ハッスルおやじ

定年退職後の人生を楽しみながら120歳まで生き抜こうとするオヤジの闘いの記録です

ミャンマー自動車事情 Car Situation in Myanmar

2014-01-21 09:51:52 | 日記

ミャンマーの車は95%以上が日本から輸入された中古車で、最近街でホンダのインサイトというハイブリッドカーをよく目にします

残りの5%には、メルセデスやBMWなどの欧州車と、インドのタタと中国のチェリーなどが含まれます

今朝は私のオフィスの横の職員駐車場に9台駐車している中で、3台がインサイトです

あとはホンダのフィットとトヨタのヴィッツなどです

ちょっと前までは大きな四駆のニッサン・サファリとかトヨタ・ランクルを持つことがステイタスだったようですが、この国もガソリン価格の高騰で特にエコノミーカーに人気が移ってきたようです

同じハイブリッドで日本国内ではダントツのトヨタプリウスやアクアは今のところ1台も入っていないようです

日本の中古車オークションサイトを見るとインサイトは殆ど出品されませんが、ここにはかなり高い確率で輸入されているようです

現在ミャンマーの車市場は100%日本からの中古車で、新車は一部の政府機関やJICAなどの外国政府関連機関のみが輸入可能なようです

中古車といえども輸入のレギュレーションが厳しく、原則初年度登録から5年以内に限定されています

私のアパートの隣にある中古車マーケットには数百台の車がありますが、年式から考えると、ほとんど5年以上10年以内と思われ、輸入手続き上で何かトリックがあるようです

一番手前と奥から2番目の黒い車がインサイト(所有者の医師は2012年式と言っていました)

95% of Vehicles in Myanmar are second hand cars imported from Japan and recently I often see the hybrid vehicle Honda Insight in the town.

Other 5% includes European cars such as Mercedes and BMW, Tata from India and Cherry from China.

This morning 9 cars are parked at the side of my office and 3 of them are Insight.

To have the big 4WD vehicles such as Nissan Safari or Toyota Land Cruiser had been the status symbol at only one or two years ago, but the economic cars become popular in recent years by the reason of increasing the fuel price.

Same hybrid vehicle such as Toyota Prius and Aqua most popular in Japan are not imported at all.

Watching the auction site in Japan, Honda Insight is sold very few but it is very high rate imported to this country.

Now the car market in this country is 100% second hand cars from Japan and brand new cars are permitted only for a part of Government and foreign Government facilities.

Even the second hand the import regulations are very strict and it is limited within 5 years from the first year registration.

However at the car market which is located at the next to my apartment, most of the sold cars seem over 5years less than 10years.

There must be something trick for the importing process.

 


最新の画像もっと見る

コメントを投稿