いまどこ ―冒頭表示2
キーボードの2段めと3段目はなぜ互い違いになっていないの - 教えて!goo:
に答えてってな形で部分統合しようかナとも思う。
http://blog.goo.ne.jp/raycy/e/c11db5b33d4a1d67900e568ab0dc6273ではちょっとスレ違うと思う。
http://www6.atpages.jp/~raycy/Q/ を http://www6.atpages.jp/raycy/blog2btron/door やらの作業経過を取り入れつつ、ふくらませるようなかんじで、、
http://www6.atpages.jp/~raycy/Q/ を http://www6.atpages.jp/raycy/blog2btron/door やらの作業経過を取り入れつつ、ふくらませるようなかんじで、、
機械的制約
最小打鍵間時間の制約。ごく微小差の打鍵間時間は不可。
キーレヴァーとの関係はどうなってるのかな?
グランドピアノだとタイプバーのロングアームに相当するハンマーのシャンク部分を突き上げてすぐ、いったん関係が切れるようだが、タイプライターではどうなってるのかな?
仮にキーレヴァーの動きの影響がないとすると
仮にタイプバーだけの復帰の途中でのぶつかり接触の問題だけだとすると、
危険域を抜ける時間の問題、
同時押しの問題
タイプバー間の干渉って、、
どこまで前打鍵タイプバーの印字端が降りていなければならないか、
その降り方が、タイプバスケットの対角で最小を許し、隣接タイプバーでは、最も降りていなければ、タイプバー間の接触回避するために、、、
キーストロークに全く遊びがないとして、ストロークの何パーセントが復帰してないとだめってな感じでは語れないかな?
タイプバーの初期位置の座角、タイプバスケット内での待機角度を仮定して、、
最小打鍵間時間の制約。ごく微小差の打鍵間時間は不可。
キーレヴァーとの関係はどうなってるのかな?
グランドピアノだとタイプバーのロングアームに相当するハンマーのシャンク部分を突き上げてすぐ、いったん関係が切れるようだが、タイプライターではどうなってるのかな?
仮にキーレヴァーの動きの影響がないとすると
仮にタイプバーだけの復帰の途中でのぶつかり接触の問題だけだとすると、
危険域を抜ける時間の問題、
同時押しの問題
タイプバー間の干渉って、、
どこまで前打鍵タイプバーの印字端が降りていなければならないか、
その降り方が、タイプバスケットの対角で最小を許し、隣接タイプバーでは、最も降りていなければ、タイプバー間の接触回避するために、、、
キーストロークに全く遊びがないとして、ストロークの何パーセントが復帰してないとだめってな感じでは語れないかな?
タイプバーの初期位置の座角、タイプバスケット内での待機角度を仮定して、、
意図 ねらい スパット
http://ci.nii.ac.jp/naid/110000470342/
「意図」とは何か : 「意図」はどのように捉えられてきたか
What is 'ITO'? : How has it been treated in various disciplines ?
ボーリング スパット
車庫入れ コツ OR 要領 OR 目印
http://ci.nii.ac.jp/naid/110000470342/
「意図」とは何か : 「意図」はどのように捉えられてきたか
What is 'ITO'? : How has it been treated in various disciplines ?
ボーリング スパット
車庫入れ コツ OR 要領 OR 目印
"Writing by Machinery", Milwaukee Daily Sentinel, Vol.26, No.236 (October 6, 1869),p.1, l.4).
http://yasuoka.blogspot.com/2006/09/to-improve-usefulness-of-typewriters.html
posted by Koichi Yasuoka at 11:46 PM
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=31607099&postID=115953735492120692
posted by Koichi Yasuoka at 10:21 PM on Sep 29, 2006 ?
In 1868, Mr. Christopher Latham Sholes' Type Writer was adopted by Porter's Telegraph College, Chicago. It was his second model and, being different from his first model, it had a piano-like two-row keyboard (shown below, taken from U. S. Patent No.79265). It had twenty-eight keys, thus it could print capital letters (A to Z), comma and period, but not numerals (cf. "Writing by Machinery", Milwaukee Daily Sentinel, Vol.26, No.236 (October 6, 1869), p.1, l.4).
”The american type writer”
THE AMERICAN TYPE WRITER.http://yasuoka.blogspot.com/2006_09_01_archive.html
By touching keys like a Piano this machine produces letters faster than the most rapid penman. Its use in this College enables Students to become expert Telegraphers without regard to their penmanship.
Competing Telegraph Lines are increasing the demand for Operators. Young Men and Ladies should consider the advantages of a Telegraphic Education.
For Type Writer and College Circulars, address
E. PAYSON PORTER,
Principal Porter's Tel. Col., Chicago, Ill.
-- Saint Joseph Herald, Vol.3, No.29 (November 21, 1868), p.3, l.7.