第二の人生を満喫!+愛犬ウィル(享年14歳)

還暦で娘・息子は結婚し孫がいます
様々な障害を抱え妻に支えられながら前向きに暮らしてます。

「人間関係」の病

2007-06-22 21:33:43 | 俺とは(終)

 この記事は、過去に書いたもので、非公開にしていたものです。
投稿日時も、そのままにしています。過去の非公開記事から、
見つめなおす為、公開してます。

 

 

パニック障害・抑うつと言う病気は、

「人間関係」の病だと

この頃、思います。

様々な発病要因があるにせよ人間関係が上手く出来ないで病気になったと考えています。

職場や学校そして家庭の中で器用に出来なかった私がいる。

不器用な私

何をやってもダメな私

そんな中、発病しました。

病気になってマイナス面ばかりではなく、プラスの面もありました。

 私自身、大人の生活をしていくためには、多くのものを切り捨てたり、抑圧して生活してきたと思います。

 病気になってから、これまでの人生で捨ててきたこと、生きられなかったもう一人の私自身を蘇らせるのだと感じています。

 それは、心の全体性を保つために、私自身を知り、それを取り入れて、これからの人生を豊かにしていきたいと思っています。

 どうか、共感できる方がいれば「トラックバックをして頂ければ」と思います。

───────────────────────────────

As for illness to say as panic disorder ・ Depressive psychosis.

When it is the sickness of "the human relations".

These days, it thinks.

It thinks that it became sick without せよ human relations being made well 【 there are various getting sick factors 】.

I who couldn't do it skillfully in a workplace and school and the inside of the family am here.

I who is awkward

I who is no good whatever is done

In such circumstance, it got sick.

It became sick and and there was not only a down side but also an aspect of the plus.

Many things are removed, and it is oppressed and and it thinks that it lived to make myself and adult's living.

It feels that it has been thrown away in the life until now to make one more myself who couldn't live after it became sick revive.

I myself am known, and that is adopted and and that is thought to want to enrich a future life to keep the whole of the heart.

Please, if there is the one to sympathize and it thinks "If it can have the back of the truck done."

 

 


最新の画像もっと見る