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【シーズン6】コリント人への手紙第一14章 異言の問題【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月06日 09時47分36秒 | パウロ書簡
コリント人への手紙第一14章 異言の問題
1.異言と預言(14:1-33)
パウロは、11章から教会の在り方についての問題を取り上げています。この14章では、いよいよ礼拝式の在り方そのものについて取り上げます。つまり、礼拝の中で、「異言」と「預言」という二つの御霊の賜物をどのように用いるべきか、ということを具体的に語るのです。
まずパウロが「異言」と「預言」をどう理解し、対比したかに注目しましょう。22節、異言は「不信者のためのしるし(証し)」であり、預言は不信者ではく、信者のためのしるしである、と言います。注意しましょう。異言は不信者のしるしとは言っていません。不信者のためのしるしだと言っています。どういうことでしょうか。
パウロは、21節で、旧約聖書のイザヤ書28:11のことばを引用しています。それは、神のことばが、ユダヤ人ではない異国人のことばで語られるようになることを預言するものでした。そしてパウロは、教会で異邦人が神のメッセージを伝えている状況を指して、それは、まさにイザヤが預言したとおりのこと、不信者とも言うべきユダヤ人のための証し、しるしなのだ、と言っているのです。
ところで、キリスト教会で初めて異言が語られた時の様子は、使徒の働き2章に描かれています。その個所を読むと、その時の異言は外国語であったことがはっきりとしています。しかしそれは後の時代に、外国語ではなく天使のことばと発展的に解釈されるようになりました。ただ私の個人的な理解では、やはり使徒2章に基づき、異言を外国語と解釈するのがよいのではないかと思っています。
パウロは言います。2節、異言は神に向かって語るもの、預言は人に向かって語るもの(2節)。異言は、自分の霊で奥義を話すが、預言は人の徳を高め、勧め、慰めを与える(3節)。異言は、自分の徳を高めるが、預言は教会の徳を高める(4節)。そして異言が教会の徳を高めるのは、解き明かされる、つまり通訳される時である(5節)、と言います。ですから、異言は、「人を育て」(3節)、「教会を成長させる」(4、5、12、26節)目的を持っているとしても、通訳する人がいない場合は、黙っていなさい(28節)と言います。ある意味で自然な促しです。そして、より重要なのは、そのまま直接理解できる預言だというのも、よく理解できることです。
2.女性の発言を戒める(14:34-40)
さて、パウロは、「女の人は教会では黙っていなさい。彼女たちは語ることを許されていません。」と言います。そこで女性は教会で教える立場に立つべきではないと考える人もいます。確かに「語る」と訳されたギリシア語は「ラレオー」で「説教をする」、「預言する」という意味で使われます。となると女性の説教を禁じている、と理解できなくもありません。しかしラレオーはさらに「ぺちゃくちゃしゃべること」をも意味しています。つまり、礼拝中の女性の無駄口を戒めたとも解釈されるのです。
そしてこれまでの文脈から考えると、コリント教会は、相当秩序が乱れた教会です。礼拝も同じだったのでしょう。説教の最中に、声をあげて余計な口をはさむ女性がいたのかもしれません。パウロはそのような無神経な女性の発言に異議を唱えたのではないでしょうか。神のことばが語られている時には、最後までしっかりと聞き、質問がある時は、終わってから、家でしなさい、と。
大事なことは、礼拝式の中心は、神であることです。人ではありません。異言の語り手にしろ、ぺちゃくちゃしゃべる女性にしろ、人が脚光を浴びるような礼拝は、どこかが間違っているのです。礼拝においては、神が崇められる、神に皆の心が中秋していることが大事なことなのです。
1 Corinthians Chapter 14 The Problem of Speaking in Tongues
1. Tongues and Prophecy (14:1-33)
Paul has been addressing the issue of the state of the church since chapter 11. In this chapter 14, he finally addresses the nature of worship itself. In other words, he talks specifically about how the two gifts of the Spirit, "tongues" and "prophecy," should be used in worship.
First, notice how Paul understands and contrasts "tongues" and "prophecy" by saying in verse 22 that tongues are "signs (testimonies) for unbelievers" and prophecy is a sign for believers, not unbelievers. Notice. He does not say that speaking in tongues is a sign to unbelievers. He says they are signs to unbelievers. What does this mean?
In verse 21, Paul is quoting from Isaiah 28:11 in the Old Testament. It was a prophecy that the Word of God would be spoken in the language of Gentiles, not Jews. And Paul is referring to the situation where Gentiles are delivering God's message in the church, and he says that this is exactly what Isaiah prophesied, a testimony and a sign to the Jews who are also unbelievers.
Incidentally, the first time tongues were spoken in the Christian church is described in Acts chapter 2. It is clear from this passage that the tongues at that time were in a foreign language. In later times, however, it has been developed and interpreted as the words of an angel rather than a foreign language. However, my personal understanding is that it is still better to interpret tongues as a foreign language based on Acts 2.
Paul says, v. 2, that tongues speak to God, and prophecy speaks to men (v. 2). Tongues speak deeply in one's own spirit, but prophecy enhances, encourages, and comforts people's virtues (v. 3). Tongues increase one's own virtue, but prophecy increases the virtue of the church (v. 4). And speaking in tongues increases the virtue of the church when it is revealed, that is, interpreted (v. 5), he says. So even though speaking in tongues has the purpose of "building up people" (v. 3) and "growing the church" (vv. 4, 5, 12, 26), if there is no one to interpret it, he says to be silent (v. 28). In a sense, this is a natural admonition. And more importantly, it is a prophecy that can be understood directly as it is, which is also well understood.
2. Warning Against Women Speaking Out (14:34-40)
Now Paul says, "Women should keep silence in the churches. They are not to speak." He says. So some people think that women should not be able to teach in the church. In fact, the Greek word translated "speak" is "raleo," which means "to preach" or "to prophesy. It is not difficult to understand that the Greek word translated "speak" is "lareo," which means "to preach" or "to prophesy. However, the word "laleo" also means "to babble. In other words, it could be interpreted as a warning against women's idle chatter during worship.
And given the context so far, the Corinthian church is a rather disorganized church. The worship service must have been no different. There may have been a woman who raised her voice and interjected something unnecessary during the sermon. Paul may have objected to the comments of such an insensitive woman. He told them to listen carefully to the end of the message, and if they had any questions, to do them at home after the message was over.
The important thing is that the center of worship is God. It is not a person. Any worship service that focuses on people, whether it is a speaker in tongues or a woman speaks in vain, is wrong in some way. In worship, it's important that God be worshipped and that everyone's heart be centered on God.

【シーズン6】コリント人への手紙第一13章 愛の賛歌【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月05日 09時01分30秒 | パウロ書簡
1コリント人への手紙第一13章 愛の賛歌
1.キリストの十字架愛が教会の中心(13:1-3)
聖書の中では、「愛の賛歌」と呼ばれ、親しまれてきた章です。しかし、この個所だけを個別に味わうのではなく、前後の文脈の流れを押さえて理解したいところです。つまり、この個所は12章から続く御霊の賜物に関して「よりすぐれた賜物」があるとして、愛の賜物について語っている部分なのです。御霊の賜物については、先の11章で見たように、知恵、信仰、癒し、奇跡、識別、支援、と様々なものが取り上げられていました。それらが、教会を完成させる賜物として神に与えられていると語られていました。そして教会がさらに求めるべき賜物、願うべき賜物は、愛である、と言うわけです。確かに、これは、キリスト教会の独自性を示すものでもあります。他のどの宗教にもない、キリスト教会でしか聞けないもの、それはキリストの十字架愛です。これこそ教会を、キリストの教会として特徴づけるものです。
2.愛とはなんぞや(13:4-8)
4節から、パウロは、具体的に、キリストの十字架愛がどのようなものなのか、その15の特徴をあげていきます。まず十字架愛は、人に対して忍耐力があること、ひどい扱いがあっても善意で応じること、他人の成功に気分を害しないこと、また、自分の足りなさを覚えて、遜り弁えがあること、礼儀、礼節を尊ぶこと、自分の権利よりも、人様から受けた恩を忘れないこと、怒りを抱いても自分の心を自制する力があること、悪を数え上げるようなことはしないこと、つまり人がした悪など忘れること、闇よりも光を求めること、真実を大事にすること、いかなる侮辱、いかなる無礼、いかなる失望にも耐える力を持つこと、物事を善意に解釈し、人を信頼すること、失敗しても諦めたりせず、いつでも前向きに進むこと、さらに、不撓不屈の精神をもって物事に当たること。なるほど、イエスが十字架上で示した愛は、実にインパクトがあり、それ自体が、私たちの心に光と希望を与えてくれましたが、その内容をブレイクダウンするとこういうことなのか、とよく理解されます。
このようなキリストの十字架愛を教えられ、この愛に生き、物事を進めるように教えられているのが、キリスト教会なのです。しかしコリントの教会は、この手紙が書かれた時点では、そうではありませんでした。そこには、奇跡、癒し、驚くような霊的経験があり、紛れもない宗教団体と思しき姿がありましたが、非寛容、不親切、妬み、自慢、高慢、無礼、自己利益、怒り、不正、不真実、不信、短気が横行する、いわばキリストの十字架愛には全く欠けた、何とも悲しい残念な現実があったのです。
3.愛を求める(13:8-13)
11節、パウロは、大人になりましょう、と言います。やはり、成長することでしょう。教会に、衝突や様々な混乱があるとすれば、それは、子どものクリスチャンが多すぎるためです。やはり、そのような現実に気づかされるところがあるとしたら、どこかで私は信仰的な大人になろう、もう、妬んだり、自分のことだけを考えたり、人に批判的な目を向けたりするのは、やめよう、キリストの十字架愛に生きる、まことのキリストのしもべになろう、と決断することです。あなたの霊の指導者である牧師と共に教会の完成に務めましょう。
1 Corinthians 13: A Hymn of Love
1 The Love of the Cross of Christ is the Center of the Church (13:1-3)
This chapter of the Bible has been called the "hymn of love" and has become a familiar part of the Bible. However, it is important to understand this passage not only in isolation, but also in the context of the preceding and following chapters. In other words, this passage is about the gift of love, which is a "more excellent gift" than the gifts of the Spirit that began in chapter 12. As we saw in chapter 11, the gifts of the Spirit included wisdom, faith, healing, miracles, discernment, support, and many others. These were spoken of as gifts given by God for the completion of the church. And the gift that the church should seek and desire even more is love, he said. Indeed, this is what makes the Christian Church unique. It is the love of the cross of Christ that can be heard only in the Christian Church and not in any other religion. This is what characterizes the Church as the Church of Christ.
2. What Love Is (13:4-8)
Beginning in verse 4, Paul lists 15 characteristics of the love of the cross of Christ. First of all, the love of the cross is characterized by patience with others, responding with good will even when treated badly, not being offended by the success of others, remembering one's own shortcomings and being respectful, respecting courtesy and politeness, remembering the favor received from others rather than one's own rights, having the ability to control one's heart even when angry, to not count evil, that is, to forget the evil done by others; to seek the light rather than the darkness; to value truth; to have the strength to endure any insult, any rudeness, any disappointment; to interpret things with good intentions and to trust others; to never give up even when things go wrong and to always move forward; to be positive even when things go wrong; to be willing to do what is necessary to make things better; to be a good person even when it takes a lot of effort. To be able to always move forward, to never give up, even when things go wrong, and to approach things with a spirit of strength and perseverance. Now, the love that Jesus showed on the cross had a great impact and in itself gave light and hope to our hearts, but when we break down the content of the message, we often understand that this is what it is all about.
It is the Christian church that is taught this kind of love for the cross of Christ and taught to live and do things in this love. But that was not the church in Corinth at the time this letter was written. There were miracles, healings, amazing spiritual experiences, and what appeared to be an unmistakable religious community, but there was a sad and unfortunate reality of intolerance, unkindness, envy, boasting, pride, disrespect, selfishness, anger, injustice, untruth, unbelief, short temper, and a complete lack of the love of the cross of Christ, so to speak. The love of the cross is the most important thing in the world.
3. seek love (13:8-13)
In verse 11 Paul says let us grow up. We are supposed to grow up. If there is conflict and confusion in the church, it is because there are too many child believers. When we are reminded of this reality, somewhere along the way we must decide to become a faithful adult, to stop being jealous, thinking only of myself, and casting a critical eye on others, and to become a true servant of Christ, living in His love of the cross. Work with your spiritual leader, your pastor, for the perfection of the Church.

【シーズン6】コリント人への手紙第一11章 礼拝の秩序、服装と聖餐【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月03日 09時45分25秒 | パウロ書簡
1コリント人への手紙11章 礼拝の秩序、服装と聖餐
1.文脈
1節「私がキリストに倣う者であるように、あなたがたも私に倣う者でありなさい」とパウロは言います。これは、10章からの続きで、結局、神の栄光を現すように生きるというのは、キリストの足跡に従って生きると言うことに他なりません。結論が述べられたと言うべきでしょう。
そこでこの11章の2節から、14章の終わりまで、パウロは、別のトピック、礼拝に関わる種々混乱した教会の状況について、語っていきます。
2.かぶり物を巡って(11:1-16)
最初に女性の服装についてです。私が牧師として駆け出しの頃、牧師は、スーツにネクタイが一般的でしたが、今はそうではありません。時代によって、礼拝で受け入れられる服装というものがあります。当時の女性たちは、公の場ではベールをかぶるのが一般的でした。しかし、恐らく様々な文化が混じり合うコリントの教会では、そうではない女性たちもいたようです。
そこでパウロの考え方ですが、3節、一見、神、キリスト、男、女と下る序列的な秩序を語っているようです。しかし、結論はそうではありません。また、パウロは、髪のある女に対して、髪の無い男を想定し、対比的に語っているようです。パウロは、伝承によると禿げ頭であったと言われますから、ここにはパウロ特有のユーモアもあるのかもしれません。ともあれ、男は髪が無くても神の栄光の現れがある者として造られているが、女はそうではない。そして女にとって頭を剃ったりすることは恥ずかしいことだ。そのような女には、「権威のしるし」として被り物が必要だ、と言うわけです。
そしてパウロは、先の3節で語った序列制については、11節、実際にはないのであって、どちらが上か下かというものはない、平等であると言います。そして、髪が女の栄誉であることを認めつつも、それは権威のしるしではない、とし、髪が無くても権威のしるしを与えられている男性が、髪を長くすることに腐心するなど恥ずかしいことではないか、ということでしょう。
3.愛餐会と聖餐式を巡って(17-22)
次に、17節から愛餐の問題が取り上げられます。今日でも教会では、礼拝の後に、食事を一緒にする愛餐会という時間を持つことがあります。コリントの教会も同じだったのでしょうが、それは、教会分派の問題で、神の家族としての一体感のあるものではなく、それぞれめいめいに群れて食べ、貧しい者に対する配慮もない、という状態でした。つまり愛餐会の「愛」と言う文字がつくような親しい食事会ではなくなっていたわけです。
ただここでパウロが問題にしたのは、愛餐会を回復することではなくて、愛餐会と聖餐式を区別すること、そして教会で行う必要のあるものは聖餐式である、ということです。聖餐式はパンとぶどう酒を使い、キリストの十字架の死を覚えるための特別な機会です。それは、腹を満たしたり、楽しい時を過ごしたりする愛餐会とは違います。それは、主が命じられたものであり、教会がキリストにあって一つであることを確認するとても重要な機会です。それは、教会でやるとしても、親睦を目的とするものは、各自家で行いなさい、というわけです。
コロナ後、愛餐会が回復しないと嘆く教会が多いと聞きます。しかし、私は、無理に回復する必要もないように思います。むしろ、教会で回復すべきは聖餐の恵みです。教会はある意味で居場所であり、安らぎの場です。しかし何に安らぎを見出すか、それは人間的な親しさではなく、キリストにある罪の赦しと恵みなのです。キリストにあって、安らぎ、一つ心になる場それが教会です。聖餐に深い霊的な感動の一致がある、それこそ、私たちが祈り求めなくてはならないことかと思います。

1 Corinthians 11: Order of Worship, Clothing, and Communion
1. Context
Verse 1: "Be ye imitators of me, as I am of Christ," says Paul. This is a continuation of chapter 10, for to live in such a way as to reveal the glory of God is to live in the footsteps of Christ. We should say that the conclusion has been stated.
So from verse 2 of this chapter 11 to the end of chapter 14, Paul goes on to talk about another topic, the various confusing church situations related to worship.
2. About head covering (11:1-16)
First, let's talk about women's clothing. When I started as a pastor, it was common for pastors to wear a suit and tie, but this is not the case anymore. Depending on the era, there is a certain type of dress that is acceptable in worship. In those days, it was common for women to wear a veil in public. But in the church in Corinth, which was probably a mixture of cultures, some women did not.
So Paul's idea, verse 3, seems at first glance to speak of a hierarchical order descending from God, Christ, man, and woman. But the conclusion is not so. Paul also seems to be speaking in contrast, assuming a man without hair as opposed to a woman with hair. Paul is said to have had a bald head, according to tradition, so perhaps there is some Pauline humor here. In any case, men are created to be manifestations of God's glory even without hair, but women are not. And for a woman to shave her head is shameful. Such a woman, he says, needs a head covering as a "sign of authority.
And Paul is saying that the hierarchical system that he was talking about earlier in verse 3, verse 11, is not really there, that there is no one above or below the other, that they are equal. And while he acknowledges that hair is a woman's honor, he says that it is not a sign of authority, and that it would be shameful for men, who are given signs of authority even without hair, to be corrupted by having long hair.
3. The Sacrament of Love and the Sacrament of Holy Communion (17-22)
Next, the topic of the sacrament of love is addressed, beginning in verse 17. Even today, churches sometimes have a time after worship called the sacrament meeting where they share a meal together. The church in Corinth may have done the same, but it was a matter of church division, and instead of a sense of unity as God's family, each member ate in groups, and there was no consideration for the poor. In other words, it was no longer a friendly meal as the word "love" in the word "love feast" implies.
Paul's point here is not to restore the sacrament of love, but to distinguish between the sacrament of love and the sacrament of the Lord's Supper, and what needs to be done in the Church is the sacrament of the Lord's Supper. A sacrament is a special occasion to use bread and wine and to remember Christ's death on the cross. It is not a sacrament to fill your stomach or have a good time. It is something the Lord has commanded and a very important way to affirm that the Church is one in Christ. Therefore, even if you do it in a church, you should do it in each of your own homes for the purpose of fellowship.
I have heard many churches complain that their sacrament meetings have not recovered after Covid-19. However, I don't think it is necessary to force them to recover. Rather, what needs to be restored in the Church is the grace of the sacrament. The Church is, in a sense, a place to be, a place of rest. But what is it in which we find comfort? It is not human intimacy, but the forgiveness of sins and grace in Christ. The church is a place where we can be at peace and united in Christ. The sacrament is a place of deep spiritual unity, and that is what we need to pray for.


【シーズン6】コリント人への手紙第一9章 福音宣教が進むために【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月02日 10時20分02秒 | パウロ書簡
1コリント人への手紙9章 福音宣教が進むために
1.自分にも謝儀を得る権利はある(9:1-15)
強い信仰者と弱い信仰者、そのような言い方はよく使われます。しかし、教会の現場で話を聞いていると、本当はどっちが強いのか、弱いのか、わからない、そう思うこともあります。パウロは、強い信仰者というのは、何事にも縛られない人である。しかし、その自由さを押し付けない、つまり自由だからと他人の心に無神経な人ではない、場合によっては、自分の自由を喜んで制限できる人だ、と語るのです。これには納得です。私は強い信仰者だ、自由だと自由を押し付ける人は、逆に弱い信仰者、つまり未熟な信仰者じゃないかと思うところです。
具体的にパウロは自分の例を語ります。まずパウロは、自分が使徒であることを明言します。彼はいわゆる十二使徒ではありませんでしたが、ダマスコの途上で、復活のイエスと直接出会い、イエスに直接召されて使徒とされました。彼の働きによってコリント教会が誕生したことは、少なくともコリント教会に対しては、彼は使徒である証拠だと述べています(1、2節)。そしてその使徒には、教会に生活を支援してもらえるなど、様々な権利があるのではないかと言います。
パウロはその主張を四つの根拠によって正当化しています。一つは7-8節で、一般常識、つまり世の慣例を取り上げます。また、9-12節、旧約聖書の教えをあげます(申命25:4:8-12節)。さらに13節、旧約時代の慣例(民数18:8-32)、そして最後に、14節、イエスの教えをあげます。こうしてパウロは、教会の働き人として、自分が教会から報酬をもらって生活する権利がある、けれども、その権利を自分は用いようとはしなかった、と主張するのです(15節)。
なぜか、それは一つには、16節、自分にとって宣教はお金を貰わないですべき事情があったからだ、と言います。私は自分でコリント教会の開拓を選んで始めたわけではない。むしろ、神に特別に担わされたのだ、そのことを考えるならば、この特別な分は無報酬でいたしますと思わざるを得ない働きだった、と言うのでしょう(17、18節)。実際、パウロはいつも完全に無報酬で働いてはいません。ピリピの教会からは、支援を受けています。ですから、後で述べますが、コリントの教会に対しては、こう語らねばならない事情があった、と理解しておかなくてはいけない部分です。
2.自由を制限する本当の理由(9:19-27)
ともあれパウロは、自由がありながら、自由を制限する、つまり強い信仰者になることが大切で、それは、19節「より多くの人を獲得するため」つまり、キリストの救いをより多くの人に理解してもらい、受け入れてもらうためである、と言います。そのためであれば当然主張できる権利も自分は主張しない、というわけです。
当時ギリシアの町にはたくさんの巡回教師、説教者が溢れていて、その大部分は金儲けの仕事でした。パウロは、自分の働きに相応しい報酬を求めることで、同類の者と思われ、福音の価値が減じられることを望まなかったわけです。権利を用いることが福音宣教の妨げとなるなら、そのようにはしない、というわけです。
24節、パウロは、スポーツ選手のイメージを取り上げています。選手が競技において賞を獲得するために、自制心を働かせながら、ベストを尽くす、伝道者も同じだと言います。伝道者は、福音宣教が進む、その目的に沿って全てを考える。そして自分の自由を制限することも厭わない、と。本当に信仰の強い人というのは、自由人でありながら、自由にも縛られない人だと言えます。
1 Corinthians 9: For the Progress of the Gospel Mission
1. You Have the Right to Receive Recognition (9:1-15)
Strong believers and weak believers, such phrases are often used. However, when I listen to people in the church, I sometimes think that it is hard to tell who is really the stronger or weaker believer. Paul says that a strong believer is one who is not bound by anything. But he tells us that he does not impose this freedom, that is, he is not a person who is insensitive to the hearts of others because he is free, but a person who is willing and able to limit his own freedom, as the case may be. I agree with this. I am a strong believer, and I would think that someone who pushes for freedom in order to be free is, on the contrary, a weak believer or an immature believer.
Specifically, Paul speaks of his own example. First of all, Paul makes it clear that he is an apostle. He was not one of the so-called twelve apostles, but on his way to Damascus he had a direct encounter with the risen Jesus and was directly called by Jesus to be an apostle. He says that the birth of the Corinthian church through his ministry is proof that he is an apostle, at least to the Corinthian church (vv. 1, 2). He then says that this apostle may have various rights, including the right to have the church support his life.
Paul justifies his claim on four grounds. The first, in verses 7-8, addresses common sense or the conventions of the world. In verses 9-12 he gives the teaching of the Old Testament (Deuteronomy 25:4,8-12). Then, in verse 13, he discusses the customs of the Old Testament era (Numbers 18:8-32), and finally, in verse 14, he discusses the teachings of Jesus. Paul argues that as a worker in the church, he has the right to live off the church, but that he has not exercised that right (v. 15).
One reason, he says in verse 16, is that there were circumstances in which he should not be paid for his missionary work. I did not choose to pioneer the Corinthian church on my own. Rather, he would say that God had given him a special assignment, and in light of that, he had to be willing to do that special part of the work without pay (vv. 17, 18). In fact, Paul did not always work completely without pay. He was supported by the church at Philippi. Therefore, as we will see later, it is important to understand that there were circumstances that forced him to speak this way to the church in Corinth.
 2. the real reason for limiting freedom (9:19-27)
In any case, Paul says that it is important to be a strong believer, that is, to limit one's freedom, even though one has freedom, in order to "win more people," v. 19, that is, to have more people understand and accept the salvation of Christ. He says that he is not claiming any rights that he could naturally claim for this purpose.
At that time the Greek cities were filled with itinerant teachers and preachers, most of whom were in the business of making money. Paul did not want to be considered one of them, and he did not want to diminish the value of the gospel by demanding a fee for his work. He would not use his rights to hinder the preaching of the gospel.
In verse 24, Paul uses the image of the athlete. He says that athletes do their best by exercising self-control to win prizes in competition, and the same is true of evangelists. The evangelist thinks of everything in terms of the goal, which is the advancement of the gospel mission. And he is willing to limit his own freedom. It can be said that a truly strong person of faith is one who is a free man, but who is not bound by his freedom.
2. the real reason for limiting freedom (9:19-27)
In any case, Paul says that it is important to be a strong believer, that is, to limit one's freedom, even though one has freedom, in order to "win more people," v. 19, that is, to have more people understand and accept the salvation of Christ. He says that he is not claiming any rights that he could naturally claim for this purpose.
At that time the Greek cities were filled with itinerant teachers and preachers, most of whom were in the business of making money. Paul did not want to be considered one of them, and he did not want to diminish the value of the gospel by demanding a fee for his work. He would not use his rights to hinder the preaching of the gospel.
In verse 24, Paul uses the image of the athlete. He says that athletes do their best by exercising self-control to win prizes in competition, and the same is true of evangelists. The evangelist thinks of everything in terms of the goal, which is the advancement of the gospel mission. And he is willing to limit his own freedom. It can be said that a truly strong person of faith is one who is a free man, but who is not bound by his freedom.


【シーズン6】コリント人への手紙8章 弱い者へ配慮する行動【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年07月31日 11時51分34秒 | パウロ書簡
1コリント人への手紙8章 弱い者へ配慮する行動
1.偶像にささげた肉
コリント教会の人々がパウロに回答を求めた第二のことは、「偶像に献げた肉」についてでした。「偶像に献げた肉」は、ギリシア語では、エイドーロストンです。一般的に、「ささげ物」と訳されるギリシア語に使われるのは、ヒエロストン(聖なる置物)、あるいは、セオストン(神への置物)です。しかし、パウロに質問した人は敢えて違う単語を用いました。それは、ささげ物が、本当の神ではなく偶像に献げられたものであることを意識したためなのでしょう。そして、そのような肉を食べて良いものか、と悩んでいたわけです。
当時は、神殿にささげ物をした人が、宗教儀式で余った肉をもらい受け、それで宴会を開くこともありました。そこで、そのような集まりに出た肉を、食べてよいものかどうか悩む者がいたわけです。
また、実際には、店頭で売られている肉のほとんども、既に偶像崇拝の供え物とされたものでした。というのは、国で肉を献げる場合、使いきれなかった肉は市場に売りに出されたのです。しかも、当時の人たちは悪霊の存在を真面目に信じていました。悪霊は、人間に取りつく機会を狙い、食物と一緒に体に乗り移り、人を狂わすと考えられていたのです。このような危険から守られるために、当時の人々がしたことは、善神に肉を献げることでした。そうすれば、肉はきよめられるからです。
しかし善神、悪神、いずれにしろ、そのような異教的な儀式を潜り抜けた肉を食べてよいかが問題でした。
2.愛の配慮を大事にする
パウロの回答を見てまいりましょう。パウロは言います。偶像というものは想像上のもので、実際に存在するものではない。そのような神が口から入ってくることもないでしょう。気にする必要はありません。神々と呼ばれるものが地上にどれほどあろうと、まことの神はただお一人、目に見えない天地創造の、父なる神のみです、と言うわけです。ただ、それにしても、何となく気持ち悪い。迷信的な違和感、嫌悪感を覚えることはあるから、そういう思いになる人への配慮は大事にしましょう、と言うわけです。
1節「愛は人を育てます」は、ギリシア語では、オイコドメオーの一語です。もともと家を建てることを意味することばで、パウロは、教会を建てあげる意味で、このことばをよく使っています。つまり、教会を建てあげるに必要なのは知識ではなく、愛である、パウロはそう確信していました。
教会の活動の難しさは、何が正しいのか、ということをわかっているだけではなく、愛の配慮がどれだけできるか、ということでしょう。他者や迷信の影響を受けやすい躓きやすい人がいるなら、そのような人に配慮し、彼らが育つために、周りが自制を働かせることもあるのです。自分がよければよいのだ、と乱暴な態度ではなく、弱い兄弟を混乱させたり、躓かせたりしない心を持つ。それが強いキリスト者でしょう。愛の働く関係が大事にされるのが、神の家族と呼ばれる教会でもあるのです。教会は素晴らしいところです。
1 Corinthians 8: Acts of concern for the weak
1. Meat Offered to Idols
The second thing the Corinthians wanted Paul to answer was about "meat offered to idols. The Greek word for "meat sacrificed to idols" is eidoloston. The Greek word commonly used to translate "sacrifice" is hieroston (holy ornament) or theoston (ornament to God). However, the person who questioned Paul dared to use a different word. It was probably because they were aware that the offering was not to the true God, but to an idol. And they wondered if they could eat such meat.
In those days, people who made offerings to the temple sometimes received meat left over from religious ceremonies and held banquets with it. Some people wondered whether they could eat the meat from such gatherings.
In fact, most of the meat sold in the shops had already been made into idolatrous offerings. This is because when meat was sacrificed in the countryside, the unused meat was sold on the market. In addition, people at that time seriously believed in the existence of evil spirits. They believed that evil spirits would take advantage of the opportunity to possess people, and that they would take possession of the body along with the food and drive the person insane. In order to be protected from such dangers, the people of that time offered their flesh to the good God. This was because the flesh would be purified.
But the question was whether it was acceptable to eat meat that had gone through such pagan rituals, whether of the good god or the evil god.
2. love and care
Let us look at Paul's answer. Paul says, "Idols are imaginary things. Idols are imaginary, not real. Such a god would not even come into your mouth. There is no need to worry about it. No matter how many things on earth are called gods, he says, there is only one true God, the invisible God of creation, God the Father. But even so, it is kind of strange. There are times when we feel superstitious discomfort or disgust, so we say that we should value consideration for those who feel that way.
Verse 1, "Love builds people up," is a Greek word, oikodomeo. Originally it meant to build a house, and Paul often uses this word in the sense of building up the church. In other words, Paul was convinced that what is needed to build the church is not knowledge, but love.
The difficulty in the work of the church will be not only in knowing what is right, but also in how much we can care for love. If there are stumbling blocks who are easily influenced by others and superstition, then we must be considerate of them and exercise restraint around them so that they can grow up. Not with a violent attitude of "it's good enough for me," but with a heart that does not confuse or trip up a weaker brother. That is a strong Christian. The working relationship of love is also cherished in the church, which is called the family of God. The Church is a wonderful place.