ロクマルでいこう、60でGo!

" AS SLOW AS POSSIBLE AND AS FIRST AS NECESSARY "

ザ. トヨタウェイ 

2017年09月26日 | DATABASE

 トヨタについて書かれた本は多数存在している。この 2004年に出版された The Toyota WayJeffrey K. Liker という当時アメリカのミシガン大学の教授によって書かれた本である。この書のサブタイトルは 14 Management Principle from the World's Greatest Manufacture (トヨタの14の経営原則)である。ライカー教授自身がトヨタに惚れ込みポジティブな視線のみで書かれている感はあるが、それでも多くの関係者と意見を交わし、現実の実態を評価してトヨタの姿を文章によって整理しまとめた第3者による著書であり、それはアメリカ人の手によるものである。

 今回この本を紹介したのは最近の自動車事情でトヨタが EV (電気自動車)で他社に比べて遅れを取っている様な報道を沢山耳にするからである。トヨタウェイの14原則その1:短期的財務目的を犠牲にしても長期的な考え方で経営判断する。下流のEVという端末の普及は上流で大量の電力を必要とし、その為には更に原子力発電に頼る事になります。言い過ぎかもしれませんがEVは原子力自動車です。電気自動車を普及させようとする国や組織の根源は原子力推進、或いは依存的なのかも知れません。トヨタの事業哲学を賛美している訳ではなく、EV に反対している訳でもないが、トヨタは周りがEV. EV. EV. とやかましい中でも沈黙を守っている。それはトヨタが出遅れている訳ではなく静観している様でもあり、長期的な視野で EV 捕らえている様に見えてならない。あくまでも業界内部を知らない自分の所感ではある。

 

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トヨタ自動車75年史

2014年10月04日 | DATABASE

サイト:トヨタ自動車75年史、もっといいクルマをつくろうよ 

 2012年にトヨタ自動車は設立75年を迎えた。75年というクルマ造りの期間はそれぞれの時代毎に課題や試練は異なり安易な事態ではなかった。それはこれからも更に多くの試練を受ける事を余儀なくさせられるが、会社組織というのはそれでも前に進もうとする。マーケットの下流で商品となって我々が目にして触れる事が出来る美しい数々の新車、そして新しい技術等からは想像出来ない企業としての苦難の連続が存在している。社史とはそれに挑戦し努力し続けた記録であり、更にこれから訪れるであろう試練の波に対する心構えである。

 

Never give up 精神

 2012年が会社創立75周年、労使宣言50周年、工販合併30周年という区切りの年にあたることから「この節目の年を、なんとしてもトヨタの新しい歴史に向けて一歩を踏み出す年にしたい」と呼びかけた。終わりに豊田社長は、伊勢神宮の参道に茂る木々の枝が曲がりくねって伸びているのは、枝がわずかに洩れる光を求めたからで、そうした木々は伊勢湾台風などの試練も乗り越えてきた、とのエピソードを紹介し、「今のトヨタは厳しい中ではありますが、光の見える方角はわかってきたと思います。今年はぜひ、光の方向に一歩一歩あゆみを進め、私たちのこの手で光を掴み取りたい」と、決意表明した。

2012年の年明け挨拶より、

 

 トヨタ自動車がトヨタが社史を編集したのは設立50周年の時以来の事、実に25年ぶりという事だ。社史を編集するという事はそれ程難しいことなのだろうか?おそらくトヨタ程の大企業になると車種も生産地域も多く、それは簡単ではないと言えるのであろう。事業というのは社会に生きる人々のWANT(したい、欲しい、欲)を汲む事で事業機会の道を得る事が出来る。しかし一部の企業は更にそのWANTを先導し、人々に何が必要で、何が欲しいのかを逆に提示する期待的な存在となる。トヨタは途上地域においては前者、先進地域においては後者の課題をそれぞれ抱えている。

 

 

ランドクルーザーの系図

 いいクルマ、とは答えであり、問いであり、目標でもある。現在のトヨタの企業理念でもあり、関わる人々の期待でもある。それはまた明日にかける虹のようでもある。曲がりくねった木々の枝は秋には紅葉し葉を落す、光は届くが成長の止まる冬をしのぶ。人は歳を取るとやがて死んで行くが企業は継続を願う。しかし、国も企業も永遠に続く事がないのが世の常でもある。光を掴んだと思う時、その先には別の光があると知る。

 次の目標は2037年の創業100年時かな?その未来の時代はクルマに対する価値観も随分と異なっている事だろう。しかし、その未来でもやっぱり、ヨンマルやロクマルがいいと言っている人々がいるのだろうな。それは、それがいいクルマだからではないだろうか?企業としてのいいクルマとは正直、収益性の高いクルマである事は否定出来ない。しかし、僕はいつも思う。いいクルマとは後ろ(過去)を振り返って見る時に出る表現であって、未来これから生産されるクルマに対していい車と生産者が表現するのは ?な気持ちでもある。いいクルマをつくろう、つくった、の評価は企業の存続を前提とする2037年に持ち越される事になりそうだ。

 新車のランドクルーザーもトヨタの株も買わないかも知れないが、トヨタには頑張って欲しいとする勝手な期待を持っています。それは一つの自動車会社を超えて、日の丸の期待を背負っていると感じているからです。

 

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Tough is Legend Land Cruiser

2013年08月18日 | DATABASE

Tough is Legend

L A N D   C R U I S E R

 トヨタランドクルーザーのホームページより、

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AWDの知識

2013年03月26日 | DATABASE

 AWD (All Wheel Drive , 4WD) の知識をまとめて分かり易く紹介しょうとする人々が存在する。四駆とは何か?各メーカーによって四駆の機能は異なるのか?それらの問いに対して情報を整理する事で分かり易く説明する事が出来る。そういう思考を持って作成されたのがThe All Wheel Drive Encyclopedia (四駆辞典)。日本人にとっては分かりづらい英語の記述ではあるが詳細は分からなくとも題目の意味は分かると思うので勉強の足しにはなると思う。

 

 各メーカーの4x4を内部を紹介するスケッチと共に紹介しているのも嬉しい。説明には写真やビデオも用いられているので基礎を知るにはちょうどいいかも知れない。

 

 実は僕も知らなかった事ばかり...(汗)

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世界のランクル仲間

2013年02月11日 | DATABASE

ランドクルーザーで国境を越える...!?

 自分のランクルが海を渡って他国を走る。それは嬉しい事だがお金と時間が掛かる事である。しかしランドクルーザーというテーマを持っているならば容易に国境を越えて行く事が可能である。

ネット上の話である。

インターネットの世界では国境は存在しない、

 

言葉の壁は存在するが...

 

 世界にはランクル愛好家が大勢おられる様である。

その一部の方々が集まる場所が幾つか存在する。

(アメリカ以外の英語圏)

 

ヨーロッパ

European Land Cruiser Owner's Club

ELCOC

 

オーストラリア

Land Cruiser Owners Online

LCOOL

 

南アフリカ

Land Cruiser Club Southern Africa

LCCSA

 

 共通のテーマは  ランドクルーザー  である。

 

ちょっと外国に行って来ます。

 

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スクリーンの中のランドクルーザー

2012年12月22日 | DATABASE

 ランドクルーザーが登場する映画やドラマ、或いはドキュメントも含めて幾つ位知っていますか?と聞かれた時におそらく10位頭に浮かぶならかなりの知者だと言えるかも知れない。

 ランクルは60年以上の歴史を持ち世界百“ん”十カ国で販売されている実績のある車種なので世界中のスクリーンに登場する機会は我々日本人の想像を遥かに超えているようである。

 

 1982年のデズニー映画、The lost boys

ランクルFJ-55が登場。

 

 1988年、Any Man' Death

ランドクルーザー  ランドローバー

 

  IMCDB(インターネット ムービー カーズ データーベース)というサイトが存在している。このサイトは映画やドラマに出演した車をデーターベース化して整理するという気の遠くなる様な作業を行っている人々がいる。

(このサイトからお気に入りの車が登場する映画ドラマが直ぐに分かる、有り難い存在)

 

 では、ランドクルーザーが登場するシーンは幾つあるのかと 思って調べると、

30 x 42ページで、

なんと 1197 !

FJ-25から最新の200まで、

 

これとて、氷山の一角なのだ。

 

 IMCDBで紹介されているランドクルーザーが登場する映画やドラマ、ドキュメンタリーを毎日一本見続けても3年以上の歳月がかかるという事だ。

 

嬉しい悲鳴!か?

 

これを知ったランクルファンにとっては今後の人生は暇なしとなるであろう!

 

勘弁してくれい!(笑)

 

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History of the Toyota Landcruiser

2012年11月19日 | DATABASE

 

動画で観るトヨタランドクルーザーの歴史

 

そしてこちらは、データ ライブラリーです。

 

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TOYOTA BANDEIRANTE

2012年10月19日 | DATABASE

 39年と言う長期に渡ってブラジルトヨタによって生産され続けたトヨタ バンデランテはランドクルーザーの歴史の中でどの様な位置付けを持つのであろうか?

 

1962 - 2001

生産終了!最後のバンデランテ

 

会報『ブラジル特報』 20117月号掲載

日系企業シリーズ第13ブラジルトヨタの歴史

 

中西 俊一(TOYOTA do Brasil LTDA 社長)

 

 

 ブラジルトヨタの歴史は、1958年まで遡ります。当時ブラジルはクビチェック大統領が「50年を5年で」計画を実施し、リオデジャネイロからブラジリアに遷都する計画を推進していました。

 当時を振り返り豊田章一郎名誉会長は、ブラジル進出はトヨタの海外戦略の第一歩であり、いざとなったら日本のトヨタを支えてもらいたいという強い想いがあったと申しております。かくして58年に弊社は設立され、試行錯誤を繰り返した翌59年にトヨタ海外生産第1号となるランドクルーザーFJ25L(バンデランテの前身)が完成しました。62年にはサンベルナルド工場が完成し、バンデランテとして2001年まで延べ10万台を生産しました。62年の自動車総市場は19万台、2010年は350万台ですから、先代方の先見の明とチャレンジ精神には敬服しております。

 

 

 64年にはブラジルに軍事政権が誕生し、67年には1000分の1デノミが実施されました。弊社は政治・経済の荒波を乗り越えながら、お客様のニーズにお答えできるよう、ハードトップ、ソフトトップ、ピックアップ等バンデランテの車型の充実を図るとともに、エンジンのパワーアップ等改善に取組みました。

 70年代にはオイルショックがありましたが、自動車市場は50万台から100万台まで成長をとげ、バンデランテはお客様にご好評を頂き、79年には年産4,000台にまで至りました。


 80年代はいわゆる『失われた10年』であり、経済低迷にともない自動車市場が58万台まで減少し、弊社の生産も半減。全国的にストライキが多発し社会的不安定が続きましたが、弊社はバンデランテの品質改良を続けました。

 90年に入り、コーロルプランという新工業政策が始まりました。これにより通貨変更(クルザード・ノーボクルゼイロ)、輸入車解禁などが発表され、弊社は92年からカローラ、ハイラックスSW4、カムリの完成車輸入を開始しました。

 93年には自動車市場が139万台に達しますが、インフレが約2,500%を記録し、1000分の1デノミが実施されました。ブラジル政府は翌年にコーロルプランに代わり、レアルプランを導入。2750分の1デノミを実施し、通貨はクルゼイロからレアルへ変更しました。

 このような激動を切り抜けながら、94年から、弊社はメルコスール協定に基づいたブラジル、アルゼンチン相互補完事業展開に着手しました。具体的には、ブラジルで生産したカローラをアルゼンチンへ輸出、アルゼンチンで生産したハイラックスをブラジルへ輸出するというものです。

 96年にブラジルにてカローラのCKDComplete KnockDown:部品を輸送し、組立てを行う生産方式)事業を発表し、98年インダイアツーバ工場にてカローラ現地生産を開始しました。ほぼ同時期の97年にはアルゼンチンのサラテ工場が完成し、生産したハイラックスをブラジルへ輸出開始しました。これにより、弊社はメルコスール協定に沿った相互補完事業を開始しました。

 2001年になり、弊社の原点であり、お客様にご好評頂いていたバンデランテの生産を断腸の思いで中止いたしました。排気規制をなんとかクリアできないか検討・実験を重ねたのですが、残念ながら規制をクリアできず、生産終了に至りました。しかしながら、今でも様々な場所で、バンデランテがお客様のお役に立っている様子を目にいたします。お客様には大切にお乗り頂き大変感謝しております。

 07年には、ブラジルのエタノール政策に適応したカローラのFFVFlex Fuel Vehicle:ガソリンとエタノールなど1種類以上の燃料を任意の比率で混合しても走行可能な自動車)バージョンを導入。このFFV開発は、トヨタにない新技術でしたので、日本の本社と協力して試行錯誤を繰り返した末に開発を終え、無事生産・販売することが出来ました。

 08年に弊社は50周年を迎えることが出来、お客様、デーラー、サプライヤー、従業員、関係者の皆様に大変感謝をしております。来年の後半には、弊社長年の夢であった小型車生産がソロカバ新工場にて始まります。

お客様に良品廉価の商品をお届けできるように引続きお客様の声に耳を傾けて、ブラジルの発展に貢献できるよう努力していく所存です。

 

 

 4つのモデルが存在した。

 

 角目のヨンマルともいえなくもないが...。

ランドクルーザー或いはFJの名称は与えられなかった。

なぜか?

 

 

Bandeirante Engines:


1961-1973 Mercedes Benz OM 324
1973-1990 Mercedes-Benz OM 314
1990-1994 Mercedes-Benz OM 364
1994-2001 Toyota 14B (1HZ)

それは登載されたエンジンに関係があるのであろう!?

ヨンマルにメルセデスのディーゼルの組み合わせ。

つまりこれは、

ベンタ、メルタ、か?

 

ブラジルの大地で実用を果たす為に当時のベストな選択だったと思われる。

 

シンプルで 実用重視

 

 

 プレスされた名称で、ランクルとの差別化か。

 

  IH8MUD,COM

バンデランテはポルトガル語で開拓者を意味する。

開拓の時代が終ってハイラックスの時代になったのか?

 

ブラジルって、ナナマル系はないんだなぁ...?

 

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トヨタの歩み (Toyota Historical Date)

2012年09月25日 | DATABASE

 ニューヨーク州の州都アーバニーに住む、あるランクル好きのアメリカ人Johnny氏がランクルコミュニティサイトIH8MUDに連載してくれた、

 

Toyota Historical Data を紹介したい。

 

 アメリカ人の手によってが日本語ー>英語の翻訳の苦労も然る事もありながら2007年の10月から2009年の10月まで(まだ途中かもしれないが)2年間の時間を掛けて自分でコツコツと調べ挙げてフォームに投稿した力作である。ページ数は100ページに及ぶ要点をつまんだ内容であるが記載は全て英語である。幸いシンプルな英語なので車のモデル名、地名、パーツ名が分かれば大体の粗筋は理解できるのではないだろうか。

  

オリジナルな投稿はこちらです。

 

 ブログの規定が2万文字までという事もあり仕方なくページを分ける事になった。ここにこれを乗せたのは彼の努力を無駄にしない為に、そして自分のパソコンにのみ情報を仕舞い込んでいても仕方がないのでオープンにしておこうと思ったからだ。おそらく日本の何処かにはこれよりもずっと詳しく正確なトヨタについての情報が存在するのではないだろうかとは思う。

 トヨタの歴史を立体的に理解するために記述に世界で起こった情勢等も少し加えてみた。ランドクルーザーという世界的な4x4を生み出したトヨタの歩み、そしてその企業の存在の流れ、そして時代を立体的に理解する事によって現在に生きる私達がそこから勇気と力を得る事が出来るのではないかと思っている。

 

 

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トヨタの歩み 1 (1918-1942)

2012年09月25日 | DATABASE

1914年、第一次世界大戦が始まる。

 

1917年、ロシア革命、共産主義政権の誕生。

 

 

1918 Janurary 30th, Sakichi ToyodaToyoda Boshoku Corporation was established

 

1923年、関東大震災

 

1929年10月、世界恐慌が始まる、日本は昭和恐慌。

10/30/1930 Sakichi Toyoda passes away

10/?/1930 The 1st small engine completed

March 1930 High Draft Spinning Frame completed

1931年9月、満州事変が始まる

May 1933 Spinning frame exported to India from Toyoda Auto Loom Works, Ltd

Next October automotive structural study to begin, in conjunction with materials related to undertake research.

1/29/1934 extraordinary general meeting of shareholders in research related to auto and steel production to the company's operations.

Deciding that capital would increase to 100 ten thousand Yen -> 300 ten thousand Yen.

Steel making department new established.

March 1934 Automobiles prototype manufacture factory is completed.

7/?/1934 steel mills (Iron Works) completion.



9/25/1934 “A” Type engine (automotive engine No. 1) was completed.

March 1935 Establishment of Toyoda Machinery Sales Corporation.


May 1935 Prototype car completion (“A1 Type” the first car).

8/25/1935 “G1” Type prototype truck completed.


October 30th, 1935 "Five Main Principles of Toyoda"

 ( TOYOTA: Company  Vision & Philosophy)


1. Always be faithful to your duties, thereby contributing to the Company and to the overall good.
2. Always be studious and creative, striving to stay ahead of the times.
3. Always be practical and avoid frivolousness.
4. Always strive to build a homelike atmosphere at work that is warm and friendly.
5. Always have respect for God, and remember to be grateful at all times.


November, 1935 that year announcement of G1 Type truck production.

December 1935 the first Toyota car dealership to start sales, Sunrise Motors. Equipment and systems research to begin.

 

 

 

1936-1937


 

1936年2月26日、二・二六事件。

 

January 1936 “DA” Type truck released

April 1936 “A4” type cars being produced (a revised production type A1 type)

Kariya automobile assembly plant completed May 1936

7/15/1936 “G1” type is the first auto/truck exported

 

 


9/20/1937 automobile production business laws, automobile production business from the Toyoda Automatic Loom Works, Ltd.


 

1938-1940


April 1938 Tianjin Toyota factory  begins operation.

8/10/1938 Toyota Department store establishment.

10/1/1938 Toyota Motor Corporation industrial health insurance union establishment

11/3/1938 Mother Plant starts operation, Koromo Plant
Construction of the fist mother factory undergoes many great challenges, end of September , the plant is complete. The starting switch by Kiichiro's Toyota hand.

11/1938 Toyota Engineering Department Youth School opening  start of 1939 April
training manufacture education.

December 1938 “GB” type truck B type engine loading and “GA” type improvement) this year of entry into production, Toyota motor Corporation distribution and dealership partnership established.

May 1939 Shanghai assembly battery factory starts entry into production
Operation.

June 1939 Start production on “ DB” type low floor style bus chassis.

June 1939 Each unit businesses enactment (personal stipulation and budget
stipulation etc.) establish operating rules.

Trial manufacture completion September 1939 “AE”
model medium-sized cars.

1939年9月、第二次世界大戦の勃発。

 
11/8/1939 Cooperation meeting starts
The November 8th first Toyota Motor Corporation subcontract forum
was held at Tokyo Kuramae Industrial Center, because the representation
of Toyota and cooperative factory representatives assures mutual friendship unity,
" Cooperation Council " was formed.

11/1939 “HB” type based on “GB” type, bus short chassis production starts.

December 1939 Toyota Japan, Ford corporation & NISSAN, a joint venture contract to temporary seal, deterioration relations Japan and America, it becomes flame
failure in joint venture contract)

1939 Annual Report: domestic sales, 1 million units, production 12 million units.

1940 A “New Japan” dealership represenatives announce at First Mother Plant.

2/20/1940 Tianjin factory, create separation plant, the North Chinese automobile industrial establishment.

3/8/1940 Toyoda Automatic Loom Works, Ltd., seperates the integral steel section Toyota steelmaking establishment into an independent company “Totoda Steel Works”

 

1940-1942


4/15/1940 Hiratsuka factory created thru joint capital investment.

9/14/1940 Creation of Riken Corp. a development and research company for the development of automotive goods.

1941年12月8日、真珠湾攻撃、日米開戦が始まる。

February 1941 “AE” type medium passenger car productions starts “New Japan”

5/01/1941 Creation of Toyoda Machine Works, Ltd. In order to produce the special purpose machine which is suited for mass production, to separate free the machine tool section, obtaining the establishment permission with machine tool production.

7/21/1941 Kiitirou Toyoda president inauguration

December 1941 Pre-War output set at 2066 units per month.

Historical Note: December 7, 1941 Japan’s attach on Pearl Harbor.

2/1942 Shanghai factory established Toyota’s china automotive industry expansion.

2/1/1942 Toyoda central cotton spinning establishment to separate.

March 1942 “KB” type truck production started (improved “GB” type)
 
April 1942 “LB” type truck ( “KB” type short chassis) production started.

June 1942 Aircraft section starts production.

1942年6月、ミッドウェー海戦。

I had heard rumor of this in the past…and it’s not confirmed from Toyota…I had heard that they worked on aircraft props and canopies and interior components.

10/3/1942 Opening of Toyota Hospital

 

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トヨタの歩み 2 (1943-1945)

2012年09月25日 | DATABASE

 1943-1944

 

3/29/1943 Kawasaki aircraft with Toyoda establish Tokai aircraft company (present day Aisin Seiki Co., Ltd.

EDIT: New Cool Infomation...as it turns out Mr. Honda Soichiro the founder of Honda Corp. was working as director of the Tokai company:

March 1943, “AC” type cars based on the “AA” type are being


May 1943 Toyoda sets up Kariya rubber factory, Nagoya (present day Toyoda Gosei Co.,

June 1943, “BA” type car (improvement on “AE” type) starts production.

11/03/1943 Central cotton spinning merger in acordance to the national policy, reorganization integration of the spinning industry, the leading improvement (Kariya south & north, Nakagawa's each factory) diverts to aircraft section. Merger of central cotton spinning the center of business of the Toyota group light industry moves to the machine of the heavy industry from the fiber industry.

Nov 1943 “KC” type truck (wartime model of “KB” type) starts production.

Nov 1943 amphibious type 4x4 starts production.


Nov 1943 Kariya (north korea?) north aircraft engine plant factory cancellation

1/17/1944 Munitions companies trial manufacture completion, completion of trial manufacture.

1/1944 "large-sized B" high-class car production…government official

7/10/1944
“AK 10” type four wheel drive 4 prototype completion. (This is the predecessor to the Land Cruiser.

 

 

 

1944-1945


  以下の戦争の記述を見ると、ジョニー氏は日本自動車産業の発展と戦争は大きな関係があると感じているようである

 

July 1944, Tokyo takes devastating bombing.

7/1944 Junior high school student body mobilization, military and naval draftee hiring.

December 1944, “TR 10” type, 4 ton tractor construction.

1/6/1945 Tokyo takes many damages, large air raid.

3/10/1945, Air raids, large portion of the Shibaura factory burning and the Osaka branch total destruction (14 days) start the dispersal.

3/11/1945, Nagoya air raid.

3/20/1945, Air raid Tokyo under flame fire.

4/14/1945, Tokyo air raid.

May 1945, Mother plant factories as a precaution measure to start evacuation.

June/1945 Osaka bombed

June 1945, Counterespionage, naming of the office modification (the first mother factory protection name now “national 20th factory” modification)

Historical Note: ( 8/06/1945 Atomic bombing of Hiroshima, 8/09/1945 Atomic bombing of Nagasaki.

広島、長崎、原爆投下

8/14/1945 Mother Plant bombed (see map: mother plant is located in the Aichi Prefecture.

Historical Note: ( 8/15/1945 Imperial Army of Japan surrenders to allied forces. Signing of “Instrument of Surrender” was September 2nd, 1945.)

8/31/1945 Toyota Auto Body Co., Ltd. industrial establishment (the present Toyota Auto Body Co., Ltd.) for the Kariya factory, since completing the first mother factory it advances to the principal occupation, conversion of the body, Corporate deciding separation independence. First capital payment was completed on August 1st, but the registration is completed on August 31st, after the termination of war.

1945年8月15日正午、ラジオの玉音放送で国民は日本の敗戦を知る。

 

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トヨタの歩み 3 (1945-1955)

2012年09月25日 | DATABASE

1945年10月、国連を結成。


1/19/1946 Union formation at Toyota Motor Corporation

01/20/1946 Aichi factory it is appointed as to the compensation facility (May 28th was lifted) (used for the rebuilding efforts?)

4/1946 Mitsui Group specified limits on corporation. Showa sets cancellation April 11th 1951. Temporary provisional reconstruction bureau starts.

Inviting the representatives of automobile distribution in 5/18/1946 from the entire countrie to the first mother factory.

1946 05 28 Each factory of Korea north & south, in compensation integrity facility appointment (August 16th cancellation, 1948 March 1st Korea south cancellation and 1952 April 28th Korea north cancellation per Showa)

1946 07 Tokyo cooperation Yutaka meeting start ( Showa in 1957 April
Kanto cooperation Yutaka council rename

It is appointed to 1946 08 11 special accounting companies
(1951 May 7th cancellation per Showa)

 

1946年11月3日、日本国憲法が公布された。

11/16/1946 Toyota Motor Corporation marketing cooperative start (new
name to 1948 May 26th Toyota dealer association)
Each manufacturer's sales reorganization will proceed in a series, the Toyota Motor Corporation marketing cooperative started, in chief director Takeshi Saburo
Kikuchi, elected Yamaguchi Noboru in secondary chief director, started
activity.

01/27/1947 Kansai cooperation Yutaka meeting

01/1947 Trial manufacture completion of “SA” type model Cars  “Toyopet Model SA “


03/1947 Entry into production of “BM” type large truck.

Update: from “During and after WWII, supplies of gasoline were low in Japan. To cope with this, a truck—equipped with a “wood gas generator”—went into production. Compared to gasoline-powered autos, the lack of power in this truck was impossible to ignore. People often had to get out and push them up hills. Approximately 26,000 of these trucks were produced (based on the Toyota BM model), and at the time were the primary type of available truck.”


04/1947 US military car repair job

04/1947 Entry into production of “SB” type small trucks theToyota first small truck .


06/03/1947 GHQ memorandum  production permission of 50 large-sized cars.

09/1947 General public offering, "Toyopet" the small car to be determined.

10/1947 Entry into production of “SA” type model small-sized carsto Okinawa the “BM” type
large-sized truck, “SA” type small-sized car export (after the warto Egypt the first export)

1947 100,000th Toyota vehicle produced domestically

 

 

1948-1950


02/08/1948 excessive economic deconcentration law specified methods (1949 January 21st cancellation by Showa)

03/25/1948 Unionization of the entire Japanese automobile production labor unions.

4/1948 Kiitirou Toyota inaugurated as president of the Automobile Manufacturers Association.

8/1948 Audit improvement rooms management investigation room start.

8/1948 “SA” type compact car public service testing (Nagoya and Osaka to rush and to win the competition?)

10/1948 Radiator section of first mother factory of South Korea factory, North Korea factory moving (as for North Korea factory in electrical section new name)

11/22/1948 Automobile production five year plan decision (24 year implementation stop on the way)

02/01/1949 invention device handling rules enactment (March 1st invention device commission opening)

03/31/1949 Dealing with approximately 1,180,000 Yen of overseas assets showing loss.

04/29/1949 Unions, opposing to the amendment of Labor Union Law, after the forming it does the first strike.

04/1949 Kiitirou Toyota elected as chairman of the Automotive Export Association.

05/1949 BL model low floor style buses enter production.

06/1949 Nakagawa automobile factory sector closed.

07/1949 “BS” type truck starts production (short chassis of “BM” type)

11/1949 “SD” type small-sized passenger cars start production.

12/16/1949 Nippondenso Co., LtdAichi porcelain enamel established. Porcelain enamel ironware production section of electrical factory and Nakagawa factory was separated.

12/24/1949 labor unions and the wage cut one tenth, lowering work force reduction of wages the memorandum of the effect which is not done.

12/24/1949 108,820,000 yen from banking syndicate is received.

12/1949 Introduction of using statistical quality controls.

12/1949 Okinawa, US military competitive bidding, 100 units of trucks this year of entire quantity successful bid.


 

冷戦の時代の幕開け。

 

Beginning to send to exports to Taiwan, large-sized truck this year.


04/07/1950 The labor dispute which is related to work force reductions Starts.

04/22/1950 Announcing the company's revival plan, 1600 people seeking voluntary retirement, Kamata Shibaura plant closure.

05/19/1950 Kiichiro Toyoda inaugurated as chairman Society of Automotive Engineers of Japan.

06/07/1950 Yutakapurekon founded. ???

06/10/1950 labor disputes to conclude, the Kamata Shibaura factory closing June 9th, union accepted company reconstruction plan, between the company and union, the memorandum of company reconstruction was sealed on following 10th.

06/23/1950 Kamiya, because of corporation problem and automobile market inspection of Ford Corp., American visit.

06/1950 Costa Rica beginning import “SB” type small truck.

07/11/1950 Eiji Toyoda, circumstances automobile inspection, going to American visit.

 

 

 

 

1950-1951


 

1950年6月朝鮮動乱

 

 

日本に駐留するアメリカ軍が朝鮮に出撃したので、それを補う目的で日本に警察予備隊が設置された。当時日本はアメリカ軍に多くの物資を供給した、同時にアメリカ軍より軍用ジープの受注が入ってきた。

 

Historical Note Korean War/Conflict starts to escalate end of June, 1950

 
07/31/1950 Receiving an order Korean military special procurement of 1000 units.

08/29/1950 Receiving an order third Korean special procurement of 2329 units.

09/15/1950 “Toyota Newspaper” organizes in-house magazine to start.

10/03/1950 Managing director Hisashi Saito because of one routine work and automobile circumstance inspection American visit.

12/1950 “BDR” type patrol cars production starts.


02/1951 Production facilities modernization five year plan. Monthly output goal of 2000 units, import machine of high efficiency & high accuracy was introduced, quality productivity improvement was assured.

03/01/1951 Fourth order received Korean procurement 1350 units.

03/31/1951 After the war executing new allotment balancing of accounts. In the three years since conduct dividend.

1951 May, Automobile marketing, it seals to Okinawa Toyota and sales agency contract.

1951 June, Large-sized 2000 ton press works.

08/01/1951 “BX” type large sized trucks start production.

 

サンフランシスコ講和条約、(日米安保条約)を結ぶ。

 

08/01/1951 “BJ” type Toyota Jeeps start production.

 

 

 

 

 This is the predecessor to all “Land Cruisers”


10/01/1951 “SF” type cars start production.

October 1951.Work starts on Zone management system,

 

 

1952-1953


 

1952 Shoichiro Toyoda: "My father's dream, and my grandfather's dream before that, has grown so big that it lives on even after their death,"

01/07/1952 TWI introduced the Toyota way.

02/1952 Exportation of 100 units “FX” type large sized truck to Brazil

03/27/1952 Kiichiro Toyoda Sacred Treasure passes.

03/1952 “SG” type truck released.

04/1952 The introduction of managerial accounting systems

07/01/1952 “SF” type price cut for small class car sales

09/1952 “BQ” type four wheel drive truck production and exporting.

11/03/1952 Corporate song, corporate flag enactment.

12/25/1952 Toyota transport corp by land established (present Toyota transport)

01/01/1953 “SF” type price second reduction for small car sales

02/1953 1236 units of six wheel drive trucks ordered.

03/14/1953 Tokyo Toyopet established

03/31/1953 company typical slogans deciding "Good Thinking, Good Products."

04/20/1953 Petroleum and automotive lube sales agreement

04/1953 Engine production transferred, “S”)Engine to Toyoda Automatic Loom Works, Ltd.


06/11/1953August compromise of labor dispute beginning.

06/1953 automobile marketing, "dolphin" sale (in September "castle" trade mark modification) ??? your guess is as good as mine toyota did have the dolphin camper version in the 80’s LOL

Toyota Industries, Towa real estate investment August 10th 1953.

09/25/1953 Toyopet Super (“RH” type) sales newly designed Type R engine. This was also made into BH26 Police Patrol Car and the BH28 Ambulance by using the Type B 6 cylinder engine and a longer front end. The RH was succeeded by the similar


1955  RR Master and the much more modern 1955 RS Crown. The RH was also known as the Super.”

 

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トヨタの歩み 4 (1954-1960)

2012年09月25日 | DATABASE

 1954-1955


 

04/1954 “FA” type large sized truck release (Fire truck FA)

06/07/1954 Toyopet service centers establishment, automobile marketing


06/24/1954  Toyota Jeep to “Land Cruiser” decision.

 

 

 

 

1954年に技術主任の梅原半二氏によってランドクルザーという名称が付けられた。

 

1954 - The name "Land Cruiser" was created by the technical director Hanji Umehara. "In England we had another competitor - Land Rover. I had to come up with a name for our car that would not sound less dignified than those of our competitors. That is why I decided to call it 'Land Cruiser'," he recalls.

07/11/1954 Toyopet Super reduction price

09/01/1954 Toyopet truck ( “SKB” type) released (latter day toyoace)

10/1954 technical main buildings (technical center) completion.

01/05/1955 Toyopet Crown  the RR Master was a further update to the SF/RH with an updated body.The RS Crown was designed to replace the Super in 1955 but Toyota wasn't sure if its independent front coil suspension and its suicide type rear doors were too radical for the taxi market to bear. So the Super was updated, renamed the Master and sold alongside the Crown. When sales of the Crown proved worthwhile, the RR Master was discontinued in November 1956. Production facilities for the Master were transferred to the Crown.


The RR Master's body panels were used in cut-down form as an economical and fast way to design the new ST10 Corona in 1957. A later variant of the Crown was called the Masterline to distinguish it from other variants of the Crown.)

 

 

 

1956-1957


 

 

01/01/1956 Toyopet light track (“SKB” type), 72,000 Yen reductions.

02/01/1956 automobile marketing, area charge personnel room inauguration ????

02/01/1956 automobile marketing, survey room and to the development of scientific demand prediction law start.

02/21/1956
World Bank  signing to the loan contract worthy of 2,350,000 dollars.

03/01/1956 foreign country Planning Office and the examination of the advance to Brazil production.

03/1956 forklifts the “LA” style. It places one ton product fork lift which the Toyoda Automatic Loom Works, Ltd. develops & produces in the sale net and start the advance to an industrial vehicle market.

05/1956 Launching of Toyopet trucks (the “RK” 23 style)

05/1956 Launching of Toyopet route trucks (the “RK” 52 style)

The nickname of the Toyopet light truck (the SKB style) to "Toyoace" decision by 07/18/1956 general public offerings, nickname recruitment. "Toyoace" is chosen out of 200,000 applications and thereafter Toyoace take an active part greatly as the popular-priced truck.

07/1956 Automobile compensations, Land Cruiser and the like etc., it exports to Burma.

08/13/1956 Crown substantial price cut of passenger cars (crown 75,000 yen, deluxe 50,000 yen, master 50,000 yen)

09/22/1956 Announcement in the first mother factories of the experimental production cars. popular-priced cars.

Adoption of decline sales systems, 02/01/1957

02/05/1957 Bangkok place of business inauguration promotion to (in May branch office starts)

02/1957 TOYOTA Diesel store inauguration.

03/14/1957 “DA 60” large Diesel trucks “DA” type.

04/03/1957 Automobile marketing dept, establishing the Far Eastern chain.

04/1957 The first exportation of Crown and the like to Ethiopia.

05/01/1957 Department stores the sales start of the TOYOTA car (Kyoto Daimaru, Inc department stores )

05/23/1957 Ship loading of 20 crowns as the real exportation at the beginning of the domestic production passenger car to Okinawa

05/27/1957
Chubu Japanese automobile schools. It becomes the model school of the automobile school, carries out great role in promotion of motorization.

07/01/1957 Launching of Toyopet Coronas


08/25/1957 Sample exportation of the Crown to America.

08/1957
Launching of ”DB70” type diesel engine buses.

10/31/1957 In America the Toyota motor sales USA corporation (the American Toyota) establishment. Capital of one million dollars in order to carry out the self-dependent advance to the American market with, establishing the same company of the California
Sales setup. In president Shotaro Kamiya of automobile marketing inauguration. It embarked on the service of the sales network.

 

 

 

1958-1960


トヨタ車販売 アメリカに上陸。


01/09/1958 Crown and
Land cruiser exhibits at Los Angeles import automobile show.

01/23/1958
 
Toyota do Brazil, Brazilian limited holding company (Brazil, Toyota corporation) establishment granted.

04/07/1958 Chubu Japanese automobile school, establishment by Toyota college starts.

04/25/1958 Eiji Toyota special duties, is inaugurated as chairman Automotive Engineers Society of Japan.

06/16/1958 US Forces in Japan supply headquarters, Japan Procurement Agency (APA) from 4621 special procurement vehicles incoming order (large-scale incoming order a little more than of 50 million Yen)

07/10/1958 American Toyota Buisness starts.

10/1958 Toyopet corona line


10/1958 “DR 10” type model Diesel rear engine buses sales

01/ 01/1959 City name modifications, the head office address is changed to the Aichi prefecture “Toyota city” .

03/16/1959 “SK 20” type sales.

1959 04 22 Toyopet route track/truck (RK 85 type) it sells

05/1959 Entry into production Brazilian Toyota corporation

06/03/1959
Toyopet route truck decision to change to "Dyna", term of endearment of the Toyopet truck in "stout" decision.

The Theiss Brothers sales corporation and distributor of 07/1959
Australia - in contract seal (present day Theiss Toyota corporation)(Imported by the Theiss Brothers,

08/15/1959 Eleven models which exclude coronas 30,000 – 70,000 Yen reductions.

09/30/1959 Automobile marketing, it invests to the Chiyoda Fire & Marine Insurance Co., Ltd.
10/19/1959 Loading “C” type
Diesel engine of small sizes line onto Crown.

12/28/1959 Achievement of 100,000 annual outputs.

04/01/1960 coronas are changed the model and launching (the “PT 20” style)

07/01/1960 stout are changed the model and launching (the “RK 45” style)

08/04/1960 Signing to the loan contract worthy of twelve million dollars with Export-Import Bank of Washington.

08/15/1960 Chubu TOYOTA lift establishment as industrial vehicle speciality selling agents.

08/26/1960 main building completion

08/28/1960
REO Cooperation (in December of the same year CKD (CKD: exportation start, at the beginning of the domestic production passenger car in September CKD assembly/sales to REO Mexico)

11/09/1960 Toyota central research institute establishment the comprehensive research institute organization, Research basic technology of TOYOTA system each company. In this way, even the technical development organization of TOYOTA that included the long-term basic research as a/the group advanced largely.

1960 Achievement of 100,000 units of interior sales for past 11 years.

12/13/1960
General public offerings to "Publica" of nickname of the general public car decision.

 

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トヨタの歩み 5 (1961-1966)

2012年09月25日 | DATABASE

 

1961-1962


 

02/01/1961 Vehicle headquarters starts Toyota Central Research & Development Laboratories, Inc. established


03/1961 Passenger car exports to the United States is temporarily abandoned.

04/01/1961 Automobile marketing, as a car allocation base of
Tokyo area Tsunashima vehicle dispatch center completion.

04/1961 Opening the Chubu Japanese car Mechanics' School

06/30/1961 Publica sale

06/1961 Deciding the company-wide introduction of TQC (Total Quality Control)

08/11/1961 Fukio Nakagawa  is inaugurated as the president to the chairman.

09/08/1961 Kasuga factory (present day Kasuga center) completion.

12/1961 In order to develop cost controls company-wide, prime cost meeting start.

12/1961
One million units exported achieved.

02/01/1962 Export headquarters starts.

02/1962 The Toyopet car and distributor of south Africa - in contract seal (present Toyota marketing corporation)

02/24/1962
Union and labor-management declaration sealed

03/1962 Servicing store standardized accounting , main point.

04/27/1962 Jig types gauge, manufacturer spirit Yutaka meeting starts.

06/08/1962 Publica Rika Van (UP 16 V) released

06/19/1962 With the Delta Motor Corporation and CKD assembly of Philippines cooperation (1984 March cooperation cancellation)

06/1962 South African comp. to start producing motor assemblies Present day: Toyota South Africa Manufacturing Company.

10/01/1962 To change Crown, sale.

10/1962 Establishment of the Toyota motor Thai corporation.

11/1962
The Australian Motor Industries, Inc. of Australia (AMI corporation) with CKD export contract seal (present day AMI Toyota corporation,  The export to Australia had hovered, sluggish , but the AMI corporation and the tiara (export name of the corona) concluding assembly sale contract, it started production from 1963 April, expanded to the Toyota largest export market.

12/1962 Crowns this year of sample, one export sent to Denmark.

 

 

 

1963-1964


 

01/04/1963 Company Policy announced

01/04/1963
Establishing the Toyota Nagoya education center

01/04/1963 Establishing the Toyota Tokyo education center

02/01/1963 Automobile purchasing financing systems "car - loan" starts.

02/01/1963 Exportation department section starts

03/01/1963 New model car guarantee periods substantial extension (new model car guarantee period of all the models from 3 months or 10 thousand km, in 1 year or 20 thousand km)

03/06/1963 Board of Managing Directors starts.

Executing the contributory plan classified by function of
03/13/1963 officials.

03/25/1963 Planning office starts and the promotion of TQC are done.

04/01/1963 Small buses

04/01/1963 Dyna redue release “RK170”

05/03/1963 First Japanese grand prix races Crown, Publica, class victory

07/01/1963 Publica deluxe (UP 10 -D type) sales. (From Answers.com: In 1963 Toyota added a new Deluxe trim level, denoted internally as "type UP10D", which featured such "luxuries" as reclining seats, heater or radio, as well as some chrome decors (the previous base model was now called Standard).

07/27/1963
Automobile marketing, the Melbourne office representative starts.

09/1963 Sale of “DA 80 C type” cab-over type large-sized truck.

10/21/1963
Stout (“RK 40” type) sales

10/21/1963 Publica convertible (“UP 10 S” type) sales


11/01/1963 Sale of “DC 80 C” type cab-over type 4 ton trucks

Entry into production assembly factory of the Toyota motor Thai corporation on 02/10/1964.

03/13/1964
America Tiara 1900 sample export and toward America export reopening car sales.

04/20/1964 Crown eight (VG 10 type) sales.

07/01/1964
Canada Canadian Motor Industries corporation (CMI
corporation) with distributor - in contract seal (present Toyota Canadian corporation)

09/01/1964
Inauguration of QC Promotion Headquarters.

09/05/1964 Changes to Coronas, sale (RT 40 type)

Executing 09/14/1964 New model Corona 100,000 km (62,137.1 miles) continual traveling publicly tested.

09/1964
large-sized trucks, sales (“DA 100” type)

Changes to 12/1964 large-sized buses, sales of (“DB 100” type)

 

 

 

1965-1966


 

1965年、ベトナム戦争

 

02/12/1965 Full-scale export to Canada, first batch of 115 units shipping of the Crown

04/01/1965 Toyota Sports 800 (UP 15) production starts.

04/02/1965 Corona America (“UP 43” L-type) to export samples
The new corona completed to the United States to resume export of the cars. Toyota cars will be sold in the United States plans to shift the center of the market is growing exponentially. ]

04/27/1965 Export-Import Bank of Washington loan 1.1 million dollar loan agreement signed

07/01/1965 Corona hardtop (RT 50) release

08/1965 British motor import comp. and distributors agreement signed (present day: Toyota GB)

09/1965
Start of production Costa Rica

10/25/1965 New “M”-type six-cylinder engine developed for crown. The first M was a 2.0 L (1988 cc) version produced from 1965 through 1988. It was a 2-valve SOHC engine. Cylinder bore and stroke was square at 75 mm (2.95 in). Output was 110 hp (82 kW) at 5600 rpm and 116 ft•lbf (157 Nm) at 3800 rpm.)

11/06/1965
Kamisato plant start to begin construction. Casting from the machining, with a pair of ranging consistent engine production to make our country's first specialized engine plant.

11/10/1965 Deming Application Prize Award Corporate mention quality control, cost reduction efforts, the Corona facelift. These results review coordinating the Deming Prize awarded.

11/12/1965 Corona 5-door sedan (RT 56) release (Japan's first Fastback)

01/1966 Korean automobile industry and CKD assembly agreement.

01/16/1966 Launching of Comprehensive Planning Office

04/05/1966 Publica facelift (UP 20) to the production

07/23/1966 establishement of (present day: toyota rent-a-car Tokyo)

09/01/1966 All 50,000 Toyota cars sales contest conducted

09/24/1966 Takaoka plant construction. Corolla production building. December 7, completed in a ceremony conducted.

10/15/1966
Automobile Engineering Hino, Hino Automobile Engineering, business alliance.

11/05/1966 Corolla (KE 10)  production

11/25/1966 All-Toyota quality control competition.

11/1966 East Fuji factory, Automotive proving ground completed.

12/01/1966 Used cars nationwide unified implementation of the guarantee system

 

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トヨタの歩み 6 (1967-1972)

2012年09月25日 | DATABASE

60年代、日本は高度成長化時代に入っていった。


 

 

1967-1968


 

02/13/1967 Toyota USA moves to new premises Torrance, CA .
02/1967 New Zealand start producing Motor Assemblies

03/1967 New York city office inauguration

04/01/1967 Parts warranty of two years or 50,000 km guarantee starts

04/07/1967 Peru, Toyota's assembly plant production starts

05/12/1967 “GY 10” released ( what is the GY-10?)

05/16/1967 2000 GT (“MF 10” type) released

07/25/1967 Nagoya Toyota export base Wharf to complete

07/1967 Toyota starts technical conference

09/13/1967 Crown remodel release (“MS 50” type) “Launched in 1967, the engines were much the same as the previous generation, but additional equipment was included. Higher specification export models used the 2.3 litre 2M engine. This series saw the first 2-door hardtop. In export markets it also spawned common station wagon, rare pickup, and very rare double cab pick-up models.”)


10/02/1967 Hi-Ace (“10 PH” type)

11/09/1967 Daihatsu Automobile Engineering, contract agreement set, international benefit to be reached.

11/15/1967 Mini-Ace (“100 UP” type) starts

11/1967 Toyota Century (“VG 20” type) starts “A step above the Crown Eight with its completely new design, was an internationally competitive luxury car, a prestige saloon. Named to commemorate the 100 years since Sakichi Toyoda's birth and the Meiji Era's centennial, it displayed unbelievable performance and Japan-like styling. It weighed more than 1.7 tons, had a high-performance, 3.0-liter V8 engine and was capable of reaching speeds of 170km/h. Its weight and smooth ride concealed the high-performance engine it possessed.”)

1968年にはGNP世界2位へ、


02/1968 Malaysian Motor Company production started.

03/21/1968 Hyrax (“RN 10” type) starts (the hilux? That is the rn10 )

04/1968 Taiwanese company and CKD assembly agreement reached

04/1968 New Zealand companies to production start (present day Toyota New Zealand.

05/01/1968 Corolla Sprinter (“KE 15” type ) starts “Diversifying needs did not only apply to high-class car; makers were also active in creating new models to satisfy the strong demand for a family car. The Corolla Sprinter appeared among the many car types as a two-door coupe with a fastback style. Its sporty style and small 1.1-liter engine achieved speeds of up to 160km/h, and it was available at the low price of ¥587,000. It was a car capable of satisfying even the sports car enthusiast. Sales were accordingly brisk.”)

07/01/1968 Miyoshi plant start “Nishikamo is a district located in Nishimikawa Region in Aichi, Japan. The district once covers the northern and western parts of the city of Toyota and the town of Miyoshi. Due to the mergers held in 2005, all but the town of Miyoshi merged into the city of Toyota.”)


08/10/1968 Kamisato warehouse completed (present day Kamisato Center)

09/21/1968
Corona Mark II released (“RT 60” type )

 

10/25/1968 American Toyota convention in Tokyo

10/1968 Portugal Salvador Caetano, and CKD export contracts signed (Europe's first knockdown start production )

12/03/1968 Achieve an annual production of 100 million units

 

 60年代の後半より公害問題が起きる

 

 

1971-1972


 

01/08/1971 automobile marketing head office completed in Nagoya-shi Higashi-ku.

02/01/1971
Highest policy conference inauguration (a present executive director meeting)

Safe/anti-pollution measure actively persued

1971 02 01
Azumafuji research institute inauguration and strengthening research and development organization.


02/16/1971
Crown, sale ("MS 60" type)

company production starts of 04/1971, Trinidad

05/1971 Public information magazine ' the wheel extended ' begins publication (Toyota Quarterly Review)

06/30/1971 Ministry of Trade and Industry Ministry of Transport ESV (the experimental safe car) development plan (safe car program)

07/09/1971 American Toyota, Atlas corporation production contract.

08/30/1971 model and launching , sale ("PY 10" type) ???

10/01/1971 Automobile marketing, establishing the Toyota Osaka
service center.

12/01/1971
Automobile marketing, import development sectionstart.

12/15/1971 Establishing the Toyota-Astra Motor (TAM) corporation in Indonesia

01/29/1972 production and sale ("MX 10" types) ???

02/06/1972
Automobile marketing, Yokohama office starts

02/1972
Toyota easy carry system (TECS) it announces.

1972年5月、沖縄返還

05/08/1972 production sale ("RN 20" type)

05/23/1972 Toyota President Eiji, Japanese automotive meeting chairman

06/26/1972 Toyota President Eiji, automobile fair transaction conference chairman

07/28/1972 parts peculiar production plan rooms it starts,
centers on Planning Office and center around safe/anti-pollution measure

08/13/1972 first transoceanic seminars

08/31/1972 automobile marketing, completing the Kinuura bay piers ??

09/11/1972 TOYOTA labor union federation inauguration

09/30/1972 first experiment car completion of the battery cars , Agency of Industrial Science and Technology. (industry technical institute consignment)

10/20/1972 ESV experimental production car announcement.

Signing to CVCC 12/13/1972 with Honda

12/20/1972 Establishment of Japan Indonesia oil company

 

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