square All with Love" technique will become easier and faster for you. 
 練習すれば、「すべての愛を込めて:すべての人の愛を持つ」テクニックがあなたにとってより簡単で速くなることがわかります。  

The Ultimate Truth by Lester Levenson 
究極の真理 レスター・レヴェンソン より 

DIFFERENT PATHS 異なる道筋 より抜粋 

There are five major paths to Self Realization to suit the various natures and inclinations of man. They are: 
 人間のさまざまな性質と傾向に合うように、自己実現 (真我実現) には、5つの主要な道 (大きな道) があります。それらは、次のとおりです。 

Self-Enquiry by looking within and asking the question, "Who am I?". 
Right Understanding through use of one's intellect and wisdom. 
Mind Control through breath control. 
Devotion through love of, and surrender to, God. 
Action through selfless service to humanity. 

 内を見ることによって、自己探求 (Self-Enquiry:自己調査) をする。そして、「私は誰ですか?」という質問をします。(注:内を見ることによる、自己への問い合わせをする。) 
 知性と知恵を使用することで、正しい理解をする。/ 知性と知恵の使用を通しての正しい理解。 
 呼吸制御によるマインドコントロール。/ 呼気制御によるマインドコントロール。 
 神への愛と降伏を通しての献身。/ 神への愛と降伏を通して献身する。 
 人類への、無私の奉仕を通しての行動。/ 人類への無私の奉仕による行動。 

The paths all end up answering the question "Who am IT'. 
 道筋はすべて、「誰であるか?」という質問に答えることになります。 
 道筋はすべて、「誰であるか?」という質問に答えます。 
 道筋はすべて、質問に答えることになります。「誰がそれですか?」。  

3. 参考サイト:Laura Lucille 

Laura Lucille ローラ・ルシールについて 

Laura’s interest for the Truth started early on during her childhood, but was fully ignited when meeting Lester Levenson in the late 70’s. 
 真実に対するローラの関心は、幼少期に早い段階で始まりましたが、70年代後半に、レスター・レヴェンソンに会ったときに、完全に発火しました。 

It blossomed into a close association that lasted until his passing in 1994. 
Lester Levenson, whose awakening had happened without a prior meeting with a “teacher,” introduced her to the beauty of non-duality and Ramana Maharshi’s teachings. 
 1994年に、彼が亡くなるまで続いた密接な関係に、咲きました。 
 「教師」との事前の会議なしに目覚めが起こった、レスター・レヴェンソンは、彼女に、非二元性と、ラマナ・マハルシの教えの美しさを紹介しました。 

A few days after his passing she met Robert Adams, a spiritual teacher of the Advaita tradition, a direct disciple of Ramana. 
It was the beginning of another wonderful spiritual friendship. 
 彼が亡くなってから数日後、彼女は、ラマナの直接の弟子である、アドヴァイタ (Advaita:不二一元論) の伝統の精神的な教師 (spiritual teacher) である、ロバート・アダムスに会いました。 
 それは、別の素晴らしい霊的な友情 (spiritual friendship) の始まりでした。  

Robert Adams…sweet friend ロバート・アダムス…甘い友達 より 

Robert Adams, an American devotee of Bhagavan who lived at the Ashram from 1947-1950. 
 ロバート・アダムスは、1947年から1950年にかけて、アシュラムに住んでいた、バガヴァンのアメリカの信者である。 

Question: That is what led you to Ramana Maharshi? 
 質問:それがあなたを、ラマナ・マハルシに導いた理由ですか? 

Robert: Later on, yes. I actually went to the Self Realisation Fellowship in Encinitas. I went to see (Paramahamsa) Yogananda. I was initiated and was going to become a monk, but after Yogananda talked to me, he said ‘Robert you don’t belong here, you’ve got your own path. Go to India.’ 
 ロバート:その後、はい。私は、実際にエンキニタスの自己実現フェローシップ (Self Realisation Fellowship in Encinitas) に行きました。パラマハンサ・ヨガナンダに会いに行きました。私は、始めて修道士になりましたが、ヨガナンダが私に話しかけた後、彼は、「ロバートは、ここに属していない。あなたは、あなた自身の道を持っている。インドに行きなさい。」と言った。 

So I did. I went to the Ramana Ashram. That was 1947 or 1948. I confirmed my feelings. Ever since I was born I had never believed I was a body. 
 だから、私はしました。私は、ラマナ・アシュラムに行きました。それは、1947年または、1948年でした。私は、自分の気持ちを確認しました。私が生まれて以来、私は、自分が身体であるとは、信じていませんでした。  

Robert Adams…sweet friend ロバート・アダムス…甘い友達 より 

注:やることが2つあります。1つ目です。 
So you have two things to do. 
When you open your eyes you can either ask yourself, 
‘Where did the “I” come from? 
Who am I that slept last night? 
Who am I that has just awakened? 
Who am I that exists now?’
 
 したがって、やることが2つあります。 
 あなたが目を開けるとき、あなたは自問することができます。 
 「「私」は、どこから来たのですか? 
 昨夜寝た私は、誰ですか? 
 目覚めたばかりの私は、誰ですか? 
 今存在する私は、誰ですか?」
 

注記:朝、目覚めるとすぐに、自問します。 

注:やることが2つあります。2つ目です。 
「The four principles that Robert referred to are: 
 「ロバートが言及した、4つの原則は、次のとおりです。
 

(1) You have a feeling, a complete understanding, that everything you see, everything in the universe, in the world, emanates from your mind. 
 (1) あなたは、あなたが見るすべてのもの、宇宙のすべてが、世界のすべてが、あなたの心から発するという感覚、完全な感情、完全な理解を持っています。
 

 (1) あなたは、感情、完全な理解を持っています。 
 あなたが見るすべてのこと、宇宙のすべてが、世界のすべてが、 
 あなたの心から発せられます。 

(2) You have to have a strong feeling, a deep realisation, that you are unborn. You are not born, you do not experience a life, and you do not disappear, you do not die. 
 (2) あなたは、自分が胎児であるという、強い感情、深い認識を持っている必要があります。あなたは、生まれておらず、人生を経験しません。そしてあなたは、姿を消したり、死ぬこともありません。
 

(3) You are aware, and you have a deep understanding, of the egolessness of all things; that everything has no ego. 
 (3) あなたは、すべてのものの自我のない状態 (egolessness) を、深く理解していることを認識しています;すべてが、自我を持っていないこと。
 

注記:egoless:自我のない (に捕らわれない) 

(4) You have a deep conviction, a deep understanding, a deep feeling of what Self realisation of noble wisdom really is.」 
 (4) あなたは、深い信念、深い理解、高貴な知恵の自己実現 (Self realisation:真我実現) が、本当に何であるかについての深い感覚を持っています。」
 

As soon as you open your eyes in the morning (I’ll speak in the first person) you have to say to yourself, 
‘I feel, and realise, and understand, that everything, everything, say everything twice, is a projection of my mind.’ 
And think about what that means. Forget about the other three. Work on that. 
 朝に、目を開けるとすぐに (私は、一人称で話します)、あなたは、自分自身に言わなければなりません。 
 「私は、すべて、すべてが、すべてが、二度言っていることが、私の心の投影であると感じ、理解し、理解しています (理解していると感じています)。」 
 そして、それが何を意味するのか、考えてください。他の3つを忘れてください。それに取り組みます。 

‘Everything! Everything! I feel that, I realise that, I understand that, that everything is a projection of my mind.’ 
 「すべて!すべて!私は、すべてが、私の心の投影であることを、理解していることを理解しています。」
 

And then you may think of the problems you have, if you have any, and you say to yourself, 
‘If everything is a projection of my mind, where do these problems come from?’ 
 そして、あなたが持っている問題を、考えるかもしれません。あなたが持っているなら、あなたは、あなた自身に言います。 
 「すべてが、私の心の投影であるなら、これらの問題は、どこから来たのですか?」 

You then realise, 
‘Why, they came from me. I projected them. I created them.’ 
 それから、あなたは気づきます。 
 「なぜ、彼らは、私から来た。私は、それらを投影しました。私は、それらを作成しました。」 

And then you say, 
‘Who is this “I” that created them?’ 
 そして、あなたは言います。 
 「この「私」は誰ですか? 
 それが、それらを作成しましたか?」
 

注記: 
The paths all end up answering the question "Who am IT'.  道筋はすべて、「誰であるか?」という質問に答えることになります。 
 道筋はすべて、「誰であるか?」という質問に答えます。 
 道筋はすべて、質問に答えることになります。「誰がそれですか?」。  

note 
2022-08-19 14:02:52〜2022-08-22 13:47:25 記述しました。

最新の画像もっと見る