ようこそ里山へ 茨城笠間・青葉って永遠

茨城県笠間市。観光と陶芸の町の知られざる宝。穏やかな里山と田園は心の原風景。庭と山川草木、体感する旬の言の葉たち。

春霞の中で動き出しており We begin to move in spring haze.

2014-02-28 07:11:12 | Welcome to SATOYAMA
 皆さん、萌え出しました。
The grasses of spring began to bud.



ミニ用水さんも、流れ始め。
The water of the brook began to flow, too.



氷さんが、消えておりました。
Ice had disappeared this morning.



冬さんは、彼方へと。
Winter seems to have gone away.



酷寒に耐えた雑草さんも、再起されました。
The grasses which endured severe cold also were coming back.



昨夜の雨で、全ては目覚めました。
Last night's rain seems to have made everything awake.



日本列島の、豊富な水の恵みに、感謝しております。
About the Japanese Islands, the blessing of abundant water is the really welcome one.



春の霞に、うっすらと覆われております。
Mountains are slightly covered with the haze of spring.



山々が湿り気を取り戻す季節には、里の皆さんも動き出す。
The farm village begins to move at the season when mountains regain moisture, too.



今日の任務を、喜んで果たすために。
早朝から、動き出しておりました。
People began to move to accomplish today's duty with pleasure early morning.
↓ブログランキング↓↓今日もポチ押し感謝です◎

人気ブログランキング
にほんブログ村 環境ブログ グリーンツーリズムへ
にほんブログ村


最新の画像もっと見る

コメントを投稿