US2022052753
Attitude dynamics simulations are typically much more difficult to simulate on long time scales than orbit mechanics, as a result, it may bottle neck the state space predictor.
【0280】
姿勢ダイナミクスシミュレーションは、典型的には、長い時間スケールにわたってシミュレーションするのが軌道機構よりもはるかに難しく、結果として、状態空間予測子のボトルネックになり得る。
Techniques can be implemented to simply assume an attitude based on a qualifiable “attitude mode” (e.g., nadir pointed, zenith pointed, etc.).
適格な「姿勢モード」に基づく姿勢(例えば、天底を向いている、天頂を向いている等)を単に仮定するために、技術が実装され得る。
In this way, the future attitude can be inferred without requiring calculation (or numerical integration techniques)
このように、将来の姿勢は、計算(または数値積分法)を必要とすることなく推論されてよく、
and state space positions (e.g., position, velocity, orbit angular momentum vector, etc.) of the spacecraft from orbital mechanics simulations may be used to infer pointing vectors for the spacecraft body.
軌道メカニクスシミュレーションからの宇宙機の状態空間位置(例えば、位置、速度、軌道角モメンタムベクトル等)が、宇宙機本体についてのポインティングベクトルを推論するために用いられ得る。
US2015200465
[0012] Embodiments presented in this disclosure provide a novel linear antenna array in which the spacing between each adjacent element is equal and in which every element is an actively fed element.
【0009】
[0012]本開示において提示される実施形態は、各隣接素子間の間隔が等しく、あらゆる素子が能動的に給電される素子である新規なリニアアンテナアレイを提供する。
As will be described below, because every element is fed, linear antenna array designs described herein
下記に説明されるように、あらゆる素子が給電されるため、本明細書において説明されるリニアアンテナアレイ設計は、
can provide for antenna designs that include a greater number of elements in within physically more compact dimensions than those that include non-fed or parasitic antenna elements.
無給電のアンテナ素子または寄生アンテナ素子を含むアンテナ設計よりも、多数の素子を物理的によりコンパクトな寸法内に含むアンテナ設計を提供することができる。
Further, the superior roll-off of signal power for signals arriving from elevation angles below those of the horizon (i.e., elevation angles greater than 0 degrees, or at an angle of greater than 90 degrees as measured from Zenith).
さらに、地平線の角度未満の仰角から(すなわち、0度よりも大きい仰角、または天頂から測定して90度よりも大きい角度で)到来する信号について、信号電力の優れたロールオフが得られる。
It should be appreciated that the angle from Zenith is the complement of the elevation angle, which is the angle between the path of signal propagation and the horizon.
天頂からの角度は、信号伝搬路と地平線との間の角度である仰角の補数であることが認識されるべきである。
US11139573
[0053] The GPS performance provided by the embodiment of FIGS. 1A and 1B is in the 1565 MHz to 1585 MHz band (L 1 only).
【0033】
[0053] 図1Aと図1Bの実施形態によって提供されるGPSのパフォーマンスは、1565MHzから1585MHzまでの帯域(L1のみ)の中である。
The VSWR is less than 1.5:1, the polarization is right hand circular (RHCP), and the gain is 3.5 dBic with an ommi-azimuth pattern that has maximum gain at the zenith.
VSWRは、 1.5 : 1 より小さく、偏波は、右旋円偏波(RHCP)で、利得は、天頂で最大利得を有する全方位パターンを有し、3.5dBic(ディー・ビー・アイ・シー)である。