朝の時間

2012年04月24日 12時46分30秒 | 日記

英語のページはこちらです。

 

始業時間になるまでの朝の時間に図工室へ来て制作をがんばる人たちがいます。

4年生の二人で授業時間に描いている作品の続きをしています。

ゆっくりとした時間の中で描けるのでずいぶんはかどるようです。

 


 Pottery Challenge (Grade 3)

2012年04月24日 07時00分00秒 | Grade 3

The japanese page is this page.

 

Students from Grade 3.

There are many ways to make pottery.

We made a cup like we made a plate.

The handle was the most difficult part for the children.

It dries surprisingly fast, and then gets lots of cracks.

 The more you work with the clay the harder it gets.

 Lots of people were happy to have made their own unique work.

We made some pretty good cups.

Please come and have a look!!


It’s delicious! -This is my favorite dish!- (Grade2)

2012年04月23日 15時33分18秒 | Grade 2

The japanese page is this page.

 

Students from class B.

 

For this lesson we look at “Resemblances”.

“Resemblances” is you have something which looks like something else.

This time, our theme is food. We will try to make something to do with food.

We could do something to do with lunch, the box it is served in for example. Try to think of your own idea.

Today we practiced making lunch-boxes.

 

“Teacher! I’ve made a lunch-box in the shape of a musical note!”

 

 What a good idea! You made it from the part which isn’t the box!

 Clever ideas were used to make lots of different boxes.


遊ぶの大すき!(4年生)

2012年04月23日 14時35分32秒 | 4年生

英語のページはこちらです。

 

A組の様子です。

お手玉、けん玉、あや取り、紙風船…などの昔からある遊びを題材にしました。

画用紙の画面をどう使ったら自分の描きたいようになるか考えています。

時にはモデルの人に手の位置や角度など注文を付けます。

みんな一生懸命描いていました。

モデルの人は写真だけ見ると遊んでいるように見えるのがおもしろいですね。

絵の中の人は遊んでいる様子が伝わってきますね!

 


People and shiny instruments (Grade 6) Part 3

2012年04月23日 14時05分28秒 | Grade 6

The japanese page is this page.

 

Students from Class A

 

The back of the classroom is decorated with a thousand paper cranes.

It is for the our school trip coming soon.

We got to work quickly to try and finish the activity.

We had been thinking about how to draw what we want to express.

 

People from music club taught how to hold the instrument properly.

They explained how and why to hold it like this.

 “Ahh, it’s easy to hold!”

somebody said.

 

We don’t often get the chance to look at brass.

We drew about the things we found interesting.

You can get an impression of the weight of the instrument.