Pulsed Water-splitters No.6(パルスを用いた水の分解)
これからの転載は、GhostRiponさん(HN)の力作、傑作、
それではまだ言い足りない........。
勝れた業績である!!
詳しく読めば、誰でも水で走る車、水で起こす電気、水を利用して、
エネルギー革命が出来る!!
ここでは、スタン・マイヤー氏が実際に作成した、『水で走る自動車』を再現している。マイヤー氏は、これまでの内燃機関の自動車を基に、いろいろ工夫を凝らしている。
その一番の工夫は、ガソリンが水素燃焼になると、膨爆でなく縮爆(爆発して体積が縮小する)であるので、そこに水蒸気を混入させたようだ。これと同じ方法は、水素発生装置には関係なく水素エンジンを開発し、車検を取った事例が鹿児島にある。やはり、膨爆を起こすために水蒸気をシリンダーに注入する方式だ。別に珍しいことではない。
細かいところは、下記転載記事を読んで頂くと、心得のある方は、今にも製作してみたくなるかも知れない。
【転載開始】009年09月09日(水)
テーマ:エコ&エネルギー
A Practical Guide to Free-Energy Devices
Author: Patrick J. Kelly
Chapter 10: Automotive Systems No.6
http://www.free-energy-info.co.uk/Chapt10.html
Water Injection Systems. Stan Meyer moved on from his Water Fuel Cell to produce a system where instead of breaking water down into hydroxy gas and then feeding that gas into the
engine for combustion, he switched to a system where a spray of fine water droplets was injected into the engine to produce the driving force for the engine. I do not know if the water droplets are converted into flash-steam inside the engine, or if some is converted into hydroxy gas during the ignition process, or if some other mechanism was used.
ス タン・マイヤー氏は、Water Fuel Cellから水を水素混合ガスに分解し、次に、水素混合ガス供給と同時に細かい水滴をスプレーし、エンジン内で燃焼させ動力を得ます。私は、水滴がエンジ ン内部でフラッシュ蒸気に変換されたかどうか、或るものが着火過程の間、水素混合ガスに変換されたかどうか、または、ある他のメカニズムに使用されたかど うかわかりません。
Stan received assurances of financial backing for his proposed retro-fit conversion kit to allow cars to run on water as the only fuel. His target retail price for the kit was US $1,500. Stan stopped at a restaurant for a meal, but as soon as he started eating, he jumped up and rushed out to the car park, saying that he had been poisoned. He died in the car park (which was very convenient timing for the oil companies) and nobody has managed to replicate his injection system although there are several relevant patents of Stan’s on his system.
Stan started by pumping energy into hydroxy gas by passing it through transparent tubes with arrays of solid state UV laser LEDs on each side, pumping energy into it:
スタン氏は、提案したコンバージョンキットが、唯一、水を燃料として車を走らせることができるという事で、金融(投資)の保証を得ていました。
キットの目標小売価格は、1,500USドルでした。
スタン氏は、食事のためにレストランに寄りましたが、箸をつけるとすぐに慌てて駐車場へ飛び出しました。彼は、毒を盛られたと言っていました。
スタン氏は、噴射システム(コンバージョンキット)と、彼のいくつかある関連特許の管理者がいないまま、駐車場で死亡しました。(それは、石油会社にとっ
ては非常に良いタイミングでした。)
スタン氏は、透明なチューブに(セルで分解した)水素混合ガスを通した時、UVレーザー(LEDによる)を両側から照射することによって整列し、水素混合
ガスにエネルギーを注ぎ込む方法に取り組み始めた矢先でした:
He then adds more energy by pumping both heat and magnetic energy into the mix with a special assembly heated by the previous power strokes in the cylinder:
その後、シリンダ内のパワーストロークによって加熱されたアセンブリの混合物に、熱および磁気のエネルギーを注ぎ込んで、より多くのエネルギーを追加されます:
At this point, the highly energetic monatomic hydroxy gas is ready for injection into the cylinder along with a separate stream, of cold water fog (tiny water droplets) and some recirculated exhaust gas to raise the heat and give greater volume. Stan’s patent on this is in the Appendix section, as are several of his other patents in this field.
However, Stan’s different patents show different features and it is widely believed that not all of the vital information is included in any one of the patents. For example, Canadian patent 2,067,735 shows an arrangement where the injector schematic shows three separate injections:
この時に、非常にエネルギーの上昇した単原子の水素混合ガス
[Ionised gas] は、冷たい水の霧(小さい水滴) [Water spray] と、一部の再循環排気ガス [Exhast gas] のシリンダーを、通り抜けるように噴射することで、大きいボリュームを与えられます。(下図参照) このスタン氏の特許は、この分野で彼の他のいくつかの特許のように、付録セクションにあります。
しかしながら、スタン氏の特許は異なった特徴を示しています、そして、極めて重要な情報が、すべての特許のどこかに含まれていると広く信じられています。
例えば、カナダの特許2,067,735は、インジェクタ(図表)が、どこで3回の別個の噴射を示すかを示しています:
→⑧の2に続く
Chapter 10: Automotive Systems No.6
http://www.free-energy-info.co.uk/Chapt10.html
Water Injection Systems. Stan Meyer moved on from his Water Fuel Cell to produce a system where instead of breaking water down into hydroxy gas and then feeding that gas into the
engine for combustion, he switched to a system where a spray of fine water droplets was injected into the engine to produce the driving force for the engine. I do not know if the water droplets are converted into flash-steam inside the engine, or if some is converted into hydroxy gas during the ignition process, or if some other mechanism was used.
ス タン・マイヤー氏は、Water Fuel Cellから水を水素混合ガスに分解し、次に、水素混合ガス供給と同時に細かい水滴をスプレーし、エンジン内で燃焼させ動力を得ます。私は、水滴がエンジ ン内部でフラッシュ蒸気に変換されたかどうか、或るものが着火過程の間、水素混合ガスに変換されたかどうか、または、ある他のメカニズムに使用されたかど うかわかりません。
Stan received assurances of financial backing for his proposed retro-fit conversion kit to allow cars to run on water as the only fuel. His target retail price for the kit was US $1,500. Stan stopped at a restaurant for a meal, but as soon as he started eating, he jumped up and rushed out to the car park, saying that he had been poisoned. He died in the car park (which was very convenient timing for the oil companies) and nobody has managed to replicate his injection system although there are several relevant patents of Stan’s on his system.
Stan started by pumping energy into hydroxy gas by passing it through transparent tubes with arrays of solid state UV laser LEDs on each side, pumping energy into it:
スタン氏は、提案したコンバージョンキットが、唯一、水を燃料として車を走らせることができるという事で、金融(投資)の保証を得ていました。
キットの目標小売価格は、1,500USドルでした。
スタン氏は、食事のためにレストランに寄りましたが、箸をつけるとすぐに慌てて駐車場へ飛び出しました。彼は、毒を盛られたと言っていました。
スタン氏は、噴射システム(コンバージョンキット)と、彼のいくつかある関連特許の管理者がいないまま、駐車場で死亡しました。(それは、石油会社にとっ
ては非常に良いタイミングでした。)
スタン氏は、透明なチューブに(セルで分解した)水素混合ガスを通した時、UVレーザー(LEDによる)を両側から照射することによって整列し、水素混合
ガスにエネルギーを注ぎ込む方法に取り組み始めた矢先でした:
He then adds more energy by pumping both heat and magnetic energy into the mix with a special assembly heated by the previous power strokes in the cylinder:
その後、シリンダ内のパワーストロークによって加熱されたアセンブリの混合物に、熱および磁気のエネルギーを注ぎ込んで、より多くのエネルギーを追加されます:
At this point, the highly energetic monatomic hydroxy gas is ready for injection into the cylinder along with a separate stream, of cold water fog (tiny water droplets) and some recirculated exhaust gas to raise the heat and give greater volume. Stan’s patent on this is in the Appendix section, as are several of his other patents in this field.
However, Stan’s different patents show different features and it is widely believed that not all of the vital information is included in any one of the patents. For example, Canadian patent 2,067,735 shows an arrangement where the injector schematic shows three separate injections:
この時に、非常にエネルギーの上昇した単原子の水素混合ガス
[Ionised gas] は、冷たい水の霧(小さい水滴) [Water spray] と、一部の再循環排気ガス [Exhast gas] のシリンダーを、通り抜けるように噴射することで、大きいボリュームを与えられます。(下図参照) このスタン氏の特許は、この分野で彼の他のいくつかの特許のように、付録セクションにあります。
しかしながら、スタン氏の特許は異なった特徴を示しています、そして、極めて重要な情報が、すべての特許のどこかに含まれていると広く信じられています。
例えば、カナダの特許2,067,735は、インジェクタ(図表)が、どこで3回の別個の噴射を示すかを示しています:
→⑧の2に続く