7月7日、横田基地のフライトクラブ訪問
門前に午前8時集合、通門9時20分、工事関係者などで混雑。
十年前はうらぶれていいて、返還の可能性を感じたものが、増強され、整備がすすんでいる。最近、滑走路うち直し、管制塔も新築中。クラブで正午からバーベキュー。
◇双発ターボプロップのパイパーの窓が割れて半身吸いだされた話です。
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http://www.king5.com/topstories/stories/NW_070207WAB_flight_sucked_out_LJ.365cf73c.html
シアトル行きの飛行機からほとんど吸われる人
2007年7月2日月曜日の午後3時40分のPDT
AP通信
ビデオ
クリスフォッグと切られていないインタビューを見てください
人は、ちょうど切り傷と打ち傷BOISE(アイダホ)で生き残ります - 彼の頭と右腕を20,000フィートで空の救急車の壊れたウインドウで吸ってもらった飛行看護婦は、彼のヘッドセットフレームの堅いシェルが彼の人生を救うかもしれなかったと言いました。
クリスフォッグ(41)は、13の中心部分を必要とした彼の頭の上で、裂傷を負いました。肉の厚切りは、彼の腕からも引ったくられました。
しかし、エイダ-Boi Critical Care(彼の家族によって所有されるビジネス)のための看護婦は、ウインドウが爆発したとき、彼がたぶん患者の輸送の間、パイロットと話すために使うヘッドセットが彼が最初の影響からノックアウトされないようにしたと言いました。1秒、彼は患者とパイロットと(言われるフォッグ)話していました彼が外に出していた次、飛行機の尾の方へ過去に見えて、ウインドウ。
「それ(ヘッドセット)は、ウインドウを通り抜けている打撃の主要な矢面をしました。私は、それが私を重傷があることから救ったことであると思います。私がノックアウトされたならば、私は私が終わりまで完全に引かれたと思います」と、フォッグが月曜日にAP通信に話しました。「私は、あらゆるごくわずかの私の存在と戦っていました。私の左腕は、私が出かけないようにしていました。私は、壁を占拠していました」
無料提供の写真
クリスフォッグがほとんど飛び出した平面の内部。
飛行機(ボイシ憲章航空会社からパイロットによって飛ばされる双発パイパーターボプロップ)は、この前の水曜日にシアトル病院への2つの1/2時間の夕方フライトに関するツインフォールズからの18分でした。それは、22,000フィートまで上がっていました。ウインドウが吹きやんだとき、フォッグはちょうど今患者とパイロットのために水筒の方に手を伸ばしました;
彼は、彼のシートベルトをまだ留めませんでした。
「私には、尾の、そして、それがまだ接続された(内部の)ので飛行機の胴体をピシャリと打っている私のヘッドセットの鮮明なイメージがあります」と、Meridian(ボイシの郊外)の居住者が言いました。
フォッグは、彼が最終的に彼の体が窓枠に対して作ったシールをこわして、キャビンに彼自身を引くのに苦労すると言いました。その時までに、彼は頭と腕傷から重く出血していました。
パイロットは、ボイシのConyan Aviationから、コメントを求めている電話をすぐに返しませんでした。
フォッグは、パイロットが速く反応すると言いました:飛行機がキャビン圧を失ったとき、彼はそれを10,000フィート(フォッグが生き残るのに十分な酸素を得ることができる高度)への急な急降下に入れました。患者は、酸素をすでに呼吸していました。
「彼ら(パイロット)は、このまさしくものに備えてトレーニングします」と、フォッグが言いました。「彼(パイロット)が損失がキャビン圧であると気がついたとき、彼は通常の処置を行いました」
飛行機は、ボイシの空港で、およそ20分後に、緊急着陸をしました。
異なる飛行機は患者をシアトルへ輸送するのに用いられました。そして、最初の後のおよそ1時間が着陸しました — フォッグが言った — 患者を加えることは十分になっています。
フォッグ(その人は1983年以降飛行看護婦とEMTでした)が事故の後、日を働かせるために帰ったけれども、彼はその後飛行機で行きませんでした。眠ることは、難しくもありました。
「確かに私の人生で最も大きい闘い」と、彼が言いました。「それがそうであったより、それは今日よいです。穴でも、私は行っている私の頭について悪夢を見ました。あなたは、あなたがいつになるかについてわかっています?それは、そういう夢です。」
ウインドウ故障の原因は、すぐにわかっていませんでした。国家輸送安全委員会のように、連邦航空>局は調査しています。
「我々が頻繁に耳にする何かではありません(ウインドウ失敗)」と、レントンで、FAAスポークスマンアレンKenitzerが言いました、ワシントン、「それは、全く珍しいです。」
Man nearly sucked out of Seattle-bound plane
03:40 PM PDT on Monday, July 2, 2007
Associated Press
Video
Watch uncut interview with Chris Fogg
Man survives with just cuts and bruises
BOISE, Idaho - A flight nurse who had his head and right arm sucked
through the broken window of an air ambulance at 20,000 feet said the hard
shell of his headset frame may have saved his life.
Chris Fogg, 41, suffered lacerations on his head that required 13 staples.
A chunk of flesh was also ripped from his arm.
But the nurse for Ada-Boi Critical Care, a business owned by his family,
said the headset he uses to talk to the pilot during patient transports
likely kept him from being knocked out from the original impact when the
window exploded. One second he was chatting with the patient and pilot,
Fogg said, the next he was hanging out the window, looking backward toward
the tail of the plane.
"It (the headset) took the major brunt of the blow going through the
window. I think that's what saved me from having severe injuries. If I had
been knocked out, I think I would have been pulled completely through,"
Fogg told The Associated Press on Monday. "I was struggling with every
ounce of my being. My left arm was keeping me from going out. I was
holding the wall."
Courtesy Photo
Inside of plane where Chris Fogg almost flew out.
The plane, a twin-engine Piper turboprop flown by a pilot from a Boise
charter aviation company, was 18 minutes out of Twin Falls on a 2 1/2-hour
evening flight to a Seattle hospital last Wednesday. It was climbing to
22,000 feet. Fogg had just reached for water bottles for the patient and
the pilot when the window blew out; he hadn't yet fastened his seatbelt.
"I have a vivid image of the tail, and of my headset whacking the fuselage
of the plane, because it was still hooked up (inside)," said the resident
of Meridian, a suburb of Boise.
Fogg said he struggled to finally break the seal his body had formed
against the window frame and pull himself back into the cabin. By then, he was bleeding heavily from the head and arm wounds.
The pilot, from Conyan Aviation in Boise, didn't immediately return phone
calls seeking comment.
Fogg said the pilot reacted quickly: When the plane lost cabin pressure,
he put it into a steep dive to 10,000 feet, an altitude where Fogg would
be able to get enough oxygen to survive. The patient was already breathing
oxygen.
"They (pilots) train for this very thing," Fogg said. "When he (the pilot)
noticed there was a loss in cabin pressure, he went through the normal
procedure."
The plane made an emergency landing about 20 minutes later at the airport
in Boise.
A different plane was used to transport the patient to Seattle, about an
hour after the first landed, Fogg said, adding the patient is doing fine.
Though Fogg, who has been a flight nurse and EMT since 1983, returned to
work the day after the accident, he hasn't flown since. Sleeping has also
been difficult.
"Definitely the biggest struggle of my life," he said. "It's better today
than it has been. I've had nightmares about my head going though the hole.
You know when you fall? It's that kind of dream."
The cause of the window failure was not immediately known. The Federal
Aviation Administration is investigating, as is the National
Transportation Safety Board.
"(Window failures) are not something we hear of very often," said FAA
spokesman Allen Kenitzer, in Renton, Wash. "It is quite rare."