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ブラヴァツキー『秘密教義 第一巻 宇宙発生論』 第三部 付録 第1節 (4)

2014年08月15日 01時23分22秒 | 秘教/オカルト科学
2014年8月15日-1
ブラヴァツキー『秘密教義 第一巻 宇宙発生論』 第三部 付録 第1節 (4)

The Sun is matter, and the Sun is Spirit.
太陽は質料であり、太陽は霊である。

Our ancestors --- the "heathen," --- along with their modern successors, the Parsis --- were, and are, wise enough in their generation to see in it the symbol of Divinity, and at the same time to sense within, concealed by the physical Symbol, the bright God of Spiritual and terrestrial Light.
われわれの祖先たち(「異教徒」)は、それらの現代の後続者たちであるParsis〔「Persians」を意味し、インドに移住したゾロアスター教徒の子孫たち〕とともに、発生において賢明であって、そのなかに神性の象徴を、そして同時に物質的象徴で隠されつつも内において霊的で地上的光の
輝く神をかくかくすることができたし、できるのである。

Such belief is now regarded as a superstition only by rank materialism, which denies Deity, Spirit, Soul, and admits no intelligence outside the mind of man.
このような信念は、神性、霊、魂を否定し、人の心以外では知性を認めない、胸の悪くなるような唯物論によって、今では迷信だとみなされている。


But if too much of wrong superstition bred by "Churchianity" --- as Lawrence Oliphant calls it --- "renders a man a fool," too much scepticism makes him mad.
しかし、もし「教会教」(とLawrence Oliphantが呼ぶのだが)によって育てられた誤った迷信が「人を阿呆にする」のが多すぎるという言うのなら、懐疑論が人を狂わせることも多すぎるのである。

We prefer the charge of folly in believing too much, to that of a madness which denies everything, as do Materialism and Idealism.

唯物論と観念論が行なうような、あらゆることを否定する狂気を引き受けるよりも、あまりにも多くを信じるという愚行を引き受けるほうを、われわれは選ぶ。

Hence, the Occultists are fully prepared to receive their dues from Materialism, and to meet the adverse criticism which will be poured on this work, not _for writing it, but for believing in that which it contains_.
よって、秘学徒は、唯物論からの負債を受けるに十分な準備がある。また、この仕事に対して(それを書くことではなく、それが含むことを信じることゆえに)浴びせられるであろう反対的批判に出会うにも十分な準備がある。