alan_k『Echolocation 』エコロケーションWord,Sound,Art,Spirit,connect…

エコーロケーション。水中ではクジラが自分で発した声による、反響(音)を受け止める。音と言葉により私たちは繋がっていく。

勝手にColdplay⑥ " A Sky Full Of Stars"(和訳)

2017-12-17 17:55:50 | 2014 in music
まだやるんかい!ってことで、諦めの悪い人間で申し訳。
この曲はカナダ出身のDJ Avicii との共同制作曲です。Something just like thisもそうだけど、宇宙や銀河の星々を表現するときはシンセサイザーサウンドがマッチする気がする。
富田勲さんとか、私が幼い頃から聴いてる小室哲哉さんもそうだったよね。


この"I think I saw you"という不確実な表現が大好きだ。

I really like the this words insecurity "I think I saw you".



A Sky Of Full Stars

僕の全てを君に捧げるんだ
君はどんな小道でも照らすんだ
僕をどこへ向かわそうとも
僕自身を掻き乱そうとも
構わない
君がそうしようとしても構わないよ
だって空は
空は輝く星でいっぱいなんだ
僕は君を見た気がしたんだよ

君の腕の中で最後を迎えたい
君は暗闇を得る数より
輝きを得る方がはるかに多いんだ
君に僕の全てを捧げるよ
僕をどこへ向かわそうとも
僕をどんなに掻き乱そうとも
君がそうしたとしても
構わないんだ
だって空では
星々が光輝いてるんだ
僕は君を見てる気がするよ
僕は君に会っている気がするんだよ

天国にいるような眺めだ
君は天国の景色そのものだよ


'Cause you're a sky, 'cause you're a sky full of stars
I'm gonna give you my heart
'Cause you're a sky, 'cause you're a sky full of stars
'Cause you light up the path

I don't care, go on and tear me apart
I don't care if you do, ooh
'Cause in a sky, 'cause in a sky full of stars
I think I saw you

'Cause you're a sky, 'cause you're a sky full of stars
I wanna die in your arms
'Cause you get lighter the more it gets dark
I'm gonna give you my heart

I don't care, go on and tear me apart
I don't care if you do, ooh
'Cause in a sky, 'cause in a sky full of stars
I think I see you
I think I see you

'Cause you're a sky, you're a sky full of stars
Such a heavenly view
You're such a heavenly view




Coldplay - A Sky Full Of Stars (Official audio)


最新の画像もっと見る

コメントを投稿