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【シーズン6】ローマ人への手紙10章ユダヤ人への宣教【聖書】人生💯倍の祝福😊

2024年08月05日 09時04分50秒 | 出エジプト記
1.熱心であるがわかっていない(10:1-13)
 パウロは、ユダヤ人の問題を続けて取り上げています。彼らは確かに真面目で宗教熱心だ、しかしわかっていない、と言います(2節)。というのも彼らの信仰は、自分たちの信仰の熱心さや、生き方の正しさを自慢するようなもので、自己満足的、偽善的な信仰です。神を中心とし、神に従う人生ではないのです(3節)。彼らは律法を愛しますが、実際のところ、それは、人間の罪人の現実を明らかにし、キリストの救いを求めさせるものです。しかし彼らはそのようには受け止めないのです(4節)。律法の受け止め方も自己流です。
 もし、律法に従ってよい人になって神に喜ばれたいのなら、どの律法も残ら ず徹底して実行すべきです(5節)。しかしそれは不可能です。6、7節は、当時の人々がよく口にした申命記30:11-14からの引用です。パウロは言いたいのです。よい人になろうとしてもその努力は裏切られるか、偽善的になるばかりだ、と。そうやって救われない思いで人生を歩んでいるユダヤ人よ、あなたは、救いを得るために天からイエスを引き下ろすようなことも、あるいは、十字架で死んでよみに下ったイエスをもう一度呼び戻す必要もない。イエスは既に復活している。あの十字架で死んだイエスは、今あなたと共におられる。あなたがそのイエスを、救い主として信仰をもって受け入れるか否かだ、決断せよ、と言うわけです。
 パウロは、旧約聖書から引用を続けます。11節は旧約聖書のイザヤ書28:16から、13節は、ヨエル書2:32からの引用です。パウロが言いたいことは、私たちが心の救いを得るには、神が示された方法に従うことだ、と言うことです。結局、繰り返しですが、神が備えられたイエスの十字架を、自らの罪の赦しのための犠牲と信じ、イエスの復活の力が、私たちの新しい生活に働くと信じる、つまりイエスを救い主として告白する、それに尽きるのだ、と言うわけです。ユダヤ人もギリシア人も皆、この方法で救われるのです(12節)。

2.既に知らされたことであったのに(10:14-21)
 後半は、このイエスを語ることなくして、誰も信じる者はいないだろう、と言います。確かに人は、聞いたことのないものを信じることはできないものです。イエスの伝道師が必要なのです(14節)。神が救いの方法を示されているならば、それを語る人がいない限り、それはわかりません(15節)。信仰は聞くことから始まるからです。
 しかしこのような信仰による救いは、これまで一度も語られてこなかったのでしょうか?神の選びの民であるユダヤ人も、このような恵みによる救いを知らなかったのだろうか?(18節)。パウロは、イザヤ書53:1を引用して言います。いや彼らは既に聞いていた。にもかかわらず彼らは聞こうとしなかったのだ、と言います(16節)。そして18節、詩篇19:4を引用し、パウロは言います。実のところ、そのメッセージは、ユダヤ人のみならず全世界に向けて発信されていた。しかし誰も、神が遣わした預言者たちのメッセージに耳を傾けてこなかった、と言います。
 それは19節、よくわかるように話されなかったからではないか?いやいやそうではない、とパウロは言います。彼らは、理解していた。その証拠にユダヤ人ではない者たちがそのメッセージを受け入れて、実際に救いを得た時に、彼らは怒り、妬み、躓いたではないか。結局、天邪鬼で、自分流を変えようとしない頑固な心、罪の問題が大きいのだ、と言うわけです。人間、程度の差はあれ頑固な心を持つ者です。しかし、救いに関して天邪鬼になる結果は、その頑なさに引きこもるだけで、決して救いを得ることはできません。自己流ではない、神が示された方法に従う、そこに真の救いがあります。

Romans 10: Mission to the Jews
1. zealous but not understanding (10:1-13)
 Paul continues to address the problem of the Jews. He says that they are indeed sincere and religiously zealous, but they do not understand (v. 2). Their faith is a self-satisfied, hypocritical faith because it is a kind of boasting about the fervor of their faith and the righteousness of their way of life. It is not a God-centered and God-following life (v.3). They love the law, but in reality it reveals the reality of the human sinner and compels him to seek the salvation of Christ. But they do not accept it as such (v.4). The way we accept the law is also self-serving.
 If we want to be good and pleasing to God by obeying the law, we should practice every law thoroughly (v. 5). Verses 6 and 7 are quotations from Deuteronomy 30:11-14, which was a common saying among the people of that day. Paul is trying to say, "If you try to be a good person, your efforts will either be betrayed or you will become hypocritical. O Jews who go through life with such unsaved thoughts, you do not need to pull Jesus down from heaven or call Him back up after He died on the cross to earn salvation. Jesus is already resurrected. The Jesus who died on the cross is with you now. The only question is whether or not you will accept Him as your Savior by faith.
 Paul goes on to quote from the Old Testament, verse 11 of Isaiah 28:16 and verse 13 of Joel 2:32. Paul's point is that the only way for us to achieve salvation of the heart is to follow the way that God has shown us. In the end, as I have said before, it comes down to believing in the cross of Jesus as the sacrifice God prepared for us for the forgiveness of our sins, believing in the power of His resurrection to work in our new life, and confessing Jesus as our Savior. Jews and Greeks alike can be saved in this way (v.12).

2. even though it was already known (10:14-21)
 The second half says that without this telling of Jesus, no one would believe. Surely you cannot believe what you have never heard. They need a preacher of Jesus (v.14). If God has shown us the way of salvation, we will not know it unless someone tells us about it (v.15). For faith begins with hearing.
 But has such salvation by faith never been spoken of before? Have the Jews, God's chosen people, never heard of such salvation by grace? (v. 18). Paul quotes Isaiah 53:1 to say. No, they had already heard. But they would not listen, he says (v. 16). Then in verse 18, quoting Psalm 19:4, Paul says, "But they would not listen" (v. 18). In fact, the message was not just for the Jews, but for the whole world. But no one, he says, listened to the message of the prophets sent by God.
 Isn't that because they were not spoken in a way that was well understood, verse 19? No, no, no, Paul says. They understood. The proof is that when the Gentiles accepted the message and actually received salvation, did they not become angry and envious and stumble? In the end, he says, it is largely a matter of sin, of a stubborn heart that is natural and unwilling to change its ways. We all have stubborn hearts to varying degrees. However, the result of being a naturalist when it comes to salvation is that we retreat into that stubbornness, and we will never be able to attain salvation. There is true salvation in following God's revealed ways, not selfish ways.


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