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Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

感情のリリース - The 5th Way(第5の方法)- 8

2012-04-03 20:08:07 | 感情のリリース
感情のリリース - The 5th Way(第5の方法)- 8

Articles

Fifth Way

Friday, October 22, 2010

The Fifth Way of Surrendering
into Presence-Awareness

by Hale Dwoskin Secret Teacher and Author of The Sedona Method

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Here is how you can explore this in relationship to your feelings and problems.

When you are lost in a feeling or a story from the past or you simply would like to see through the illusion of “me,” ask yourself: Whose feeling, thought, or story is this?

ここに、あなたが感情と問題と関連してどのようにこれを調査することができるかがあります。

過去からの感じあるいは物語に没頭しているか、あなたは、単に「私」の幻覚を見抜きたい場合、あなた自身に尋ねてください:
感覚、考えあるいは物語は誰のものか、これ?

If you are identified with the false center, the answer will be “mine.” If you are not identified with the false sense of “me,” which may happen at any time, there may be an experience of no one and no thing taking delivery or claiming ownership of what is being experienced. If this happens, just rest as that and know that no further questioning is required.

あなたが誤りの中心と同一視されれば、答えは「私のもの」になるでしょう。
あなたが「私」の錯覚と同一視されなければ、誰もないの経験があるかもしれません。それがいつでも起こるかもしれません。また、配達をとるか、あることであるものの所有権を要求するものは経験しませんでした。
これが起こる場合は、それとしてただ休止して、それ以上質問しないことが必要なことを知ってください。

If the answer is “mine,” then ask: In this moment, if you do not go into memory, can you actually find this “me”?

答えが「私のもの」である場合は、尋ねてください:
この瞬間に、メモリ(記憶・経験)に入らなければ、実際に「私」を見つけることができますか。

You can also follow it up with, If there is no me in this moment, is it possible that there has never been one?

さらに、それに従うことができます、で、場合、そこに、である、ない、私、この瞬間に、1つがなかったことはありえますか。

Allow Yourself to Also Notice What Is Here Now.

あなた自身が何が今ここにあるかさらに気づくことを可能にしてください。

You can ask yourself: What is actually here now? Keep asking this simple question until you notice that all mind-generated answers dissolve. Then check to see if it is possible that the Beingness or presence of knowingness that is more obvious in this moment has always been here. In my experience, what we are is always present, but sometimes ignored.

あなた自身に尋ねることができます:
何が今実際にここにありますか。
心に生成された答えがすべて溶けることに気づくまで、この単純な質問をし続けてください。
次に、この瞬間に、より明白な抜け目なさのBeingnessか存在が常にここにあったことがありえるかどうかチェックしてください。
私の経験では、私たちの姿は常に存在しますが、時々無視されます。

You can also ask yourself Are You? And simply rest as the answer to that simple question. Then ask yourself Could you allow that to be enough? Keep asking these questions until you find that the mind no longer feels the need to answer and you are at rest as that which you are.

さらに、あなた自身に尋ねることができます、である?
また、単にその単純な質問に対する答えとして休止してください。
その後、あなた自身に尋ねる、それが十分であることを可能にしていただけませんか。
心がもはや答える必要を感じないことを知り、あなたが、そうであるものとして休息中であるまで、これらの質問をし続けてください。

Allow this to happen naturally without forcing, and do this from your direct experience as opposed to from memory or what you think should be experienced. Also, know that this is really not a technique, but a direct looking through the illusion of separation to the ever present presence that is shining as the love and beauty that you are.

これが強要せずに、当然起こり、かつメモリ、あるいはあなたが経験を積んだべきであると思うことから反対されるようなあなたの直接の経験からこれをすることを可能にしてください。
さらに、これが実際に技術でないことを知っている、しかし常に現在の存在への分離の幻覚による直接に見ること、それは愛と美として光っている、います。

The bottom line is that when you look with an open mind and heart into what is actually being experienced here and now, two things become obvious: First, that the separate “me” with its story of suffering isn’t, and what is here is simply the BeingnessÂ―presence – awarenessÂ―the knowing emptiness that allows for all experiencing.

最終結果は、あなたが実際に、今ここで経験を積んだことの中への広い心および心臓で見る場合、2つのものが明白になるということです:
1位、苦痛のその話を持った「私」はそうではありません、また、何がここにありますか、単にBeingness?存在である?(個別の)
意識、すべての経験を考慮に入れる?知っている空虚。

This is like cutting the head off your problem; and if you do this with an open mind and heart as best you can, you will find that it not only causes your suffering of the moment to release, but will cause huge chunks, if not all, of your attachment to suffering to dissolve as well.

これはあなたの問題から頭のカットに似ています;
また、最良のものとして、広い心および心臓でこれをする場合、あなたはできる、それはリリースするべき瞬間のあなたの苦痛を引き起こすだけでなく、同様に溶かすために苦痛に付属の巨大な塊(すべてではないにしても)をもたらすだろうということを知るでしょう。




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The 5th Way(第5の方法)の英文

Whose feeling, thought, or story is this?
The answer will be "mine".
In this moment, if you do not go into memory, can you actually find this "me"?
If there is no me in this moment, is it possible that there has never been one?

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The 5th Way(第5の方法)の訳文

その思いや物語は誰が感じているものでしょうか?

答えは”私”になるでしょう。

もし、この瞬間に、あなたがその記憶の中に入り込まないのなら、
”私”(思いやストーリーに巻き込まれている私)を見つける事が出来ますか?

そこに(巻き込まれている=思いや物語を感じている)私がないなら、
今、この瞬間、起こっている思いや物語と一つになることは、出来ないと、考えてください。
(と、言う可能性がありませんか?)

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「これは誰の感覚、思考、物語なのだろう?」

「自分自身」

「この瞬間、記憶へ入り込まないのなら、この『私』(という概念)を実際に見分けられるだろうか?」

「この瞬間、『私』が存在していないなら、同一性として存在し続けないことは可能だろうか?」

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