「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

気づきを深める - 2

2019-01-22 17:25:30 | To gain it (得る、もたらす)
気づきを深める - 2

 自分の観念 (考え、感情) を常に識別して、気づきを深めます。

 あなたの負担は、誤った自己同一化 (自己識別) です - それらをすべて放棄してください。

I am now 74 years old. And yet I feel that I am an infant. I feel clearly that in spite of all the changes I am a child.
My Guru told me: that child, which is you even now, is your real self (swarupa).

Go back to that state of pure being, where the 'I am' is still in its purity before it got contaminated with 'this I am' or 'that I am'.

 私は、今74歳です。 それでも私は、子供のように感じています。私は、すべての変化にもかかわらず、私は子供であることを、はっきりと感じます。

 私のグル (師) は、私に言った:今でもあなたである、その子供は、あなたの本当の自己です (swarupa:スワルパ)。

 「これは私だ」または、「あれが私だ」と汚される前は、「私は在る」という言葉はまだ純粋です。純粋な存在の、その状態に戻ります。

注記:swarupa:スワルパ
What does Swarupa mean?
The name Swarupa is of Hindi origin.
The meaning of Swarupa is "truth".

Swarupa is generally used as a girl's name.
It consists of 7 letters and 3 syllables and is pronounced Swa-ru-pa.

スワルパとは、どういう意味ですか?
スワルパという名前は、ヒンディー語の由来です。
スワルパの意味は「真実」です。

スワルパは、一般に女の子の名前として使用されます。
それは、7文字と3音節から成り、Swa-ru-paと発音されています。




参考:
I_Am_That-51
Talks with Sri Nisargadatta Maharaj より


    51. Be Indifferent to Pain and Pleasure
    51. 痛み (苦痛) と喜び (快楽) に無関心になる




 

Questioner: Yet I feel I am not as helpless as you make me appear. I feel I can do everything I can think of, only I do not know how. It is not the power I lack, but the knowledge.


質問者:それでも私は、あなたが言われるほど、無力ではないと感じます。 私は、私が考えることができる、すべてをすることができると感じます。私は、方法がわからない。それは、私が欠けているのは、力ではなく、知識がないのです。


Q: Yet I feel I am not as helpless as you make me appear. I feel I can do everything I can think of, only I do not know how. It is not the power I lack, but the knowledge.

M: Not knowing the means is admittedly as bad as not having the power!
But let us drop the subject for the moment; after all it is not important why we feel helpless, as long as we see clearly that for the time being we are helpless.


    M:あきらかに、手段を知らないことは、確かに、力を持たないのと同じくらい悪いことです!

     しかし、とりあえずこの話題を、おいておきましょう。結局のところ、当分の間私たちは、無力であることを明確に見ている限り、なぜ無力を感じるのかは、重要ではありません。


I am now 74 years old. And yet I feel that I am an infant. I feel clearly that in spite of all the changes I am a child.
My Guru told me: that child, which is you even now, is your real self (swarupa).
Go back to that state of pure being, where the 'I am' is still in its purity before it got contaminated with 'this I am' or 'that I am'.
Your burden is of false self-identifications -- abandon them all.
My Guru told me -- 'Trust me. I tell you; you are divine. Take it as the absolute truth. Your joy is divine, your suffering is divine too. All comes from God. Remember it always. You are God, your will alone is done'.


     私は、今74歳です。 それでも私は、子供のように感じています。私は、すべての変化にもかかわらず、私は子供であることを、はっきりと感じます。

     私のグル (師) は、私に言った:今でもあなたである、その子供は、あなたの本当の自己です (swarupa:スワルパ)。
     「これは私だ」または、「あれが私だ」と汚される前は、「私は在る」という言葉はまだ純粋です。純粋な存在の、その状態に戻ります。

     あなたの負担は誤った自己同一化 (自己識別) です - それらをすべて放棄してください。
     私のグル (師) は私に言った - 「私を信頼しなさい。私はあなたに言います; あなたは神性です。絶対的な真実としてそれを受け取ります。あなたの喜びは神性です、あなたの苦しみも神性です。すべて神から来ています。それを、常に覚えていてください。あなたは神であり、あなたの思い (意志) だけが、なされています」。


I did believe him and soon realised how wonderfully true and accurate were his words.
I did not condition my mind by thinking: 'I am God, I am wonderful, I am beyond'. I simply followed his instruction which was to focus the mind on pure being 'I am', and stay in it.


     私は、彼を信じていましたし、すぐに彼の言葉が、どれほど素晴らしく、真実かつ正確であるかを実感しました。

     「私は神であり、私は素晴らしいです、私は超えています」と考えることによって、私の心を条件付け (調整) することはしませんでした。 私は、「私は在る」である純粋な状態に心を集中し、その中に留まるという、彼の指示に従っただけです。


I used to sit for hours together, with, nothing but the 'I am' in my mind and soon peace and joy and a deep all-embracing love became my normal state.
In it all disappeared -- myself, my Guru, the life I lived, the world around me. Only peace remained and unfathomable silence.


     私は、何時間も座っていましたが、「私は在る」以外、私の心の中には何もいなくて、間もなく平和と喜び、そして、心を包み込むような深い愛が、私の正常 (通常) な状態になりました。

     その中で、すべては消えました - 私自身、私のグル (師)、私が生きた人生、私の周りの世界。 ただ、平和だけが残り、計り知れない沈黙が残りました。






気づきを深める - 3
(2019-01-23 18:58:13 | To gain it (得る、もたらす))

この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 気づきを深める - 1 | トップ | 気づきを深める - 3 »
最新の画像もっと見る

To gain it (得る、もたらす)」カテゴリの最新記事