心の栄養♪映画と英語のジョーク

日々観た映画のレビューと英語のジョーク♪心の栄養いっぱいとってKeep smiling♡

a Moped and a Ferrari(原付バイクモペットとフェラーリ)

2008-07-16 | 英語のジョーク
a Moped and a Ferrari(日本語訳は下の方へ^^)

A hip young entrepreneur just purchased a brand new Ferrari Modena.
It’s one of the fastest, most expensive cars in the world
making nearly 400 horsepower and costing $150,000.
He takes it out for a spin and spots an old man on a moped
while stopping for a traffic light.

The old man (looking about 70 years old) looks over at the sleek,
shiny exotic car and asks,
“What kind of car ya’ got there, sonny?”

The young man replies,
“A 2002 Ferrari 360 Modena. It costs more than most peoples’ house!”

“That’s a lot of money, “says the old man.
“Why does it cost so much?”

“Because this car can do up to 200 miles an hour and
the chicks dig it!” boasts the young business man.

The old moped driver, impressed, asks,
“Mind if I take a look inside?”

“No problem,” replies the owner.

So the old man pokes his head in the window and looks around.
Then sitting back on his moped, the old man says,
“That’s a pretty nice car, all right!”

Just then the light changes so the guy decides to show the old man
just what his car can do. He floors it, and within 30 seconds
the speedometer reads 160 mph.

Suddenly, he notices a dot in his rear view mirror.
It seems to be getting closer! He slows down to see
what it could be and suddenly, whhhoooossshhh! something whips by him,
going much faster!

“What on earth could be going faster than my Ferrari?!”
the young man asks himself.

Then, ahead of him, he sees a dot coming toward him.
Whoooooosh! It goes by again, heading the opposite direction!
and it looked like the old man on the moped!

“Couldn’t be,” thinks the guy.
“How could a moped outrun my Ferrari?!”

Yet again, he sees a dot in his rear view mirror!
Whooooosh! Blaaaaaanngg!!!
It plows into the back of his car, demolishing the rear end.

The young man jumps out, and it IS the old man!
He runs up to the mangled old guy and his wrecked moped and says,
“Oh my god! Is there anything I can do for you?”

The old man whispers with his dying breath,

“Unhook… my suspenders… f rom your side-view mirror…”




日本語訳
「原付バイクモペットとフェラーリ」

流行に敏感な若い起業家が新品のフェラーリ・モデナを買いました。
その車は1500万円ほどして、約400馬力ある、
世界で最も高くて速い車の1つ。
彼はちょっとその辺をひとっ走りしてこようと出かけたら、
信号機のところで止まった時に、モペット(原付バイク)に乗った
老人に出会いました。

その老人は(70歳くらいに見えた)光沢のある、ピカピカの外車の方を見て
尋ねました、
「そこの若いの、お前さんの乗ってるその車はどんな車なんだい?」

若者は、「2002年式フェラーリ360モデナだよ。
これ一台で普通の家一軒買えちゃうよ!」と答えました。

「おやおや、それはすごい大金だね。」と老人は言い、
「どうしてそんなに高いんだい?」とまた尋ねました。

「時速330km以上出るし、若い女の子が大好きな代物さ。」と若い
起業家は自慢しました。年老いたモペットの運転手は感心して、
そして尋ねました、
「ちょっと中を見せてもらって良いかい?」
「良いよ。」と若者は答えました。

そこで老人は窓に頭を突き出し、中を見渡しました。
そしてまたモペットに座り言いました、
「こりゃ素晴らしい車だ。申し分ない!」 

そのとき信号機の色が変わったので、若者はこの車でどんなことができるのか
見せてやろうと思いました。
彼は思いっきりアクセルべダルを踏み込み、30秒経たないうちに
スピードメーターは時速250kmに達しました。

突然彼はバックミラーになにか小さな点があるのに気がつきました。
その”点”は見る見る近づいて来ました!
彼はそれが何なのか見るためにスピードを落としたら、
突然、ひゅーーーーんっ!と何かが彼の横を通り過ぎ、勢いを増していました!

「一体全体何が俺のフェラーリよりも速いんだ?!」と若者は独り言を
言いました。そして前に進んでいた”点”はまた自分の方に戻ってきているのが
見えました。
ひゅーーん!とまた横をすり抜けて後方に過ぎ去って行きました。

なんとそれはあのモペットに乗った老人のように見えました!が、
「まさかね~。モペットが俺のフェラーリよりも速く走るなんて。」と
若者は思いました。

しかし再び”点”がバックミラーに写っているのが見えました!
うぉーーーーんっ!ガシャーーーン!と それが車の後ろに追突して、
車の後部をめちゃくちゃにしてしまいました。

若者は大急ぎで車から降りると、やはり!あの老人でした!!!
彼がもうずたずたになって瀕死の老人と大破したモペットの所へ駆けて
行き言いました、
「何てことだ!僕になにかできることはないか?」と。

すると老人は今わの際にささやきました、
「は・・・外して・・くれ、き・君のサイドミラーから・・・
お・俺のサスペンダーを・・・」



(コメント・・あらら・・・(^^;;) そんなことになっちゃってたわけですか~。
       実際こんなことがあったら、サスペンダーの方が切れちゃうと
       思うんだけど・・どうなんだろう?
       それにしても、今ひとつこの結末じゃ笑えませんね~
       おじいさんが可哀想過ぎ~!
       こんなに長いジョークなんだから、もうちょっと何か笑える
       オチにしてもらいたかったなぁ~




最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
あらぁ~(^^;) (らんまる)
2008-07-19 11:15:03
コレはジョークと言うより事故ですね(^^;)
メルさんの仰るとおり、サスペンダーの方がきれちゃうんじゃないかと思うのですけど、でもこういうコメディはありそうな気もします(笑)
なんだかどことなくドリフチック?(笑)
返信する
らんまるさんへ♪ (メル)
2008-07-20 09:12:00
ですね~、これ事故ですよね。
可哀想に~・・・。

あ、でも、そうか~!これってドリフ的!!!!!
まさしく~!(^▽^)V
こういうのやりそうですよね~(笑)
若者のドライバーとバイクの配役を(ドリフのメンバー内で)今、いろいろ考えちゃいました~(笑)
らんまるさんのお陰でこのジョークも楽しめました~♪
ありがとう~~~~~^^
返信する