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ランドクルーザー40 by TLC

2013年10月31日 | 北米ランクルビジネス

 I C O N で知られている カリフォル二ア のTLCは一つのブランドどして定着しつつある。そのブランド力というのは物とサービスという往来の常識的な範囲では捉え難い、それはTLCの付加価値にあると観ている。その付加価値は最初から創出されたものではなく、I C O N を展開していく過程で成長したのである。

 

This video depicts a customized FJ40 built by TLC for a client. We did not repaint the truck, as it was in fine shape. The client wanted an FJ40 with upgrades designed to enhance the ulitity vaule and drivability of the truck. So we fit Old Man Emu suspension, an LS fuel injected V8, updated the transmission and transfer case, power steering, A/C, enhanced the brake system with four wheel discs, improved seating, console, insulation, ICON front and rear bumper systems, and much more. The truck is now tearing up the roads in the southeast.

アメリカの南東部に住むお客さんの依頼で製作した(カスタム)1980年型のFJ40。ボディはオリジナルカラーである。

 

This video shows a nice vintage FJ40 with tons of charm, mostly stock. Runs and drives great. Just extensively serviced here at TLC. This truck is for sale for $22,000

1965年型、ボディはオリジナルペイントではないがTLCによって整備された後に販売された。

 

This video depicts a very nice FJ40 for sale at TLC, the nations leading restorers and caretakers of Land Cruisers. This truck features a V* with a five speed transmission, A/C, P/S, bucket seats and more. www.tlc4x4.com

1966年型、レストアされたオリジナルの外観を保っているが、V8エンジンに5速ミッション、エアコンも完備されたモダンな初期型FJ40.

 

 

This video shows off a TLC "barn find" FJ40 for sale now. It can be purchased as is for $10,500, or minus the hard top and doors for$8000. Alternately, you may decide to have us restore it Stage Two or Stage Three, stock or modified, to your liking. Excellent integrity, wonderful body. Runs and drives but ready for some love, ranging from light tinkering and service through to a complete overhaul, depending on your need. tlc4x4.com

 以前にここでも紹介した、1977年型の錆なしのオリジナルFJ40レストアベース車のビデオです。個人的にはこのまままで使いたい。

 

 TLCをランドクルーザーのレストア、カスタムショップとして捉える事以上に一つのビジネスモデルとして観てみると面白い事が分かる。I C O N は1千万円もする程に高価であり製作には依頼を受けてから長い時間も要する、年に何十台も売れる車ではない。しかし、TLCは I C O N ブランドを展開する事によって注目され憧れの対象となった。つまり差別化に成功したのである。(TLCの最初からの思惑であったとは思えないが)

 TLCでランドクルーザー整備をする、TLCから買うという事が多少他と比べて高く付いたとしてもそこにブランド力を感じる。そして嬉しく思う。

 

 アルミ二ウムボディにV8ラムジェットエンジン...等、

それがTLCの魅力の全てではない。

 

付加価値の創出に成功した事 ( I C O N ) が、

TLCの隠された魅力なのです。

 


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