空人 ~飛べ!わたしのこころ~(5年生)その2

2013年01月25日 13時59分49秒 | Grade 5

C組の様子です。

 

帯での造形が見えるうちに鑑賞活動を行いました。

ひとつは帯の組み合わせがとても美しく、帯で構成された形を記憶に

残しておかせたいのと、もうひとつはその形を表現するためにどのよう

な工夫をしているかお互いに知るためでもあります。

交流活動のポイントのひとつに、どんな色や模様を着色したらよいか想

像してみることを設定しました。それが参考になった人も多いようでした。

 

その後、キッチンペーパーを張り付る活動をしました。

キッチンペーパーが表面を覆ってくると、

「あぁ、こうなるのか!」

と次第に姿を現してくるボリューム感に驚いている人もいました。

 

次回はさらにキッチンペーパーを張り付けていきます。

どんな感じに仕上がるのか楽しみです。


Painting a bumpy picture. (Grade 5)

2013年01月18日 08時30分00秒 | Grade 5

The japanese page is this page.

 

Students from class A.

We needed to collect materials for this theme.

People used materials they had brought.

We used material to build up a texture and make our finished work.

Different materials were used to make different designs.

We used glue to stick the material down.

You could use the same material lots of times.

You can make your own individual idea.

The picture was covered with liquid clay before adding colour.

 I’m looking forward to see how they look when finished.


Made from circles. (Grade 5) part 7

2013年01月11日 16時30分00秒 | Grade 5

The japanese page is this page.

 

Students from class C.

 

After adding the finishing touches we had an exchange activity.

Ms. T is passing through

 “Class C always make such big pieces of work”

She says.

I like to see work which is tall or long or has a big volume.

 Some of these don’t even fit on a desk…

 It needs help from the person in front to show this work!!

There are lots of cute pieces of work!!

“Wow, Ms.M this piece is good!”

the teacher says.

 “Yes it is”

Comes the reply

 It’s good to have confidence in your work and know when it is good.