「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

Origins of the Sedona Method - セドナメソッドの起源

2013-03-22 19:39:12 | Sedona Method
Origins of the Sedona Method - セドナメソッドの起源


Origins of the Sedona Method

セドナメソッドの起源

As my friendship with Lester developed, I discovered more about him that confirmed my initial impressions. He was a man who had mastered life’s greatest challenge. In 1952, at age 42, Lester, a physicist and successful entrepreneur, was at the pinnacle of worldly success, yet he was an unhappy, very unhealthy man. He had many health problems, including depression, an enlarged liver, kidney stones, spleen trouble, hyperacidity, and ulcers that had perforated his stomach and formed lesions. He was so unhealthy, in fact, that after having his second coronary, his doctors sent him home to his Central Park South penthouse apartment in New York City to die.

レスターとの友交が発展したので、私は私の第一印象を確認し彼についての詳細を発見しました。
彼は、生命の最もすばらしいチャレンジに熟達した男性でした。
1952年には、42歳で、レスター(物理学者と成功した企業家)は世間の成功の頂点にいました、それでも、彼は不幸な、非常に不健康な男性でした。
彼には、落ち込み、拡大した肝臓、腎結石、脾臓トラブル、過酸症と胃を突き通して、障害を作った潰瘍を含む多くの健康問題がありました。
彼は実際非常に不健康でした、彼の2番目の冠状動脈を持っていた後、彼の医者は、死ぬためにニューヨークシティーの彼のセントラル・パーク・サウス高級マンションの彼の家へ行かせました。

Lester was a man who loved challenges. So, instead of giving up, he decided to go back to the lab within himself and find some answers. Because of his determination and concentration, he was able to cut through his conscious mind to find what he needed. What he found was the ultimate tool for personal growth―a way of letting go of all inner limitations. He was so excited by his discovery that he used it intensively for a period of three months. By the end of that period, his body became totally healthy again. Furthermore, he entered a state of profound peace that never left him through the day he died on January 18, 1994.

レスターは挑戦を愛した男だった。それで、あきらめる代わりに、彼は、心の中で研究室に戻って、いくつかの答えを見つけることに決めました。決定と集中のために、彼は彼が必要としたものを見つけるために意識を切り離すことができました。彼が見つけたものは、個人的成長用の、すべての内側の制限を手放す方法のための究極のツールでした。
彼は、3ヵ月間集中的にそれを使ったように、発見に興奮していました。その期間の終わりまでには、彼の体は再び完全に健康になりました。
さらに、彼は、1994年1月18日に死亡した日に、彼は決して残されない深遠な平安の状態に入った(深遠な平安の状態になりました)。

What Lester discovered firsthand is that we are all unlimited beings, limited only by the concepts of limitation that we hold in our minds. These concepts of limitation are not true; furthermore, because they’re not really true, they can easily be released or discharged. Lester’s experience made him understand that not only could he practice this technique himself, he could teach others how to do it as well. As a result, he began working with people, both in small groups and individually.

レスターが直接に発見したものは、我々がすべての無限の存在(all unlimited beings)であるということです。そして、我々が(私たちが)心の中に保持する制限の概念によってのみ制限されます。
制限のこれらの概念は、真実でありません; 更に、実際に真実ではないので、それらは容易に(簡単に)解放されるか、排出(放出)することができます。
レスターの経験は、彼にそれを理解させました。

そして、彼はこの技術自身を行うことができたか(彼がこのテクニックを自分で練習できるだけでなく)、彼は、同様にそれをする方法を他のものに教えることができました。
この結果を受けて、小さなグループにおいて、そして、個々に、彼は人々と働き始めました。

Lester believed strongly that personal growth was not dependant on any external source, including a teacher, and he did not want to be anyone’s guru. But, because of how elevated people felt around him, despite his protestations and attempts to avoid it happening, many of Lester’s students insisted on seeing him as a guru. So, in 1973, Lester realized that his teachings needed to be formalized into a system that he could allow others to teach―leaving him out of the equation. A way to transform his powerful techniques for personal growth into a do-it-yourself system was devised, which is now called the Sedona Method: the topic of this book.

個人の成長が先生(教師)を含む、少しの(任意の)外部ソースにも依存していないと、レスターは強く思っていました、そして、彼はみんなの導師(グル・教祖)でありたくありませんでした。
しかし、なぜなら、起こってそれを避ける彼の主張と試みにもかかわらず、高められた人々が彼の回りに感じた方法のため、レスターの学生の多くは導師(グル・教祖)として彼を見ることを主張しました。したがって、1973年には、レスターは、システムへ彼の教えを形式化する必要があることを理解しました。この本のトピック:自分でやるシステムに個人の成長のための彼の強力な技術を変換する方法は、現在セドナメソッドと呼ばれ、考案されました。
(個人的成長用の彼の強力な技術を自分でやるシステムに転換する方法は考案されました。それは今セドナ・メソッドと呼ばれます:この本のトピック。)


How Releasing Has Influenced My Life

リリースすることは、どのように私の人生に影響しましたか

From the beginning, my relationship with Lester felt like being with a good friend. I was immediately so drawn by him and his teaching that I rapidly took all three of the courses he offered: the Basic Course in November, the Advanced Course in January, and the Instructors Training in February. I was in a rush to learn everything I could. I also started working with Lester on sharing his teachings with the world.

初めから、レスターと私の関係は良い友人と一緒にいるように感じた。 11月のベーシックコース、1月のアドバンスコース、2月にインストラクタートレーニング:私はすぐに私は急速に彼が提供するコースの3つのすべてを取ったこと、彼と彼の指導によって引き出された。私は私ができるすべてを学ぶために急いでいた。私はまた、世界で彼の教えを共有する上でレスターの仕事を始めた。

参考サイト:
Lasting Happiness, Peace and Emotional Well-Being - 永続する幸福、平和および情緒面の健康 - 2
 2013-02-24 20:06:14 | 感情のリリース 

Lasting Happiness, Peace and Emotional Well-Being - 永続する幸福、平和および情緒面の健康 - 1 
 2013-02-24 13:02:48 | 感情のリリース 

最新の画像もっと見る